Skip to main content

Ik kan met mijn nieuwe KPN TV+ 65 zenders ontvangen, maar ik wil er maar 20 zien in mijn keuzemenu en gids, de rest wil ik niet meer zien, die wil ik verbergen. Na lang zoeken, want de summiere “gebruiksaanwijzing” laat het volkomen afweten, vind ik aanwijzingen op de KPN site onder de titel “Hoe kan ik zenders verbergen of tonen. Ik volg de aanwijzingen en ben al voorbij het kinderslot, maar dan is jullie laatste aanwijzing: “5. Vervolgens zie je andere instellingen, bijvoorbeeld om zenders te tonen of verbergen.”

Maar hoe je die zenders dan verbergt, daarover zwijgt de gebruiksaanwijzing in alle talen.

Hoe maak ik een voorkeurlijst waarop ik ook alleen maar de zenders zie die ik als voorkeurszender gekozen heb?

Helaas is het op de TV+ Box nog niet mogelijk om zenders te verbergen dan wel om een eigen zenderlijst aan te maken.

Wellicht is het onderstaande topic interessant voor je. Daar geeft KPN aan dat het kunnen opstellen van eigen zenderlijsten op de planning staat. De vraag is alleen wanneer deze functionaliteit beschikbaar komt.

 


Hallo @RAADB, deze mogelijkheid is er nog niet. Zoals @wjb al aangeeft staat het wel op de planning Wanneer de optie geïmplementeerd is, zal dat worden vermeld in de desbetreffende Product update


Ik kan met mijn nieuwe KPN TV+ 65 zenders ontvangen, maar ik wil er maar 20 zien in mijn keuzemenu en gids, de rest wil ik niet meer zien, die wil ik verbergen. Na lang zoeken, want de summiere “gebruiksaanwijzing” laat het volkomen afweten, vind ik aanwijzingen op de KPN site onder de titel “Hoe kan ik zenders verbergen of tonen. Ik volg de aanwijzingen en ben al voorbij het kinderslot, maar dan is jullie laatste aanwijzing: “5. Vervolgens zie je andere instellingen, bijvoorbeeld om zenders te tonen of verbergen.”

Maar hoe je die zenders dan verbergt, daarover zwijgt de gebruiksaanwijzing in alle talen.

Hoe maak ik een voorkeurlijst waarop ik ook alleen maar de zenders zie die ik als voorkeurszender gekozen heb?

Overigens kan er wel een Favorietenlijst aangemaakt worden via de hartjes, deze lijst kan geselecteerd worden in het menu via Nu op TV, aanklikken, in de regel eronder staan de Favorieten.

In deze lijst zie je de rest dus niet.


Ik vind deze voorkeurslijst echt een gemis. Bij ‘nu op tv’ zie je bij favorieten alleen wat er nu te zien is. Nogal onhandig als je opnames wilt programmeren bijvoorbeeld. Vooral omdat het op de ‘oude versies’ wel mogelijk was. Ik hoop dat KPN hier snel mee aan de slag gaat, want ik zie al reacties hierover van 3 maanden terug. KPN: zet t op t prioriteitenlijstje’ voor de volgende update! Dank u. 


Ik vind deze voorkeurslijst echt een gemis. Bij ‘nu op tv’ zie je bij favorieten alleen wat er nu te zien is. Nogal onhandig als je opnames wilt programmeren bijvoorbeeld. Vooral omdat het op de ‘oude versies’ wel mogelijk was. Ik hoop dat KPN hier snel mee aan de slag gaat, want ik zie al reacties hierover van 3 maanden terug. KPN: zet t op t prioriteitenlijstje’ voor de volgende update! Dank u. 

In de programmagids kunt u het kanaalnummer intoetsen (van de zenders die je vaak bekijkt weet je dat nummer toch wel) en dan tot een week vooruit opnames instellen. Met de vooruitspoeltoets ga je telkens een dag vooruit.


@Ratonesque schreef:

(van de zenders die je vaak bekijkt weet je dat nummer toch wel)

Ik weet de kanaalnummers van NPO 1, 2 en 3 (661, 662 en 663) maar daar houdt het zo ongeveer ook wel op. Ik ga toch geen kanaalnummers onthouden.


