Skip to main content

Geen radio via home video set met nieuwe tv+ box, wel met interactive tv door dubbele HDMI aansluiting

Er zit en zat één hdmi aansluiting op ook de oude boxen. Dus hoe je versterker was aangesloten.…

Op de DIW7022 zit wel een optische audio aansluiting. Uitgang. Heeft je versterker geen optische ingang dan is een convertor verkrijgbaar. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2097379/optical-omvormer-naar-jack/

 


Oké, bedankt, dan ga ik dat maar bestellen en hopen dat het goed komt? Groet Arie


Op mijn oude tv box was een audio aansluiting voor mijn stereo set. Ik kon geluid van de tv via de stereoset beluisteren. Mijn nieuwe pin tv+ box heeft deze aansluiting niet. Hoe koppel,ik mijn stereoset aan de box?


@Erres51Zie reactie van @PeterG hierboven.

Met deze omvormer zet je het signaal om.

 

Donald


Ik heb ook, nadat ik de DIW7022 heb ontvangen, de omvormer aangesloten.  Ik luister nu radio via de boxen. Alleen: als ik de TV uitdoe, wordt de verbinding verbroken, terwijl het groene lampje van de DIW groen blijft branden. Bij de vorige box kon ik gewoon de TV uitdoen. Ik begrijp dit niet.


Je zet de tv op stand-by?

De box is apart. Ik heb eerder al eens getest zonder hdmi kabel in de box. Ook dan komt er geen geluid uit de optische uitgang. 

Wat is je merk én type tv.


Ik heb een LG. Vanmorgen installateur op bezoek gehad. We hebben van alles geprobeerd,  maar ik kan de TV niet uitzetten. 


Ik heb hetzelfde probleem.

Ook een omvormer gekocht , maar de optische uitgang van DIW 7022 werkt alleen als de tv aanstaat.

Dit was bij vorige tv box beter grregeld.


Hoe hebben jullie de usb voeding van de omvormer aangesloten @Joopmar @JohenM ?


Ik heb de voeding van Diw 7022 genomen en ook van de soundbar geprobeerd. 

De tv bepaald het geluid , aan of uit !!


Ja, die ervaring heb ik ook. Bij de vorige box was dit niet aan de orde.


Staat geluid uitvoer ook al op stereo (pcm) in de tv+ ontvanger?


Ja.


Blijft het ledje op de ontvanger groen als je de tv uit zet?

Zelf heb ik HDMI CEC uit staan op zowel de ontvanger als televisie opdat ze elkaar niet beïnvloeden. 

LG noemt dat overigens SimpLinc. 


Ja, het lampje blijft groen. Ik moet het boxje apart uitzetten.


Ik weet niet waar ik HDMI CEC kan vinden.


LG noemt dat overigens SimpLinc. 

Dat is wat Peter hierboven aangaf, @JohenM. Lukt het daarmee?


Reageer