Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik films en series die op TV zijn zoeken per genre?

• 19 februari 2025
  • 20 reacties
  • 236 keer bekeken

Hoe kan ik films en series die op TV zijn zoeken (per genre)?

Als ik via mijn computer nu in de menubalk naar films of series ga, dan krijg ik welke films of series er in het Pluspakket zitten, of bij Pathé, of aanbevolen voor mij (wat totaal niet mijn voorkeuren zijn).
Als ik bij Films op TV klik op ‘bekijk alles’ krijg ik een leeg scherm met de mededeling ‘Geen programma's in deze categorie'. Lijkt me sterk dat er geen films op TV zijn.
Als ik bij Series kijk in de menu balk, staat er bij series op TV bijv. ook het Nieuws bij. Sinds wanneer is dit een serie? Ook daar, als ik klik op ‘bekijk alles’ een leeg scherm met de mededeling ‘Geen programma's in deze categorie’. Dus er zijn ook geen series op de TV kennelijk.

Als ik bij series via de menu balk ga zoeken met het filter, en ik zet dit op basispakket, dan krijg ik alleen kinderseries en natuurseries.
Als ik bij films via de menubalk het filter zet op basispakket, dan krijg ik allemaal films die ik via Pathé kan kijken en waarvoor ik moet betalen. 

Als ik dezelfde zoekopdrachten doe via mijn TV, en ik zoek op series of films (via de TV+ box), zie ik zelfs helemaal geen mogelijkheid om te kijken wat er op TV is, maar alleen films per aanbieder of Pathé Thuis of ‘uitgelicht’. 

Hoe kan ik in hemelsnaam zien welke films en series er op TV zijn? 
Of is gewoon TV kijken niet meer de bedoeling met de vernieuwde indelen van KPN???

Hoe kan ik wél zien welke series en films er op TV zijn? En hoe kan ik hierin zoeken op genre?

20 reacties

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 19 februari 2025

Ten eerste zullen er dagelijks héél veel films en zeker series zijn met zo'n 110 zenders in basis- en pluspakket. 

Zelf check ik al sinds jaar en dag mijn favoriete zenders en dan zie ik in de gids gelijk wel of het een film of serie voor mij is.

Zelf heb ik die overzichten nog nooit gebruikt in 14 jaar tv van kpn.

Valt mij nu ook op dat onder “NU op tv” helemaal niks staat aan films (op dit moment) en series (op dit moment) en sport. Van dat laatste zijn er op elk moment van de dag vele.

De rubrieken Films (nu) op tv, Series (nu) op tv en sport (nu) zijn helemaal leeg…. ​@TV Apps Team , ​@Kasper QA TV .

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 19 februari 2025
PeterG schreef:

Ten eerste zullen er dagelijks héél veel films en zeker series zijn met zo'n 110 zenders in basis- en pluspakket. 

Zelf check ik al sinds jaar en dag mijn favoriete zenders en dan zie ik in de gids gelijk wel of het een film of serie voor mij is.

Zelf heb ik die overzichten nog nooit gebruikt in 14 jaar tv van kpn.

Valt mij nu ook op dat onder “NU op tv” helemaal niks staat aan films (op dit moment) en series (op dit moment). Van dat laatste zijn er op elk moment van de dag vele.

De rubrieken Films (nu) op tv, Series (nu) op tv en sport (nu) zijn helemaal leeg…. ​@TV Apps Team , ​@Kasper QA TV .

Ik deed met de oude TV box niet anders. Via het menu zoeken op films en series (het liefst per genre, maar soms ook het overzicht doorscrollen), en het dan opnemen. In 95% van de gevallen gebruikte ik mijn abonnement op die manier. En dat kan ik dus nu niet meer terug vinden. 

Een lijst doorscrollen gaat héél wat sneller dat alle TV zenders in de gids doorscrollen. 
Juist in het overzicht kwam ik soms series of films tegen op zenders die ik normaal niet kijk. Dus om alleen de gids van de favoriete zenders door te lopen werkt ook niet. ​​​​​​​

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 19 februari 2025

Nee. Dat gaat inderdaad momenteel niet lukken met de TV+ box.