Ik gebruik eigenlijk altijd gebruik van het tabje  '’Nu op TV'’, dan kan ik gewoon snel scrollen naar de zender die ik wil kijken. Mis het hebben van een eigen zenderlijst in deze dus niet echt. 

 


Ik gebruik eigenlijk altijd gebruik van het tabje  '’Nu op TV'’, dan kan ik gewoon snel scrollen naar de zender die ik wil kijken.

Dat is een scherm dat mijn inziens zo verschrikkelijk onvriendelijk in gebruik is dat ik die nooit zal gebruiken. Je zult maar even CNN willen kijken, dan ben je ZEVENTIEN klikken verder. 😖 En dan moet je ook nog wel onthouden hebben waar die zender ongeveer staat want tijdens het scrollen zie je hem maar zo over het hoofd en ben je dus nog langer bezig.

Het ontbreken van eigen zenderlijsten is voor mij echt een absolute NoGo.

Zie punt 3 van de Feature requests KPN TV+.


Dat is een scherm dat mijn inziens zo verschrikkelijk onvriendelijk in gebruik is dat ik die nooit zal gebruiken. Je zult maar even CNN willen kijken, dan ben je ZEVENTIEN klikken verder. 

17 klikken? Je kunt ook gewoon de pijl vasthouden. Maar misschien het een jeugd ding, want ik kijk nauwelijks tv. Moet immers op Netflix ook regelmatig scrollen o.i.d. Ik mis die eigen zenderlijst totaal niet en zou het ook niet gaan gebruiken. Maargoed dat is mijn optiek, merk sowieso dat deze box niet heel gebruikersvriendelijk is voor mensen met meer ervaring, want er zitten mij ook teveel elementen tussen waar ik mij enorm aan stoor. 


Ik gebruik eigenlijk altijd gebruik van het tabje  '’Nu op TV'’, dan kan ik gewoon snel scrollen naar de zender die ik wil kijken.

Dat is een scherm dat mijn inziens zo verschrikkelijk onvriendelijk in gebruik is dat ik die nooit zal gebruiken. Je zult maar even CNN willen kijken, dan ben je ZEVENTIEN klikken verder. 😖 En dan moet je ook nog wel onthouden hebben waar die zender ongeveer staat want tijdens het scrollen zie je hem maar zo over het hoofd en ben je dus nog langer bezig.

Het ontbreken van eigen zenderlijsten is voor mij echt een absolute NoGo.

Zie punt 3 van de Feature requests KPN TV+.

Even 61 intoetsen, ben je in een keer bij CNN! 😉En als je dat drie keer doet weet je het nummer toch?


Ik kan met mijn nieuwe KPN TV+ 65 zenders ontvangen, maar ik wil er maar 20 zien in mijn keuzemenu en gids, de rest wil ik niet meer zien, die wil ik verbergen. Na lang zoeken, want de summiere “gebruiksaanwijzing” laat het volkomen afweten, vind ik aanwijzingen op de KPN site onder de titel “Hoe kan ik zenders verbergen of tonen. Ik volg de aanwijzingen en ben al voorbij het kinderslot, maar dan is jullie laatste aanwijzing: “5. Vervolgens zie je andere instellingen, bijvoorbeeld om zenders te tonen of verbergen.”

Maar hoe je die zenders dan verbergt, daarover zwijgt de gebruiksaanwijzing in alle talen.

Hoe maak ik een voorkeurlijst waarop ik ook alleen maar de zenders zie die ik als voorkeurszender gekozen heb?

Goeie vraag dit.

Hoop dat dit inderdaad op termijn te zien .

mvg


@Ratonesque schreef:

Even 61 intoetsen, ben je in een keer bij CNN! 😉En als je dat drie keer doet weet je het nummer toch?

Nee, zeer zeker weet ik dat nummer dan nog steeds niet. Ik onthoud alleen dingen waar ik interesse in heb en kanaalnummers vallen daar zeer zeker niet onder.


