Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik het ingestelde radiozender op de TV+ Box app zien?

• May 24, 2025
  • 4 reacties
  • 72 keer bekeken

Zojuist nieuwe KPN  TV tuner (blue tooth) geïnstalleerd. Op de oude TV tuner werd het zendernummer getoond. Ik heb mijn TV haast altijd uitstaan. Hoe kan ik dan toch de ingestelde radiozender in de KPN TV+ app zien? Ik zie daar nu alleen de TV-zenders.

Beste antwoord door PeterG

Gewoon toch heel eventjes de tv aanzetten. Op de gewone radiozenders wordt echter elk kwartier wel een stationsjingle gedraaid met de naam van de zender. Ik heb soms de tv maar een minuutje aan. En bij aanzetten van de box gaat ook de tv mee aan, dus dan zie ik ook even welke zender de box heeft. TV doe ik daarna weer uit, als ik tenminste radio blijft luisteren.

En zonder tv gewoon het kanaalnummer intoetsen op je afstandsbediening. Krijg je ook de gewenste zender en als ie er al opstond veranderd het geluid niet 😉.

Nieuwe klanten krijgen overigens al sinds oktober 2019 een box zonder display.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 24, 2025

Gewoon toch heel eventjes de tv aanzetten. Op de gewone radiozenders wordt echter elk kwartier wel een stationsjingle gedraaid met de naam van de zender. Ik heb soms de tv maar een minuutje aan. En bij aanzetten van de box gaat ook de tv mee aan, dus dan zie ik ook even welke zender de box heeft. TV doe ik daarna weer uit, als ik tenminste radio blijft luisteren.

En zonder tv gewoon het kanaalnummer intoetsen op je afstandsbediening. Krijg je ook de gewenste zender en als ie er al opstond veranderd het geluid niet 😉.

Nieuwe klanten krijgen overigens al sinds oktober 2019 een box zonder display.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 24, 2025

Dankjewel voor je info. Ik begrijp je uitleg , maar ik blijf het onlogisch en onhandig vinden dat je nergens het zendernummer kunt zien zonder je TV aan te zetten.

Ik kan me ook niet voorstellen dat ik de eerste KPN-klant ben die tegen dit ongemakje aanloopt.

Misschien is het voor de techneuten van KPN een idee om het zendernummer te tonen via een kleine display op de afstandsbediening. Een andere verbetering zou zijn dat de KPN-app toont welk zendernummer je op enig moment hebt ingesteld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

In de kpn app zitten helemaal geen radiozenders. En waar zou dat zendernummer getoont moeten worden? De app heeft ook een scherm nodig. 

Er is sinds oktober 2019, voor vanaf dan nieuwe abonnementen, geen apparaten met cijfer display meer. Die worden gewoon niet meer geleverd. Gebruikt ook extra stroom dus niet meer van deze tijd.

Er is geen enkele provider meer die nog met display levert. Fabrikanten maken dat niet meer. 

De oude situatie kan niet meer. Het went snel genoeg. Mijn moeder van 86 miste de display gelijk al niet meer. Het leidt ook niet meer af.

Ik ben overigens nog nooit 'vergeten' welke zender ik aan heb. Er komt vaak genoeg een jingle langs.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 24, 2025

Ik zie in de KPN TV+ app inderdaad geen radiozenders vermeld worden. Ik vond op internet via Gemini een artikel waarin wordt gemeld dat die wel getoond worden in die app, vandaar dat ik dit topic ben gestart. Maar wat er niet is, is er niet.

Dank voor het meedenken, Peter.