Skip to main content

Goedemiddag ,

Ik heb het volgende probleem met het geluid van de Kpn tv + box (laatste nieuwe)

ik wil radio luisteren via mijn analoge versterker via de Kpn box .

ik heb er een converter er tussen zitten van optical naar analoog echter als ik het geluid via de radio wil luisteren moet ik het geluid instelling wijzigen op de Kpn tv box opzich gaat dat goed.

Echter als ik nu tv wil kijken hoor ik nagenoeg geen geluid en moet de instelling weer in het geluid wijzigen en visa versa als ik radio wil luisteren niet echt geweldig dus.

Kan mij iemand een oplossing aandragen?

 

met vriendelijke groet,

 

Michel Voermans

De toslink (optische audio) staat standaard op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) uit.

Die moet je dus aanzetten (via instellingen, geluid, etc.)

 

Zet geluid op automatisch.

Of op passtrough. 


Beste Joop,

 

Alles al geprobeerd het werkt gewoon niet goed zitten nog veel kleine fouten in deze kpn+box

Groet


Volgens mij zou  je het geluid van de TV+ juist op “stereo (pcm)” moeten zetten.

Ik kan me niet voorstellen dat de converter van kpn overweg kan met Dolby gecodeerd geluid. Over het algemeen zijn die stereo dingen alleen in staat PCM om te zetten naar analoog.


Beste Peter,

 

Daar staat hij idd op ingesteld maar als je dan terug gaat naar tv dan dien je het geluid minimaal

2,5 keer harder te zetten . Waarom niet een gewone audio uitgang?

Hier zitten duizenden klanten mee KPN komt met een nieuw apparaat dan dien je ook aan alles te denken

en niet op de markt gooien als niet goed is getest.

 

Groet,


Een optische audio uitgang is een gewone audio uitgang. 

Verder moet ik bij de oude ontvanger die wel een analoge audio uitgang heeft de volumeknop van radio naar tv ook omhoog draaien om het net zo hard te hebben.

Als de nieuwe ontvanger ook een gewone (analoog dus) audio uitgang had moeten hebben dan had er meer electronica in moeten zitten. = meer stroomverbruik. En het kastje weer groter voor extra aansluiting.

Ik heb kpn itv / tv+ sinds maart 2011 en had Ziggo digitaal (ja toen al digitaal) daarvoor en ben het niet anders gewend dan dat de radio kanalen harder zijn dan de tv kanalen.


Ok dank voor je info dan houd het verder op.

Groet