Skip to main content

Goedemorgen,

 

Wanneer ik met mijn KPN TV+ box in het menu zit, dan lijkt er geen knop te zijn om het menu te verlaten. Wanneer ik op ‘Return’ druk dan gaat het menu niet weg.

 

Concreet voorbeeld: ik zit SBS6 te kijken, ga naar de tv-gids, scroll helemaal naar beneden en besluit om ‘gewoon’ weer verder te kijken op SBS6. Er lijkt dan geen knop te zijn die ik kan gebruiken om het hele menu weg te krijgen en zodoende weer op live tv uit te komen. 

 

Mijn vraag: is er de mogelijkheid om het hele menu weg te klikken en weer terug te gaan naar live tv? 

Mijns inziens... is dat hele "home scherm" gewoon compleet nutteloos. Ik gebruik het nooit. Als ik de tv aan zet ga ik altijd gelijk door naar de gids. Daar heb je een veel beter overzicht van wat er op tv is.

Zie punt 4 van de feature requests.


Zou je kunnen specificeren, desnoods met een screenshot om welk menu het dan exact gaat? Zijn dat de instellingen of is dit menu ergens anders actief? Licht het lampje wel groen op de afstandsbediening?


Wanneer ik hier bijvoorbeeld ben, lukt het niet om het menu weg te krijgen door op het pijltje te drukken dat naast het menu (huisje) staat. Ook een druk op het huisje zorgt er niet voor dat het menu verdwijnt. Zit er een bug in mijn systeem dat het pijltje niet werkt of werkt dit bij iedereen niet? Een simpele functionaliteit zoals ‘exit’ lijkt me vrij standaard en tevens wenselijk. 


Op dit moment kan je daar alleen weg door 

Via START op Nu op TV naar een zender te gaan. 

Of zoals ik het doe het zender nummer in te toetsen van de zender die ik op dat moment wil.


Op dit moment kan je daar alleen weg door 

Via START op Nu op TV naar een zender te gaan. 

Of zoals ik het doe het zender nummer in te toetsen van de zender die ik op dat moment wil.

Bizar dat dat op die manier moet...

KPN had er heel goed aan gedaan om de pilot een paar maanden langer te laten duren zodat dit soort flinke slordigheden er uitgehaald waren geweest voordat de definitieve uitrol begon.


Op dit moment kan je daar alleen weg door 

Via START op Nu op TV naar een zender te gaan. 

Of zoals ik het doe het zender nummer in te toetsen van de zender die ik op dat moment wil.


Ja precies, vrij omslachtig dus. Ik wil gewoon zo snel mogelijk terug naar de zender die ik aan het kijken was. Toch bijzonder dat een simpele ‘exit’ knop door de developers over het hoofd is gezien. Toch een gebrek aan testen met echte klanten van verschillende leeftijden zo lijkt het. Dan was zoiets eenvoudigs als dit allang opgemerkt.

Bedankt voor het delen van de optie om direct een zender in te typen. Dat is weer wat eenvoudiger dan terug naar start om daar de zender op te zoeken. 


---
Toch een gebrek aan testen met echte klanten van verschillende leeftijden zo lijkt het. Dan was zoiets eenvoudigs als dit allang opgemerkt.

---

Die test/pilot is er echt wel geweest. Zie mijn bericht hierboven.


---
Toch een gebrek aan testen met echte klanten van verschillende leeftijden zo lijkt het. Dan was zoiets eenvoudigs als dit allang opgemerkt.

---

Die test/pilot is er echt wel geweest. Zie mijn bericht hierboven.


Ongetwijfeld, maar duidelijk niet grondig genoeg. Of bepaalde zaken zijn bewust niet doorgevoerd. Maar kan me niet voorstellen dat KPN zo’n simpele en tegelijk nuttige functie niet door wil voeren.

 

Ik zal m’n grootouders de komende tijd de TV+ box in ieder geval ten zeerste afraden. 


Op dit moment kan je daar alleen weg door 

Via START op Nu op TV naar een zender te gaan. 

Of zoals ik het doe het zender nummer in te toetsen van de zender die ik op dat moment wil.

Bizar dat dat op die manier moet...

Als je twee keer op gids drukt kom je ook op live televisie.


Op dit moment kan je daar alleen weg door 

Via START op Nu op TV naar een zender te gaan. 

Of zoals ik het doe het zender nummer in te toetsen van de zender die ik op dat moment wil.