Het heeft overigens wel gewerkt met Films en Series. Maar dat was altijd wel wat er NU is. Nooit vooruit. Daar had/heb je ook niks aan.

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 20 februari 2025

Mickela schreef:

Als ik bij Films op TV klik op ‘bekijk alles’ krijg ik een leeg scherm met de mededeling ‘Geen programma's in deze categorie'. Lijkt me sterk dat er geen films op TV zijn.
Als ik bij Series kijk in de menu balk, staat er bij series op TV bijv. ook het Nieuws bij. Sinds wanneer is dit een serie? Ook daar, als ik klik op ‘bekijk alles’ een leeg scherm met de mededeling ‘Geen programma's in deze categorie’. Dus er zijn ook geen series op de TV kennelijk.

Ik heb ook gemerkt dat dit sinds kort niet meer werkt als je TV kijkt via je browser. Het gaat om de volgende links:

https://tv.kpn.com/films/bladeren/films-op-tv
https://tv.kpn.com/series/bladeren/series-op-tv

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 335 reacties
  • 20 februari 2025

Dank voor het melden. Op tv.kpn.com opgelost.

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 20 februari 2025
TV Apps Team schreef:

Wat is er opgelost? Wat ik nu te zien krijg is series en films die al geweest zijn en die ik kan terugkijken, en een handjevol kinder films en series.
Maar niet welke films en series er de komende week op TV te zien zijn.

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 20 februari 2025
Zaagselkop schreef:

Mickela schreef:

Ik heb ook gemerkt dat dit sinds kort niet meer werkt als je TV kijkt via je browser. Het gaat om de volgende links:

Je bedoelt dat deze links niet meer werken?!

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 20 februari 2025
Mickela schreef:
Zaagselkop schreef:

Mickela schreef:

Je bedoelt dat deze links niet meer werken?!

@KPN ​@TV Apps Team 

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 20 februari 2025
Mickela schreef:
TV Apps Team schreef:

Wat is er opgelost? Wat ik nu te zien krijg is series en films die al geweest zijn en die ik kan terugkijken, en een handjevol kinder films en series.

Juist, het is een terugkijk-functie die nu weer werkt.

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 20 februari 2025
Zaagselkop schreef:
Mickela schreef:
TV Apps Team schreef:

Juist, het is een terugkijk-functie die nu weer werkt.

Begrijp ik hieruit dat de koppen ‘films’ en ‘series’ in de menu balk alleen maar bedoeld zijn op terugkijken en niet op wat er nu of later op TV is?

(Dan blijft mijn vraag open staan hoe ik wél kan vinden welke films en series er nu of komende week op TV te zien zijn!)

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 20 februari 2025

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 20 februari 2025
Mickela schreef:

Begrijp ik hieruit dat de koppen ‘films’ en ‘series’ in de menu balk alleen maar bedoeld zijn op terugkijken en niet op wat er nu of later op TV is?

Dat is hoe ik het begrijp ja, voor kijken via de browser (het enige wat ik gebruik momenteel).

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 335 reacties
  • 21 februari 2025

@Mickela Excuus, in eerste instantie dacht ik dat het ging om twee ‘Bekijk alles’ knoppen die geen content toonden. Dát was ook het geval, toen die gevuld waren, was het snelle idee: opgelost. 
Maar ik begrijp nu de kink denk ik.

De lanes/carousels op tv.kpn.com zijn variabel. Een carousel/lane kan verplaatst worden, uitgezet enz. Het lastige met een website, waarbij we de URL meegeven is dat dan oudere linkjes niet meer kunnen werken. We hadden ook kunnen kiezen de URL altijd tv.kpn.com te houden, maar dan werken snelkoppelingen niet meer en veel mensen houden van snelkoppelingen, dus die hebben we erin gehouden. Maar we willen ook geen volledig statisch aanbod hebben, waarbij niet kan worden ingespeeld op een veranderende vraag.

Omdat alle lanes/carousels variabel zijn, weet ik niet precies hoe het afgelopen dagen was, maar de ‘Films op TV’ voor toekomstig bestaat nog wél, maar die staat op de homepage, onder ‘Start’. Daar vind je de films, toekomstig, die binnen je pakket vallen en worden uitgezonden en van daaruit kun je ze opnemen.

