Skip to main content

Hier ook een vraag over de nieuwe afstandsbediening, net weer terug bij KPN na 2 jaar bij de oranje concurrent te hebben gezeten, maar de afstandsbediening is erg omslachtig. 
ik weet niet eens hoe ik uit het menu moet komen, ik zou denken met het “terug”pijltje, maar dit doet niets. 
Heb ik op menu gedrukt, waar ik uiteindelijk uit wil, druk ik uiteindelijk op ok, want krijg het niet voor elkaar om eruit te gaan. Zapt de tv over naar NPO1, maar daar zat ik niet naar te kijken… 

dus vertel mij graag: hoe kom ik uit het menu?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hier ook een vraag over de nieuwe afstandsbediening, net weer terug bij KPN na 2 jaar bij de oranje concurrent te hebben gezeten, maar de afstandsbediening is erg omslachtig. 
ik weet niet eens hoe ik uit het menu moet komen, ik zou denken met het “terug”pijltje, maar dit doet niets. 
Heb ik op menu gedrukt, waar ik uiteindelijk uit wil, druk ik uiteindelijk op ok, want krijg het niet voor elkaar om eruit te gaan. Zapt de tv over naar NPO1, maar daar zat ik niet naar te kijken… 

dus vertel mij graag: hoe kom ik uit het menu?

 

Klik op het huisje? Onder de grote OK toets.


@Kelllebel 

Terug knop ca 2 seconden ingedrukt houden is één mogelijkheid.

Keuze zender of opname maken en ok indrukken een andere.

Of … gewoon het zendernummer intoetsen van de zender waar je naar toe wilt.

Enne. Dezelfde problemen heb ik nou met een Next Mini als ik bij een kennis ben. Zelf ben ik voor Ziggo nog een Humax of Cisco gewend. Maar dat is ook allemaal heel verschillend. Als mijn 85 jarige moeder ermee om kan gaan zal het je vast wel lukken. Enne, ze is 'm echt niet gewend want thuis heeft ze nog een “oude” ontvanger van kpn. En die is wéér anders.


Hallo @Kelllebel, allereerst welkom terug bij KPN. Hoe de afstandsbediening werkt, kun je in onze kennisbank lezen: De afstandsbediening van de KPN TV+ Box 
Met de terugknop kun je weer het menu verlaten. 


Hm, vreemd, dat is ook wat wij geprobeerd hebben, maar het lukt niet, de enige mogelijkheid is als we een cijfer intoetsen, dan gaan we uit het menu..


Als je in het menu een keuze maakt en je klikt op ok kom je op die keuze. Bijvoorbeeld een zender via Nu op TV. Dan ben je ook uit het menu. Eigenlijk alles behalve de menu's opties zelf bovenin beeld haalt je uit het menu.

Handigst is zendernummer intoetsen als je in het menu niks wilt. Ook handig: 2 seconden de terug knop indrukken, dan kom je op de laatst gebruikte zender.

Maar maak je in het menu een keuze dan ben je op die manier ook uit het menu:

Zender kiezen via Nu op TV in startmenu of onder Nu op TV. Met kompas blokje wit omrand en dan op ok drukken.

Via de gids naar een zender.

Keuze maken voor Films (bv film huren) of Series


Ok, nou makkelijker is het dus zeker niet geworden, wat omslachtig allemaal.. ook de afstandsbediening zelf vind ik erg onlogisch hoe hij nu is.. er had misschien iets beter over nagedacht moeten worden, qua software uit het menu stappen, hoop ik dat er gewoon een keer een goede software update komt.. misschien kunnen jullie iets met deze tip..? 


Tja. Net als met de oude decoder… : je komt uit het menu door een keuze te maken in het menu. Bijvoorbeeld opname (opgeslagen) selecteren. Zodra je dat doet ben je uit het menu. En zo ook op andere plekken.

En uit het menu zonder keuze even 2 seconden de terug knop ingedrukt houden.