Skip to main content

Ik krijg een Email van KPN met het aanbod om Viaplay te ontvangen. Vorig seizoen  ook een abonnement gehad , maar omdat die alleen via de PC was te ontvangen en alleen de race op TV te zien deze opgezegd. Nu geven ze in de mail aan dat je met een KPN TV+ BOX wel op de TV nu wel volledig Viaplay incl Duits en Engels voetbal kan zien. Gebeld met de Service telefoon 0800 0402 met de vraag of ik mijn VIP5202 ontvanger kan omruilen voor de KPN TV+ Box krijg ik het antwoord “Nee dat kan niet want uw contract loopt nog (tot 24 november)” dus kunnen we het contract niet wijzigen. Deze redenering kan ik niet volgen want volgens mij gaat het alleen om het wijzigen van de ontvanger en blijf het contract gewoon bestaan. Iemand een idee ?

De helpdesk heeft gelijk, je kunt alleen als je contractvrij bent overstappen van Hussel of ouder naar het nieuwe TV+ pakket @Aaltrans , dus in jouw geval vanaf 24-11-24

Maar als je een smart tv hebt kun je ook de Viaplay app op de tv installeren en buiten KPN om daar een abo nemen.

 


@Aaltrans 

Tot die tijd kan je het met een Chromecast doen.


Onder de Hussel abonnementen valt alleen de Arris vip5202 ontvanger. Dus als je Hussel nu nog niet kunt verlengen naar “abonnement 2023” met de TV+ kan je die ontvanger nog niet krijgen.

Koop voor 4 tientjes de Chromecast HD Google-TV en je kunt vooruit.

Overigens kan je ook je laptop aan je tv verbinden met een hdmi kabel. Ook dan kun je, gewoon via http://viaplay.com op je televisie kijken.


 Deze redenering kan ik niet volgen want volgens mij gaat het alleen om het wijzigen van de ontvanger en blijf het contract gewoon bestaan. 

 

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) zit in het abonnement KPN tv+

Dus in dit geval krijg je een compleet ander abonnement.