Skip to main content

Hoe kan ik een serie opnemen die pas over 4 weken wordt uitgezonden en dus nog niet in de TVgids staat?

Notitie maken in je agenda. Van de meest populaire zenders is de gids er een week voor uitzending. 


Dank maar mijn vraag gaat over het nu al instellen van een opname van een serie die eind juli op tv komt. Via de tvgids kun je max een week vooruit plannen en ivm maar kun je ook ouderwets langer vooruit instellen?


Nou dan: wat jij wilt kan niet.

Je zult moeten wachten tot de week tevoren. Dan kun je het opnemen instellen. Er liggen hier ook regelmatig briefjes bij de televisie.


Jammer. Als je een langere tijd niet in de gelegenheid bent om elke week te plannen lukt het niet.

dank voor het meedenken


Jammer. Als je een langere tijd niet in de gelegenheid bent om elke week te plannen lukt het niet.

dank voor het meedenken

Waarom ben je langere tijd niet in de gelegenheid om opnames in te plannen? Je kunt dat toch overal even via de KPN TV+ app regelen.


Via de tvgids kun je max een week vooruit plannen en ivm maar kun je ook ouderwets langer vooruit instellen?

Je hebt bij Opnemen  de mogelijkheid Serie opname plannen, dan moet het lukken.

 


Als je niet thuis bent de week van de eerste uitzending plan je de serie via de kpn tv app in je mobiel 😉.


Als je niet thuis bent de week van de eerste uitzending plan je de serie via de kpn tv app in je mobiel 😉.

Hier kleeft wel een nadeel aan als je een glasvezel Hussel abonnement hebt en je een opname voor één van de Nederlandse commerciële of publieke zenders wilt inplannen. Je plant dan immers een gewone HD opname in en niet een HD-"Glas" opname.

Een issue waar ik al jarenlang aandacht voor vraag maar ook al jarenlang nul op rekest krijg is de beloofde HD-"Glas" op 1 functionaliteit.


Ach. Voor een serie maakt dat minieme verschil in beeld niet uit vind ik.

Wel voor serie met natuur. Als ook rail away bijvoorbeeld. 

Maar ja. Toch beter in HD dan helemaal niet, wjb. 


Als je ergens langeren tijd bent waar geen internet beschikbaar is, kun je geen opnames plannen.

Maar goed, er zijn grotere problemen op de wereld.


In de Sahara?


Of op Antarctica, in een regenwoud of in het Himalaya gebergte… Of stel je voor: een digitale detox retraite in India…? Het kan allemaal @PeterG!

Beste @Hortensiaa er is al met je meegedacht 😊
Het kan helaas niet zo ver van tevoren. Hopelijk kun je de serie op een andere manier terug kijken of wordt het later nog eens uitgezonden 🤞🏾


Reageer