@Ratonesque schreef:

Even 61 intoetsen, ben je in een keer bij CNN! 😉En als je dat drie keer doet weet je het nummer toch?

Nee, zeer zeker weet ik dat nummer dan nog steeds niet. Ik onthoud alleen dingen waar ik interesse in heb en kanaalnummers vallen daar zeer zeker niet onder.

OK....


Is er nieuws over de zenderlijst? Ik heb nu ook TV+ gekregen (ongevraagd) en wil of zenders kunnen verbergen of de oude box blijven gebruiken. Android TV is oke op de computer of mobiel, maar een ramp om te gebruiken met een afstandsbediening.


Goedenavond,

Ook ik zou het erg fijn vinden als ik weer zenders kan verbergen en/of zenderlijsten kan maken. 
 

Op dit moment moet ik door zeer veel kanalen heen worstelen om bij de max 25 kanalen te komen. 
En qua radiozenders eigenlijk precies hetzelfde. 
 

Is er uitzicht op wanneer dit eindelijk eens geregeld gaat worden? 
 

Ik begrijp namelijk dat de wens al jaren bestaat. 
 

Met vriendelijk groet, Roland 


Ook wij liepen tegen het probleem aan dat we tijdens het zappen elke keer zenders kregen te zien die we juist niet wilden/hoeven te zien.

Na wat gepuzzel eindelijk uitgevonden hoe je deze ongewenste “zenders kunt verbergen” en die dus ook wegblijven tijdens het zappen bij de KPN Glasvezelmodem.

1. Druk op het "Huisjeknop" middenonder de "OK-knop";

2. Druk op de pijltjesschijf naar boven en vervolgens naar rechts tot je op het "tandwieltje" van het "instellingenmenu" bent;

3. Ga met de pijltjestoets naar beneden naar “Menu Weergave” en druk op "OK";

4. Ga met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Favoriete Zenders" staat en druk op "OK";

5. Ga met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Alleen favoriete zender”  staat en klik op "OK" zodat er een "groen bolletje" staat voor deze optie;

6. Nadat je op "OK" hebt gedrukt, wordt deze instelling opgeslagen en keer je terug in het menu "Favoriete zenders";

7. Je kunt het menu verlaten door telkens op de "terugtoets" (gebogen pijltje) te drukken of je kunt eerst nog je gewenste "Favoriete zenders" selecteren!

 

Ga voor deze laatste mogelijkheid met de pijltjestoets naar beneden tot je op "Favoriete zenders beheren" staat en druk op "OK";

8. Je krijgt nu een blokkenoverzicht met alle zenders. Door op een zender te gaan staan met de pijltjestoets en op "OK "te drukken, wordt het "open hartje" een "groen hartje"💚, ten teken dat je deze zender als favoriet hebt geselecteerd;

9. Nadat je al je favoriete zenders hebt geselecteerd, moet je met je pjjltjestoets weer helemaal naar boven scrollen en bovenaan de optie "Opslaan" selecteren. Als je daarop staat, druk je op de "OK", waarmee je je geselecteerde favoriete zenders bevestigd;

10. Als je nu teruggaat naar gewoon TV-kijken krijg je bij het zappen/scrollen alleen nog je favoriete zenders te zien.

Succes met instellen 👍

Groet,

Jeroen Le Grand

 

 

 


Beste Jeroen,

 

hartelijk dank voor je tip over het verbergen van ongewenste zenders.

Het werkt!

Behalve een ding: als ik mijn lijst met voorkeuren heb gemaakt door hartjes aan te klikken, moet ik terug naar boven scrollen om de keuzes op te slaan, maar de “Opslaan”knop blijft zwart, alleen de “Annuleren”knop is te gebruiken.

Maar door op een van de gekozen programma’s te klikken lukt het toch om alle voorkeuren op te slaan.

Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik de volgorde van de zenders verander….

Bedankt,

 

RAADB


Nu moet ik nog uitzoeken hoe ik de volgorde van de zenders verander….

Dat is niet mogelijk en zal ook niet mogelijk gaan worden.


Reageer