Skip to main content

abonn viaplay afgesloten, krijg nu viaplay extra (sport, F! etc), maar geen “gewone” Viaplay op tv, wel zichtbaar in tv gids, maar verder noppes

 

Gewone Viaplay wat bedoel je daarmee?

De films bedoel je dat?

Bij wie heb je abonnement afgesloten voor Viaplay bij hun zelf of via KPN?

Als via KPN is zal je een code moeten ontvangen daarvoor contact met helpdesk als deze niet meteen komt.


Viaplay is geen zender en kunt u niet via de app van KPN bekijken. U gebruikt daarvoor gewoon de app van Viaplay zelf.

In het weekend is F1 wel op zaterdag en zondag via de app van KPN te bekijken. Maar verder niets.


Dank, wel aardig is dat Viaplay zelf verteld aan me dat op de TV de app gezocht moet worden. Met gewoon bedoel ik het kijken van films/series etc. Dat kan ik wel op mijn pc.


Viaplay installeren op telefoon en dan via Chromecast kijken.

 

Of de app op de smart tv zelf installeren. 

Dat zijn de opties om alles op het grote scherm te zien. 


Op de nieuwste TV+ ontvanger van KPN kan ook de app van Viaplay geïnstalleerd worden. Maar deze ontvanger krijgt u alleen als u het nieuwste abonnement van KPN heeft.


wel aardig is dat Viaplay zelf verteld aan me dat op de TV de app gezocht moet worden

Dat klopt volkomen. Op je televisie. Dus Samsung, LG, Philips, TCL, Sony of welk merk smart-tv van af bouwjaar 2018 je ook hebt. Op de tv ontvangers 2952, 5202, 2260 en 8001 zit ie niet en komt ie niet. Viaplay gaat geen app maken voor het besturingssysteem Linux.

 

Via kanaal 225 mag kpn de formule 1 uitzendingen van de zaterdagen en zondagen beschikbaar stellen. Meer niet.


Of nog makkelijker met een LG toestel icm een Samsung DEX aanzetten op telefoon en klaar.

Alles streamen of delen wat je wil dus ook Viaplay,netflix enz

Dan moet je natuurlijk wel een lg en een samsung smartphone hebben.

suc6


Bou voor mij niet haalbaar te doen denk ik. KPN beidt mogelijkheid tot abonneren, maar geeft verder geen service. Wil abonn nu weer opzeggen, alleen hoe dat moet kom je op de site van KPN ook niet achter (bereikbaarheid is zoals gewoonlijk dramatisch).


Als u KPN belt, dat kunt u uw abonnement om laten zetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan krijgt u de TV+ ontvanger. Daar staat de Viaplay app op.

Misschien bent u dan nog goedkoper uit ook.


Bou voor mij niet haalbaar te doen denk ik. KPN beidt mogelijkheid tot abonneren, maar geeft verder geen service. Wil abonn nu weer opzeggen, alleen hoe dat moet kom je op de site van KPN ook niet achter (bereikbaarheid is zoals gewoonlijk dramatisch).

Heb je de aanmelding bij Viaplay geheel afgerond? Door óók een account voor Viaplay te maken? (uitleg)

Dan kun je na één maand (30/31 dagen; minimale periode) het weer stopzetten. Bijvoorbeeld via '’mijn pakketten'’ op de decoder. Of MijnKPN.


Toch wel raar dat je wel een viaplay  abonnement kan aanschaffen maar het niet kan kijken via je kpn tv tuner. Dan maar nog een kastje erbij zoals de Chrome box... Hmm dan kan je beter helemaal viaplay overslaan ?


Er is 1 KPN tv-ontvanger waar je de Viaplay app op kunt gebruiken en er dus geen chromecast nodig is. Deze tv-ontvanger is de nieuwste: KPN TV+ box. Om van deze ontvanger gebruik te maken dien je wel het abonnement te wijzigen.