Mijn TV heeft geen HDMI aansluiting. Terwijl het kastje voor de TV alleen een HDIM aansluiting heeft om de TV mee te verbinden
Als je tv wel een scartaansluiting heeft dan kan je een verloopkabel van Hdmi naar scart proberebn,alleen heb je geen garantie dar dit zal werken ivm anti kopieer beveiliging op het hdmi signaal.
Maar een TV zonder Hdmi is ook niet meer de jongste dus misschien eens overwegen een nieuwe aan te schaffen.
Beste
Is het een platte tv of een dikbuik tv?
Beste
De antwoorden op deze vragen zullen niet leiden tot een hdmi aansluiting...
Beste
De antwoorden op deze vragen zullen niet leiden tot een hdmi aansluiting...
Nee
Hallo
Ben je nog niet toe aan een nieuwe TV?
Dan heb je nu dit nodig:
En als er geen HDMI-kabel in huis is, dan die ook nog erbij:
[..] een verloopkabel van Hdmi naar scart ..]
Dat is dan geen verloopkabel, er moet elektronica aan te pas komen om de boel om te zetten.
En zo’n omzetter zal mogelijk niet werken met een kpn-doosje wegens de beveiliging.
De meest eenvoudige en ook goedkoopste oplossing is een monitor, daar kun je voor heel weinig of niets aankomen.
Het geluid kun je dan beter via een versterker doen ( dat geldt eigenlijk altijd voor platte schermen ).
Nee
Helder Jan.
Het ging je om je eigen nieuwsgierigheid ipv helpen bij een probleem.
Foute reactie
Door de specs te weten, heeft die tv misschien toch wel hdmi, maar ziet
Om een goed antwoord te kunnen geven is alle info van belang.
Foute reactie
Door de specs te weten, heeft die tv misschien toch wel hdmi, maar ziet
Ach ach, je gaat je nu beroepen op, door jou veronderstelde, onnozelheid van Tilly?
Ik stop met contact met jou. Het zal duidelijk zijn wat ik over je denk.
Ik ben het wel met JanD eens, een tv zonder scard is bijna niet meer te bedenken. Daarom is het toch best begrijpelijk om te vragen naar de specs van de tv.
JanD heeft het over een TV zonder HDMI. Die TV’s zijn weliswaar oud, maar er zijn er nog genoeg. Zo heb ik er eentje in huis waarop ik een Digitenne-ontvanger aangesloten heb via een scartkabel.
Beste
Hoi
Als je tv geen HDMI-aansluiting heeft, kunnen we kijken naar andere opties, zoals een scart-kabel of een adapter, afhankelijk van de aansluitingen die je tv heeft. Kun je wat meer vertellen over het type tv en welke aansluitingen er wel zijn? Dan kunnen we je verder helpen.
Nee
Oertijd?
Nee hoor, zolang bestaat HDMI helemaal niet.
Zie ook hier, sinds eind 2002 HDMI 1
Toen was zelfs 16:9 nog geen standaard en HD helemaal nog niet aan de orde.
Wel heer erg jammer dat
Hopelijk horen we snel iets van haar / hem.
Hallo
Ben je nog niet toe aan een nieuwe TV?
Dan heb je nu dit nodig:
En als er geen HDMI-kabel in huis is, dan die ook nog erbij:
Of heb je dit al in huis gehaald
Oertijd?
Nee hoor, zolang bestaat HDMI helemaal niet.
Zie ook hier, sinds eind 2002 HDMI 1
Toen was zelfs 16:9 nog geen standaard en HD helemaal nog niet aan de orde.
Beste
Daar lees ik:
Let op: Dit is een SCART naar HDMI converter, het kan NIET worden gebruikt als een HDMI naar SCART converter
Dus die moet je in ieder geval niet hebben,
Als je tv geen HDMI-aansluiting heeft, kunnen we kijken naar andere opties, zoals een scart-kabel of een adapter, afhankelijk van de aansluitingen die je tv heeft.
geen garantie dar dit zal werken ivm anti kopieer beveiliging op het hdmi signaal.
En maakt het dan nog uit welke ontvanger Tilly1944 heeft? (In dit geval de TV+ Box volgens de titel.)
De Arris 5202 en de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebben beide gaan scart uitgang (alleen HDMI)
Met deze 2 zal het moeilijk worden, maar niet onmogelijk.
Zie ook hier voor enkele opties.
De Arris VIP 2952 en de Arcadyan HMB2260 hebben beide een scart uitgang, daar kan het zonder problemen.
Downgraden van HDMI naar scart is op een “oude” tv geen probleem. Die tv heeft zo wie zo geen HD en ook geen HD ready.
Zonder HDMI is hij denk ik 20 jaar of ouder.
Waarschijnlijk is het een tv met de CRT (dikke zware) beeldbuis.
Misschien is Digitenne een oplossing?
Ik weet niet of er scrat op de Digitenne decoder zit.
Mooiste en beste optie is om een nieuwe tv te kopen en deze elders te zetten (maar dat is persoonlijk).
Jammer dat
Sinds zomer 2015 hoeft een nieuwe tv geen scart meer te hebben. Een decoder dus ook niet.
Oplossing is toch: nieuw toestel. Of nieuwer.
Ik kan me nog herinneren dat er toen erg veel koppelingsproblemen waren.
Mijn eerste tv met HDMI was in 2008, Sony 40” Full HD. Mooi toestel voor die tijd.
Zoals ik ook eerder schreef, zie boven, lijkt ook mij een nieuwe tv de beste oplossing.
Hopelijk reageert
Tot die tijd is reageren niet echt zinvol meer lijkt mij. Alles is ondertussen (meerdere keren) vermeld.
De Arris 5202 en de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebben beide gaan scart uitgang (alleen HDMI)
Met deze 2 zal het moeilijk worden, maar niet onmogelijk.
Zie ook hier voor enkele opties.
De Arris VIP 2952 en de Arcadyan HMB2260 hebben beide een scart uitgang, daar kan het zonder problemen.
Downgraden van HDMI naar scart is op een “oude” tv geen probleem. Die tv heeft zo wie zo geen HD en ook geen HD ready.
Zonder HDMI is hij denk ik 20 jaar of ouder.
Waarschijnlijk is het een tv met de CRT (dikke zware) beeldbuis.
Misschien is Digitenne een oplossing?
Ik weet niet of er scrat op de Digitenne decoder zit.
Mooiste en beste optie is om een nieuwe tv te kopen en deze elders te zetten (maar dat is persoonlijk).
Ik denk niet dat deze mevrouw nog gaat reageren.
Maar met een omvormer zou het moeten kunnen. Digitenne heb ik in mijn hobbykamer ook werkend op een oude TV met alleen een scart-aansluiting.
Digitenne heb ik in mijn hobbykamer ook werkend op een oude TV met alleen een scart-aansluiting.
Maar bij de ZXV7200 krijg je een kabeltje om van de gele,rode en witte tulp aansluitingen te verlopen naar scart
Klopt
Dat zijn twee totaal verschillende oplossingen voor het probleem van
Beiden zouden kunnen werken.
Dus bij een HDMI-naar-SCART omvormer levert de TV+ Box gewoon lagere kwaliteit, omdat het weet dat HD geen zin heeft voor de oude televisie? In plaats van compleet dienst te weigeren?
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.