Skip to main content

Goedemorgen,

 

Wanneer ik met mijn KPN TV+ box in het menu zit, dan lijkt er geen knop te zijn om het menu te verlaten. Wanneer ik op ‘Return’ druk dan gaat het menu niet weg.

 

Concreet voorbeeld: ik zit SBS6 te kijken, ga naar de tv-gids, scroll helemaal naar beneden en besluit om ‘gewoon’ weer verder te kijken op SBS6. Er lijkt dan geen knop te zijn die ik kan gebruiken om het hele menu weg te krijgen en zodoende weer op live tv uit te komen. 

 

Mijn vraag: is er de mogelijkheid om het hele menu weg te klikken en weer terug te gaan naar live tv? 

In geval van de tv gids: druk nogmaals op de "gids" knop. En de gids verdwijnt weer.


In geval van de tv gids: druk nogmaals op de "gids" knop. En de gids verdwijnt weer.

 

Dat lijkt inderdaad te lukken, bedankt! En wat betreft de rest van het menu, dus wanneer ik niet in de gids zit? Is er dan een knop om het hele menu weg te krijgen? 


Hoi @Gerbendg 
Je kunt het altijd wegkrijgen door op de knop met het huisje te klikken


Hoi @Gerbendg 
Je kunt het altijd wegkrijgen door op de knop met het huisje te klikken

 

Nee, dat werkt bij mij niet. Wanneer ik op de knop met het huisje druk dan verschijnt het menu. Wanneer ik dan opnieuw op de knop met het huisje druk, verdwijnt het menu niet. Je weet zeker dat dit bij jou wel werkt? Hier werkt het namelijk op mijn twee TV+ boxen niet.  


Ben je er nog uitgekomen Gerben? Het pijltje terug links naast het huisje is ook een optie toch?


Ben je er nog uitgekomen Gerben? Het pijltje terug links naast het huisje is ook een optie toch?

 

Ik ben er helaas niet uitgekomen. Het pijltje links van het huisje werkt helaas dus niet, door daar op te drukken verdwijnt het menu niet bij mij. 


Zou je kunnen specificeren, desnoods met een screenshot om welk menu het dan exact gaat? Zijn dat de instellingen of is dit menu ergens anders actief? Licht het lampje wel groen op de afstandsbediening?


Als je in een van de TV+ menu's zit dan is het snelste om gewoon het zendernummer in te toetsen van de zender die je wilt. (radio of tv). Vind ik een heel fijne.

Het menu van de box, altijd rechts in beeld na gebruik tandwiel, kom je uit door meermaals op het kromme terug pijltje te klikken. Daarna bovenvermelde handeling.


Als je in een van de TV+ menu's zit dan is het snelste om gewoon het zendernummer in te toetsen van de zender die je wilt. (radio of tv). Vind ik een heel fijne.

Dan moet je dat nummer wel weten. Ik weet dat eigenlijk nooit, het nummer van de zender waar ik naar zit/zat te kijken.


Hoe kan je dat nou niet weten @Nick83 . Dat moet je toch ook intoetsen om er überhaupt naar te kijken of luisteren? Er zijn ruim 120 tv zenders (met extra pakketten) en 90 radiokanalen. Zappen is zinloos.


Hoe kan je dat nou niet weten @Nick83 . Dat moet je toch ook intoetsen om er überhaupt naar te kijken of luisteren? Er zijn ruim 120 tv zenders (met extra pakketten) en 90 radiokanalen. Zappen is zinloos.

Nou @PeterG, (ook) ik weet alleen de zendernummers van de eerste 6 zenders. De andere zenders kies ik altijd via de gids.


Hoe kan je dat nou niet weten @Nick83 . Dat moet je toch ook intoetsen om er überhaupt naar te kijken of luisteren? Er zijn ruim 120 tv zenders (met extra pakketten) en 90 radiokanalen. Zappen is zinloos.

Nou @PeterG, (ook) ik weet alleen de zendernummers van de eerste 6 zenders. De andere zenders kies ik altijd via de gids.

Ik heb 42 televisiezenders en 6 radiozenders in de gids en nummers van zenders weiger ik te onthouden.


Ik ben alleen maar stomverbaasd... 😯.

Via de gids is natuurlijk vreselijk omslachtig als je bijvoorbeeld naar Eurosport wilt.

