Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik regionale zenders als favoriete zenders instellen?

• July 19, 2025
  • 11 reacties
  • 121 keer bekeken

Bij het instellen van favoriete zenders kan ik alle zenders toevoegen behalve de regionale, zoals Rtv Oost. Weet iemand waarom dat niet lukt. Ik kan ze wel aanvinken en in de lijst van alle zenders staat dan wel dat ze als favoriet zijn ingesteld, maar in het hoofdscherm zie ik deze niet terug. Wat doe ik fout? 

Beste antwoord door PeterG

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 19, 2025

Klopt. In de app is dat nog een dingetje. 

De regionale zenders zijn alleen via de gids te benaderen. 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • July 19, 2025

Bij mij lijkt het in de iOS app wel te werken. Maar het is al een tijd geleden dat ik mijn favorieten ingesteld heb, dus misschien werkt het toevoegen van favoriete regionale zenders in de huidige versie niet meer.

(ik ga er nu ook niet mee experimenteren…)

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 19, 2025

Dank voor jullie reacties. Het is dus via de app op de smart tv dat ik dit probeer. Heel vreemd dat je vrijwel alle zenders als favoriet kan instellen maar niet de regionale zenders... Overigens lukt het me ook niet de afstandsbediening van kpn met de tv te bedienen, welke code ik ook probeer. Heb een tcl tv.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 19, 2025

Hallo ​@Janna41 ,

Je kunt de regionale zenders gewoon als favoriet aanwijzen. Ze zijn dan (alleen) benaderbaar via de gids. En inderdaad (nog) niet via het overzicht bovenin. Kortom:gebruik de gids als je naar een regionale zender wilt kijken. 

Zo dus: 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 19, 2025

Hallo Noordzee, is toch vreemd dat dit niet kan voor regionale zenders, maar wel voor alle andere?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 19, 2025

Ja, dat is vreemd. En de ontwikkelaars zijn van deze bug in de smart-tv app voor Android-TV op de hoogte.

Er wordt heel weinig naar de regionale zenders gekeken. En bijzonder weinig naar de regionale via de smart-tv app. Het aantal opmerkingen de laatste maanden is op één hand te tellen. 

Voorlopig is het niet kunnen inloggen op veel toestellen, waaronder veel tcl modellen, de hoogste prioriteit. 

De regionale zenders zijn wel te benaderen maar alleen via de gids.

Overigens lukt het me ook niet de afstandsbediening van kpn met de tv te bedienen, welke code ik ook probeer. Heb een tcl tv.

Je hebt dus wel een ontvanger. Waarom gebruik je die niet gewoon?

Het instellen van oa volume knoppen voor tcl kom ik nog op terug. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 19, 2025

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 20, 2025

Hallo Noordzee, is toch vreemd dat dit niet kan voor regionale zenders, maar wel voor alle andere?

Ja, dat is vreemd. Het is een bekend issue, en het gaat ongetwijfeld in een toekomstige update opgelost worden. Maar voor nu heb je een goedwerkend alternatief via de gids. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 20, 2025

Dank jullie wel voor de hulp. Ik ga de codes van Peter proberen als ik weer bij mijn moeder ben

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 22, 2025

Het is gelukt Peter. Heel erg bedankt voor je hulp! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 22, 2025

Graag gedaan ​@Janna41 .

Veel kijkplezier maar weer voor je moeder. En doe haar de groeten.😎