Skip to main content
Beantwoord

Hoe kan ik TV aansluiten aan KPN box?

• January 24, 2026
  • 40 reacties
  • 415 keer bekeken

Toon eerste bericht

40 reacties

• Auteur
  • Helper
  • January 25, 2026

Het vervangt de TV-box voor alles wat niet onder KPN-TV valt. Als je tv wilt kijken via KPN, heb je ook een televisieabonnement nodig. Dan kan je via de KPN tv-box kijken, maar ook via de iTV app van KPN. En ook dat kan je weer streamen naar een Chromecast. 

Dankjewel, de idee is dus alleen streamingdiensten, geen tv zenders. Vandaar abo besteld met alleen internet. Gister zag ik pas dat er daar ook een abo voor is. Ik bedenk dat er tegenwoordig vanuit gegaan wordt dat de mensheid beschikt over voorkennis. Ik heb die dus niet. Ik ben opgegroeid met een zwart wit tv met 6 zenders. Die gaf pas beeld na 10 min opwarmen. Dan keken wij zondags naar een western met John Wayne of gingen buiten spelen. Nu wil ik zeker niet stellen dat vroeger alles beter was, zo naïef ben ik niet. Maar het is wel gecompliceerd voor een leek.Het is niet fijn om gedwongen te worden met internet te werken terwijl men er geen zak van snapt. Want we worden dagelijks geconfronteerd met onveilig internet. Dankjewel voor het luisteren naar mijn gezeur. Fijne zondag verder.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

Graag gedaan, en bovendien ‘zeur' je echt niet hoor. 😁
We willen als KPN klanten iedereen graag hier vrijwillig helpen, waarbij zo nu en dan even een moderator van KPN zelf langskomt. 

• January 25, 2026

Bij het afsluiten van een abonnement is het toch heel duidelijk lijkt me:

Eerst word er gevraagd of je zenders wilt zien en daarna of je wilt streamen zonder zenders. Dat laatste is precies wat jij wilt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 25, 2026

De witte chromecast doet precies hetzelfde als het kpn kastje zonder zenders. En de chromecast kost geen maandelijkse huur.

• Auteur
  • Helper
  • January 26, 2026

Bij het afsluiten van een abonnement is het toch heel duidelijk lijkt me:

Eerst word er gevraagd of je zenders wilt zien en daarna of je wilt streamen zonder zenders. Dat laatste is precies wat jij wilt.

Nee. Je maakt namelijk eerst de keuze tussen internet of internet en tv. En daar viel de keuze op internet omdat tv zenders niet gewenst waren. Dus dit scherm is nooit in beeld geweest.

• Auteur
  • Helper
  • January 26, 2026

De witte chromecast doet precies hetzelfde als het kpn kastje zonder zenders. En de chromecast kost geen maandelijkse huur.

Die heb ik nog liggen, dankjewel!

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@R67, welkom op onze community! Ik zie dat er al ontzettend goed meegedacht wordt! Kom je er zo uit?
Ik zal je feedback over de website meenemen!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 30, 2026

OK ​@R67 

In jouw eerdere topic schreef je dit: 

Ik kijk Netflix en paar andere streamingabos.

Dan adviseer ik jou om voor 3,50 per maand de TV Box erbij te nemen. (Dus zonder TV-abonnement erbij). Die kun je met een HDMI-kabel aansluiten op jouw TV. 

KPN TV+ alleen streamen

Krijg je niet genoeg van alle streamingapps? En gebruik je meerdere apps naast elkaar op verschillende apparaten? Dan is KPN TV+ alleen streamen wat voor jou. Met de KPN TV+ Box stream je al je favoriete series en films op 1 scherm. Log in bij je favoriete streamingapps en kijk wat je wil. Net die ene film of serie zien die niet in je abonnement zit? Je zet extra streamingabonnementen makkelijk aan of uit. Jij hebt het voor het kiezen.

Dat bestellen kan via Mijn KPN, maar je kunt het ook telefonisch met de klantenservice regelen. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

Dankjewel. De terugbelafspraak kan pas woensdag. Dat vind ik veel te lang duren. En ik maak geen gebruik van genoemde socialmedia. Je ziet we leven in een gecompliceerde wereld. Ik ga morgen naar een fysieke kpn winkel en hoop daar live contact te kunnen maken met een zichtbaar en medemens, zoals het oorspronkelijk bedoeld is.

@R67 

En wat is het geworden? De streamingbox van KPN of heb je voldoende aan een Chromecast? 

• Auteur
  • Helper
  • February 4, 2026

@R67 

En wat is het geworden? De streamingbox van KPN of heb je voldoende aan een Chromecast? 

Hoi, die vraag kan ik nog niet beantwoorden want de gratis tv moet nog geleverd worden. Volgens de meneer in de kpn winkel heb ik niks extra nodig en kan de tv alles zelf. Dus tja, ik wacht (on)geduldig af…

• Auteur
  • Helper
  • February 4, 2026

Hoi ​@R67, welkom op onze community! Ik zie dat er al ontzettend goed meegedacht wordt! Kom je er zo uit?
Ik zal je feedback over de website meenemen!

Dag Thomas, dankjewel. Ik heb al zeker enkele goede reacties gehad. Voor iemand die geen verstand heeft van zo’n zaken blijft het toch altijd een enorme uitdaging. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Niet steeds quoten s.v.p., dat maakt alles zo onleesbaar.

• Auteur
  • Helper
  • February 4, 2026

We willen als KPN klanten iedereen graag hier vrijwillig helpen, waarbij zo nu en dan even een moderator van KPN zelf langskomt. 

Vraagje voor jou, omdat er wijsgeer bij je naam staat :) Ik heb de super wifi aangesloten. Moet ik nu gebruik maken van het netwerk en password dat op de achterzijde van dat wifi ding staat? Of gewoon de id en wachtwoord van het modem?

• Auteur
  • Helper
  • February 4, 2026

Niet steeds quoten s.v.p., dat maakt alles zo onleesbaar.

Okee, maar hoe weten jullie dan waarop en voor wie er gereageerd wordt? Ik schrijf ook op andere fora en daar wordt ik juist aangespoord om te qouten zodat men weet tot wie ik mij richt en waarover het gaat. Dus dit vind ik lastig. Maar wees gerust, zodra mijn verbinding goed werkt zal ik waarschijnlijk verdwijnen dus probeer mijn gequote nog even door de vingers te zien.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@R67 dan quote je alleen dat onderdeel waar je op reageert en blijft het voor iedereen duidelijk en overzichtelijk.

Ik ben een medeforumlid, net als jij en heb niks door de vingers te zien, dat reguleert het moderatieteam, het onnodig quoten maakt alleen deel uit van de forumregels waar ieder forumlid zich aan dient te houden.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Vraagje voor jou, omdat er wijsgeer bij je naam staat :) Ik heb de super wifi aangesloten. Moet ik nu gebruik maken van het netwerk en password dat op de achterzijde van dat wifi ding staat? Of gewoon de id en wachtwoord van het modem?

​Om je vraag aan @AriënC te beantwoorden, als je Superwifi punten goed verbonden zijn met je experiabox zenden ze dezelfde naam en wifiwachtwoord uit. Dat staat hier ook wel uitgelegd:

Ik heb de quotes trouwens even bijgeknipt, het is inderdaad iets leesbaarder als je een enkele reactie quote en niet het hele gesprek.