Van bbc, België, Discovery, Veronica weet je het nummer toch wel?

Bij de radio weet ik er wel 15 van de eerste 20. 

Verder gebruik ik soms de ok knop bij de oude ontvanger en de zender informatie bij de TV+ als je even pijltje omlaag gebuikt. Bij vragen over zenders die ik nooit gebruik. 


Via de gids is natuurlijk vreselijk omslachtig als je bijvoorbeeld naar Eurosport wilt.

Waarom is dat omslachtig? Als ik naar NPO 1 kijk dan ben ik in drie kliekjes (gids -> P+ -> P+) op Eurosport 1.

 

Van bbc, België, Discovery, Veronica weet je het nummer toch wel?

Nee, die weet ik niet.


Wat kijken jullie allemaal onhandig tv. In mijn optiek dan en iedereen die ik ken. 

Maar goed als je maar aan kan zetten wat je wilt zien.

1, 2 of 3 cijfers intoetsen is en blijft de kortste route. Van 9 naar 35 bijvoorbeeld. 2 toets drukken. 

TS heeft nu wél genoeg tips! 🙂


Van 9 naar 35 bijvoorbeeld. 2 toets drukken.

Maar wat heb ik op 35 te zoeken, ik weet absoluut niet welke zender dat is.


Wat kijken jullie allemaal onhandig tv. In mijn optiek dan en iedereen die ik ken. 

Maar goed als je maar aan kan zetten wat je wilt zien.

---

@PeterG Ik vind het juist wel handig wat ik doe. Ik maak gewoon gebruik van de techniek en daarmee hoef ik niet die zendernummers te onthouden. Dus niet eens met jouw 1e zin.

Wel ben ik het eens met jouw 2e zin. Daarom ben ik altijd blij als er verschillende wegen zijn om bij het doel uit te komen. Dan kan ieder de manier kiezen die hij/zij fijn vindt.


Van 9 naar 35 bijvoorbeeld. 2 toets drukken.

Maar wat heb ik op 35 te zoeken, ik weet absoluut niet welke zender dat is.

Oh. Ik had voor jou natuurlijk 86 als voorbeeld moeten noemen. 

 


Van 9 naar 35 bijvoorbeeld. 2 toets drukken.

Maar wat heb ik op 35 te zoeken, ik weet absoluut niet welke zender dat is.

Oh. Ik had voor jou natuurlijk 86 als voorbeeld moeten noemen. 

Zelf weet ik van beide nummers niet om welke zenders het gaat. 😀

Maar wellicht kijk ik er zelf af en toe toch naar. 😀


In de gids gebruik ik ook de cijfers Katana321. 

ik blader alleen de eerste 2 pagina's 1 tot 7 en 8 tot 14 dus. 


Van 9 naar 35 bijvoorbeeld. 2 toets drukken.

Maar wat heb ik op 35 te zoeken, ik weet absoluut niet welke zender dat is.

Oh. Ik had voor jou natuurlijk 86 als voorbeeld moeten noemen. 

Ook van dat nummer zou ik niet weten welke zender erbij hoort.


Hoe kan je dat nou niet weten @Nick83 . Dat moet je toch ook intoetsen om er überhaupt naar te kijken of luisteren? Er zijn ruim 120 tv zenders (met extra pakketten) en 90 radiokanalen. Zappen is zinloos.

Ik toets nooit een nummer in. Ik ga altijd via de gids naar een zender. En verder dan de eerste 4 pagina's van de gids kom ik niet.


Het gaat in weze gewoon weer om de gebruiksonvriendelijkheid van kpn+

 

Ook als je bv radio luisterd kom je niet makkelijk terug naar normaal tv. Het radio knopje had beter een combi radio/tv kunnen zijn, dus door afhankelijk van of je op tv danwel radio hebt kan staan je snel swappen.


Mijns inziens... is dat hele "home scherm" gewoon compleet nutteloos. Ik gebruik het nooit. Als ik de tv aan zet ga ik altijd gelijk door naar de gids. Daar heb je een veel beter overzicht van wat er op tv is.


Het radio knopje had beter een combi radio/tv kunnen zijn, dus door afhankelijk van of je op tv danwel radio hebt kan staan je snel swappen.

Daar ben ik het volledig mee eens en als de gids dan ook alleen de televisiezenders danwel de radiozenders zou laten zien dat zou dat helemaal perfect zijn.