De toekomstige ‘Series op TV’ is zo te zien inderdaad niet meer aanwezig. Gebruikte je die ook veel? Dan kan ik verzoeken die weer terug te plaatsen (vermoedelijk dan ook op ‘Start’, maar het kan ook zijn dat we zagen dat die zó weinig gebruikt werd, dat besloten is die niet meer aan te bieden).

Werkten die geposte links recentelijk nog wel? Dan gok ik dat het idee was dat om op de pagina's ‘Films’ en ‘Series’ alleen nog content te plaatsen die daadwerkelijk meteen te kijken zijn, en toekomstige programma's naar ‘Start’ te verplaatsen.

Overigens zijn grote wijzigingen zelden van toepassing, omdat we snelkoppelingen (linken) zoveel mogelijk willen laten werken, maar soms kan dus bovenstaande wel gebeuren. Wellicht biedt dit wat duidelijkheid?

Jannin Koyen
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 februari 2025

Graag series per genre op tv asap toevoegen. Werkt een stuk simpeler dan nu. Was er fervente gebruiker van voor de upgraden naar de tv+ box

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 22 februari 2025
Jannin Koyen schreef:

Graag series per genre op tv asap toevoegen. Werkt een stuk simpeler dan nu. Was er fervente gebruiker van voor de upgraden naar de tv+ box

Ik ook. Ik gebruikte dat 95% van de tijd als ik TV keek.
Aangezien dit er niet meer op zit, ga ik overstappen naar NLziet.

• Auteur
  • Helper
  • 42 reacties
  • 22 februari 2025
TV Apps Team schreef:

@Mickela Excuus, in eerste instantie dacht ik dat het ging om twee ‘Bekijk alles’ knoppen die geen content toonden. Dát was ook het geval, toen die gevuld waren, was het snelle idee: opgelost. 
Maar ik begrijp nu de kink denk ik.

De lanes/carousels op tv.kpn.com zijn variabel. Een carousel/lane kan verplaatst worden, uitgezet enz. Het lastige met een website, waarbij we de URL meegeven is dat dan oudere linkjes niet meer kunnen werken. We hadden ook kunnen kiezen de URL altijd tv.kpn.com te houden, maar dan werken snelkoppelingen niet meer en veel mensen houden van snelkoppelingen, dus die hebben we erin gehouden. Maar we willen ook geen volledig statisch aanbod hebben, waarbij niet kan worden ingespeeld op een veranderende vraag.

Omdat alle lanes/carousels variabel zijn, weet ik niet precies hoe het afgelopen dagen was, maar de ‘Films op TV’ voor toekomstig bestaat nog wél, maar die staat op de homepage, onder ‘Start’. Daar vind je de films, toekomstig, die binnen je pakket vallen en worden uitgezonden en van daaruit kun je ze opnemen.

De toekomstige ‘Series op TV’ is zo te zien inderdaad niet meer aanwezig. Gebruikte je die ook veel? Dan kan ik verzoeken die weer terug te plaatsen (vermoedelijk dan ook op ‘Start’, maar het kan ook zijn dat we zagen dat die zó weinig gebruikt werd, dat besloten is die niet meer aan te bieden).

Werkten die geposte links recentelijk nog wel? Dan gok ik dat het idee was dat om op de pagina's ‘Films’ en ‘Series’ alleen nog content te plaatsen die daadwerkelijk meteen te kijken zijn, en toekomstige programma's naar ‘Start’ te verplaatsen.

Overigens zijn grote wijzigingen zelden van toepassing, omdat we snelkoppelingen (linken) zoveel mogelijk willen laten werken, maar soms kan dus bovenstaande wel gebeuren. Wellicht biedt dit wat duidelijkheid?

Ten eerste vind ik dit erg onlogisch, dat films op tv niet staan onder ‘films’, maar onder ‘start’.

Ten tweede is dit idd onder start te zien in de browser, maar dit werkt niet via de TV box., én niet voor series. 

En ja, ik gebruikte dit ook héél veel voor series. Ik keek 95% van mijn tjd via de zoekfunctie films en series op TV. 

