Goedemiddag @Targa_rotary ,
Wat een bijzondere beleving moet dat geven…
Maar dan zonder gekheid. Dat is wel een bijzondere situatie. Heel flauw om te vragen wellicht, maar het enige wat ik me in kan denken is dat de speakers zelf niet op de juiste plek staan (aangesloten zijn). Dus de speaker die links staat is aangesloten op rechts en vice versa. Kan dit kloppen?
Dank voor je reactie Tij,
natuurlijk, als ik mijn versterker tegen de overliggende muur plaats, dan draait links en rechts ook om. evenals ik de speakers andersom aansluit dus de linker speakers op de uitgang voor de rechter speakers en vice versa. maar ik vind het wel zo prettig als de versterker onder mijn TV staat, en dat als ik de linkerspeaker harder zet, dat dan niet de rechtse speakers harder gaan.
dus ik zie geen andere ECHTE oplossing, dan wanneer het in de software van iTV mogelijk gemaakt wordt om de polariteit te wisselen van het audiosignaal.
het lijkt me toch niet dat ik de enige ben met dit probleem...
Goedemorgen @Targa_rotary,
Wellicht begrijp ik de situatie dan nog niet goed. Het is namelijk onlogisch (in mijn beleving) dat er een situatie ontstaat waarbij de geluidskanalen wisselen van plek, anders dan:
- De speakers zijn verkeerd geplaatst/gewisseld.
- De versterker staat foutief ingesteld (en doet dus eigenlijk al waar u om vraagt).
- Er is een mogelijke verstoring op een specifiek kanaal waar dit gebeurd (of on demand content).
Maar in alle gevallen heeft het geen toegevoegde waarde om dit vanuit de software op de ontvanger anders in te kunnen stellen.
Daarnaast begrijp ik dat op de vorige ontvanger uw oplossing het wisselen van de cinch connectoren is, dus dan is het wisselen van de speakeraansluiting toch evenredig de werkwijze als oplossing?
Nogmaals, ik heb misschien de situatie nog niet helemaal helder in beeld. Ik lees namelijk dat u de opstelling (weleens) wisselt van positie/muur? Is het dan zo dat u de speakers op dat moment dan ook kruislings wisselt? Of wordt de opstelling dan 1 op 1 gespiegeld?