Skip to main content
Vraag

Hoe kan ik TV+ Soundbox interne speaker uitschakelen en geluid via koptelefoon regelen?

• 1 juni 2025
  • 4 reacties
  • 209 keer bekeken

Hallo!

Ik heb recent een Soundbox voor KPN tv plus ontvangen. Hij werkt prima.

Nu wil ik graag de interne speaker van de soundbox kunnen uitschakelen en de audio door de HDMI naar de TV inschakelen daar ik ook een koptelefoon gebruik voor de late uurtjes. 

Ik heb al op internet gezocht en iets gevonden over een geluidsmodus om de speaker uit te schakelen, maar kan die optie nergens terugvinden.

De soundbox is voorzien van de laatste software. 

Wie weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Bij voorbaat dank! 

4 reacties

HansBakker
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 53 reacties
  • 1 juni 2025

Ik heb dit probleem ook, ik heb een Sony Bravia televisie met blue tooth. Het verbinden van mijn Sony koptelefoon met mn televisie was altijd een makkie maar lukt sinds de soundbox niet meer. De soundbox van KPN TV+ moet worden aangesloten via HDMI arc en dat betekent dat het blue tooth signaal richting koptelefoon wordt geblokkeerd. Je kunt dit alleen maar verhelpen door je Soundbox even totaal uit de HDMI Arc te halen. Maar ja….wie heeft daar zin in. Het is te hopen dat KPN een work around voor dit probleem kan ontwikkelen want helemaal niet meer via je koptelefoon naar je TV of blu ray speler kunnen luisteren. Dat is wel een straf. 

• 1481 reacties
  • 1 juni 2025

​@HansBakker 

De soundbox hoeft eigenlijk helemaal niet aan een arc aansluiting hooguit om audio van de TV zelf naar de soundbox te sturen. Om het TV beeld te zien zal elke HDMI poort volstaan.

​@MariVersteeg 

Officieel kan het niet maar er is wel een mogelijkheid op eigen risico. Link

• 13818 reacties
  • 2 juni 2025

Ik heb zelf geen Soundbox maar de gewone tv+ Box. Ik heb ergens gelezen dat je op de Soundbox ergens een Bluetooth instelling moet uitzetten (schuifje naar links) om je eigen Bluetooth apparatuur (hoofdtelefoon of zo) te kunnen koppelen. Er werd bij gezegd dat het nogal tegenstrijdig klinkt maar wel werkt. Dan zou je wel tv kunnen kijken met geluid via de koptelefoon maar voor een blueray speler via de tv werkt het dan natuurlijk nog niet.

Ik kan het zelf niet controleren want de tv+ Box heeft die instelling niet. Wellicht heb je er wat aan. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

Hallo allemaal! Het klopt dat je een koptelefoon inderdaad met bluetooth kunt koppelen aan de Soundbox. Hier wordt perfect uitgelegd hoe dat in z'n werk gaat:

Via Instellingen > Apparaat > Afstandsbediening en accessoires, kan je de bluetooth speaker mode uitvinken. Als deze eenmaal uitgevinkt is, zou het koppelen een fluitje van een cent moeten zijn!

Reageer