Omdat ik dit niet meer kan vinden met deze nieuwe box, wilde ik binnen mijn wettelijke bedenktijd van 14 dagen terug naar de oude box. Inmiddels heb ik 30 uur aan de telefoon gehangen en meer dan 25 mensen gesproken, maar niemand krijgt het voor elkaar me terug te zetten naar de oude boxen. KPN heeft kennelijk maling aan je wettelijke recht….

Rest mij niks anders dan mijn abonnement binnenkort op te zeggen en over te stappen naar een andere provider of NLziet. 

Ook deze vraag blijft helaas onbeantwoord:
“Als ik bij series via de menu balk ga zoeken met het filter, en ik zet dit op basispakket, dan krijg ik alleen kinderseries en natuurseries.
Als ik bij films via de menubalk het filter zet op basispakket, dan krijg ik allemaal films die ik via Pathé kan kijken en waarvoor ik moet betalen. 
Als ik dezelfde zoekopdrachten doe via mijn TV, en ik zoek op series of films (via de TV+ box), zie ik zelfs helemaal geen mogelijkheid om te kijken wat er op TV is, maar alleen films per aanbieder of Pathé Thuis of ‘uitgelicht’. “

TV Apps Team
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+7
  • KPN TV apps
  • 335 reacties
  • 24 februari 2025

Op tv.kpn.com hebben we de series en films carousels, toekomstig en terugkijken, teruggezet op de Series cq Films pagina's. Daarmee is die wens hopelijk weer in ere hersteld.

Betreffende de filters op tv.kpn.com op de series en films pagina's: deze tonen wat er getoond wordt op basis van de pakketten die je hebt. Heb je alleen het Basispakket en geen Pluspakket/Film1, dan is die inhoud wellicht beperkt of karig te noemen (subjectief), maar de filters doen wel wat ze horen te doen. 

De Pathé thuis films zijn te zien, omdat je ze wel kan kijken als Basispakket abonnee en er is voor gekozen deze wel te tonen binnen het Basispakket filter, ondanks dat ze betaald zijn. Daarvoor is er weer een apart filter, om die er weer uit te filteren als je die niet wil zien (‘Binnen je pakket’ heet deze nu).

Als je het Pluspakket of Film1 pakket hebt, komen die gelijknamige filters er vanzelf bij overigens. Daarom staat Basispakket er ook tussen, vooral voor de klanten die ook die extra pakketten hebben (en verschil te kunnen maken). In het Basispakket zitten doorgaans niet veel films en inderdaad veelal kinder- en natuurseries, dus dat je die dan ziet is niet vreemd. Ons insziens toch een hoop mogelijkheden.

Hopelijk kun je je vinden in de aanpassingen en deze uitleg over tv.kpn.com. Er is áltijd mogelijkheid tot verbetering of aanpassingen uiteraard, met verschillende aanleidingen. 

Omtrent de TV+ box, hier wordt nog steeds flink aan gesleuteld, daarbij worden wensen gehoord en gezien en eventueel aangepast, wat dat betreft kan ik me aansluiten bij ​@PeterG's reactie.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 26 februari 2025

Ik hoop dat het snel weer teruggezet wordt zoals het was want dit is waardeloos, ik begrijp niet waarom dit veranderd is?!

Dus TV GIDS > GENRE > FILM en dan tot 2 weken of mijn part 1 week terug kunnen zien 😉

Jannin Koyen
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 maart 2025

Idd tv+ box in deze context waardeloos. Wil simpel kunnen zoeken en kiezen wat mij uitkomt en niet wat een provider wil. Indien niet mogelijk wil ik graag terugzetting van abonnement.  Ik betaal meer maar voor fors minder gebruiksgemak!

PeterG
Superuser
  • 61140 reacties
  • 1 maart 2025

Indien niet mogelijk wil ik graag terugzetting van abonnement.

De oudere abonnementen kunnen niet meer geactiveerd worden. Er zijn ook geen nieuwe ontvangers meer voor. ​@Jannin Koyen 

Ook bij defecte box met zo'n abonnement ga je naar TV+. En dat is dan gelijk voor ál de ontvangers. (Alles-in-1, uitgegeven tot 6-2017, uitgezonderd).

Reageer