Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik mijn tweede TV het beste aansluiten?

• March 28, 2026
  • 9 reacties
  • 59 keer bekeken

Heb via kpn inmiddels een extra Philips tv ontvangen. Wil mijn Samsung plaatsen op mij slaapkamer. Kan ik de afstandsbediening van kpn daarvoor gebruiken. Heb geen vaste kabelaansluitingen. Kan dit via wifi, of is er een andere mogelijkheid. Heb wel een extra signaalversterkertje.

9 reacties

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

Als die Samsung een smart-tv is kunt u de KPN TV (+) app hierop installeren. Zo niet, kunt u bijvoorbeeld een Chromecast of andere mediaspeler aansluiten, ​@ProfielOostzaan. Dit kan allemaal via wifi.

Het is inderdaad een smart-tv. Heb ook een Chromecast aangesloten. Misschien een oud model. Kan ik 2 tv's aansluiten? Dus via de kpn afstandsbediening? Dit is mij niet helemaal duidelijk. Heb uiteraard wel de afstandsbediening van Samsung. Kan dit ingesteld worden via wifi?

Krijg een melding dat er geen signaal beschikbaar is. Na de keuze: Zoeken alleen maar 0 zenders gevonden. Sorry voor het doorvragen.

Ter aanvulling: Heb telefonisch contact gehad om mijn KPN-afstandsbediening aan te melden voor de Philips-tv. Krijg telkens een aanmeldingsscherm. Moet hiervoor de originele philips-afstandsbediening gebruiken. Heb via de 7 en 9 toets dit proberen in te stellen. Krijg geen bevestingslampje in zicht. Wel op de het kastje  na indrukken van de bovenstaande indruktoets. Het was mogelijk om een monteur langs te laten komen. Kostern: €180. Dus niet. Gaarne een reactie.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 28, 2026

Geen zenders zoeken. Dat is voor coax van meneertje Ziggo. 

De Samsung met wifi verbinden en de KPN iTV app erop downloaden. Wel gratis Samsung account nodig voor app store. Daarna is de KPN iTV app te bedienen met de Samsung afstandsbediening.

Woonkamer: tv box op tv aansluiten en de kpn afstandsbediening gebruiken.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

'Sorry' is niet nodig hoor! Vragen is alleen maar goed, ​@ProfielOostzaan.

'Geen signaal' is een mededeling van Samsung-tv's. '0 zenders gevonden' betekent dat de tv op de antenne-ingang staat.

Als de Chromecast aangesloten is moet met de afstandsbediening van de tv het juiste ingangskanaal geselecteerd worden (dus de HDMI-ingang waar de Chromecast op aangesloten is). Vervolgens kunt u met de telefoon het beeld van de KPN-app maar de Chromecast en dus de tv sturen. Oud model Chromecast maakt niet uit, zou het gewoon moeten doen, alleen hebt u misschien niet de nieuwste versie van de KPN-app.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 28, 2026

Ter aanvulling: Heb telefonisch contact gehad om mijn KPN-afstandsbediening aan te melden voor de Philips-tv. Krijg telkens een aanmeldingsscherm. Moet hiervoor de originele philips-afstandsbediening gebruiken. Heb via de 7 en 9 toets dit proberen in te stellen. Krijg geen bevestingslampje in zicht. Wel op de het kastje  na indrukken van de bovenstaande indruktoets. Het was mogelijk om een monteur langs te laten komen. Kostern: €180. Dus niet. Gaarne een reactie.

Dit gaat dus niet meer om de tv waar de Chromecast op aangesloten zit, maar de tv die u van KPN als welkomstcadeau gekregen hebt? 

Dat koppelen van de afstandsbediening lukt niet altijd, ​@ProfielOostzaan. Het handigste is om de tv aan- en uit te zetten met originele afstandsbediening van de Philips. De zenderselectie en dergelijke doet u dan met KPN-afstandsbediening die het boxje bedient. 

De Philips-afstandsbediening zou het meteen moeten doen als de bijgeleverde batterijen erin gestopt zijn...voor aanmelden van deze afstandsbediening zou ik de gebruiksaanwijzing van de Philips raadplegen.

Had altijd begrepen dat ik beide knopjes tv en kpn moest indrukken om af te sluiten. Inmiddels, na verschillende pogingen, gebruik ik alleen nog de toets kpn. De tv gaat dan uit. Om opnieuw te kijken, hoef ik nu nog alleen deze toets in te drukken en krijg toegang tot de verschillende mogelijkheden. Heb ik dit over het hoofd gezien in een handleiding?

Nu nog een poging om mijn samsung-tv in te stellen. Is het de bedoeling dat ik telkens de afstandsbediening van kpn daarvoor op de locatie mee moet nemen? Wil gewoon de oorspronkelijke afstandsbediening gebruiken. Oorspronkelijk werkte deze wel op de kpn-afstandsbediening. Dus ook via de wifi instelling.

Gaarne een reactie.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 29, 2026

Als u de KPN-knop op de (witte) afstandsbediening indrukt gaat alleen de KPN-ontvanger uit. Het beeld van de tv gaat dan op zwart, maar de tv staat nog wel aan. Die kunt u uitzetten met de originele afstandsbediening van de Philips-tv. Misschien gaat-ie na een tijdje inactief te zijn geweest ook wel automatisch uit, trouwens. Het knopje linksboven op de KPN-afstandsbediening (met het tv-icoontje) werkt alleen als de koppeling gelukt is, maar dat lukte u niet, dacht ik? En EERST de juiste HDMI-ingang selecteren, anders krijgt u die melding 'geen signaal' weer.

Voor de Samsung-tv hebt u geen tweede box van KPN toch? Dan moet u de KPN tv-app daarop installeren. Of anders dus de Chromecast gebruiken. U had het over een 'ouder model' Chromecast...dan moet u daarvoor de smartphone gebruiken. Bij het installeren de instructies op het beeldscherm volgen, ​@ProfielOostzaan.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • March 29, 2026

Als je tv kijkt via de tv ontvanger, aangesloten op je tv => gebruik de kpn afstandsbediening.

Als je tv kijkt via de kpn tv app, geïnstalleerd op je tv => gebruik de afstandsbediening van je tv.