Bizar dat dat op die manier moet...

Als je twee keer op gids drukt kom je ook op live televisie.

Ook die manier vind ik onlogisch... 


Op dit moment kan je daar alleen weg door 

Via START op Nu op TV naar een zender te gaan. 

Of zoals ik het doe het zender nummer in te toetsen van de zender die ik op dat moment wil.

Bizar dat dat op die manier moet...

Als je twee keer op gids drukt kom je ook op live televisie.

Ook die manier vind ik onlogisch... 

Ik ook maar het is mijns inziens voor nu wel de snelste methode.


@Gerbendg Bedankt voor de toelichting en feedback. Zoals door velen is is aangegeven is daar op dit moment dus geen ander alternatief voor dan de opties die Peter en WJB beschrijven. We nemen de input mee!


Op dit moment kan je daar alleen weg door 

Via START op Nu op TV naar een zender te gaan. 

Of zoals ik het doe het zender nummer in te toetsen van de zender die ik op dat moment wil.


Ja precies, vrij omslachtig dus. Ik wil gewoon zo snel mogelijk terug naar de zender die ik aan het kijken was. Toch bijzonder dat een simpele ‘exit’ knop door de developers over het hoofd is gezien. Toch een gebrek aan testen met echte klanten van verschillende leeftijden zo lijkt het. Dan was zoiets eenvoudigs als dit allang opgemerkt.

Bedankt voor het delen van de optie om direct een zender in te typen. Dat is weer wat eenvoudiger dan terug naar start om daar de zender op te zoeken. 

Wat je dus eigenlijk wilt, Gerben, is een tv-knop? Dat hebben we al vaker als feedback doorgegeven en is niet iets dat gaat gebeuren.

Afhankelijk van waar je bent kun je in de meeste gevallen in 2 klikken terug zijn op de zender die je keek.

  • Ben je in de gids, dan brengt nog een keer op de gidsknop drukken je terug bij de zender die je keek.
  • Ben je op een van de andere tabbladen, dan kun je op de homeknop drukken. Eenmaal daar staat de zender die je als laatste keek voorgeselecteerd. Als je dan op OK drukt, ben je terug op die zender :)
  • Weet je het nummer van de zender, dan kun je die vanuit de meeste schermen ook intoetsen en kom je daar terecht. 

 

Specifiek een stukje info over de terugknop:

Op het moment is het zo dat de terugknop werkt per tabblad. Dus, in het voorbeeld van jouw screenshot, zit je op het tabblad films. Als je daar navigeert in de categorieën enz. en dan de terugknop gebruikt, ga je steeds een stap terug. En dat stopt bij het eerste wat je deed op dat tabblad. Als je dan nog een keer terug gebruikt, zit je cursor op de tabblad titel. In dit geval films.

Wil je naar een van de andere tabbladen, kun je op dat moment met de pijlen <> navigeren en bevestigen met OK. Of de homeknop gebruiken voor de startpagina. 


Het blijft echt een onbegrijpelijk standpunt van kpn om zoiets simpels niet te implementeren.


Het blijft echt een onbegrijpelijk standpunt van kpn om zoiets simpels niet te implementeren.

 

Er schijnt sinds een paar maanden wel een semi-oplossing te zijn door lang op “back” te drukken. Ik vind het ook jammer dat men niet (net zoals op de iTV afstandsbedieningen) een TV knop heeft (waarbij je vanuit elk scenario direct naar de TV gaat).

 

Ik zit me te bedenken wak KPN gedreven heeft om het zo te doen. Het enige waar ik op kan komen is dat men TV niet meer als het hoofddoel wil zien maar slechts 1 van de vele bronnen. Dus wil men het niet naar voren halen met een knop. Zoiets waarschijnlijk.

 

Het is i.i.g. stupide om een zender die al opstaat nog een keer te moeten selecteren in de gids. Dat voelt gewoon ongemakkelijk. Ik heb nu 2 dagen TV+ (na jaren iTV waar ik altijd zeer tevreden over was) en dit punt maakt de ervaring een stuk minder prettig. Hopelijk lost de recente implementatie het deels op.

 

UPDATE: net even getest en ik moet zeggen dat de bovengenoemde implementatie (d.w.z. iets langer op de BACK knop drukken) perfect werkt. Je komt dan altijd terug bij live TV. Ik ben blij hiermee!