Skip to main content

Ik zie op mijn iPhone inderdaad dat er een Airplay optie is op de box, 2 stuks, video en audio dacht ik? Als ik nu via mijn telefoon iets wil casten naar mijn TV lukt dat niet. Hoe kun je dit aan zetten?

 

 

Wat de TV+ app betreft vind ik zojuist dat dit inderdaad wordt ondersteund. 

KPN+, Philips 4K

De televisie valt ook af er is zover mij bekend geen enkele Philips model die Airplay of Airplay2 ondersteund.

Ik betwijfel of wat je ziet wel een Airplay verbinding betreft eerder Chromecast of Bluetooth hoewel deze laatst genoemde ook vreemd zou zijn in combinatie met de DIW7022

 

Het is zeker van belang of andere Iphone gebruikers ditzelfde zien.

 


Met Google TV op Android kan ik de 7022 bedienen.

En dan kan ik dus ook een heel lang wachtwoord plakken op bijvoorbeeld in te loggen op Netflix of Disney+ rechtstreeks uit m'n wachtwoordmanager die ik op m'n foon heb staan.

Lijkt me dat Google dat ook voor een Apple smartfoon op dezelfde manier gemaakt heeft?


Dat is dus niet Google Home maar de Google TV app?


@Nick83 is mogelijk op het juiste spoor.

Voor IOS lijkt dit ook mogelijk. Volgens deze pagina

 


De TV+ box heeft, voor zover ik weet, van zichzelf geen optie om er naar te AirPlay’en. Wel kan je in de Google Play store meerdere apps vinden die dit je laten doen. Als ik me goed herinner is dit wel de oudere AirPlay 1 versie, niet AirPlay 2, maar voor het streamen van fotos en videos naar de TV+ box is AirPlay 1 meer dan voldoende. Zelf gebruik ik de betaalde app versie van: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.softmedia.receiver.lite&hl=nl

 

Als je al de optie hebt zien verschijnen op je telefoon, dan zou ik je aanraden te controleren welke apps je hebt geïnstalleerd. Het lijkt er dan namelijk op dat je al zo’n AirPlay app hebt geïnstalleerd op de TV+ box.


Dat is dus niet Google Home maar de Google TV app?

Ik gebruik inderdaad Google TV.


Dat is dus niet Google Home maar de Google TV app?

Ik gebruik inderdaad Google TV.

Maar ook met Google Home moet dat lukken immers Google Home heeft ook een afstandsbediening met toetsenbord.

 


Dit is overigens het screenshot van mijn iPhone waar je kunt zien wat ik zie waarvan ik dacht dat je dit kon selecteren en mee kon casten je TV, maar wat niet kon. Beide opties doen het niet. Weet niet wat dit dus betekend.

 

 

 


Dank je voor het screenshot.

Dat beide opties niet werken kan ik goed begrijpen immers de TV+ Box ondersteunt geen Airplay.

Ik begrijp dan ook niet waarom de TV+ Box hier getoond wordt.

Ik hoop dat @Jasper van KPN dit eens voor wil leggen aan het developmentteam.

Zijn er andere iPhone gebruikers die hun TV+ Box hier zien staan?


Dat screenshot gaan we zeker doorsturen naar de ontwikkelaars, ik ben ook heel benieuwd naar het antwoord.

 

En doordat jullie met het toetsenbord in de Google Home app bezig waren heb ik ook geleerd dat ik dat met mijn tv kan doen 😁


Reageer