Skip to main content

hoe kom ik aan een  4K Ultra HD box want ik nu een 4k tv maar helaas geen 4k tv ontvanger

Door over te stappen naar het nieuwe abonnement krijg je er een 4k box bij. Maar dan heb je nog de 2 4k zenders niet, want dan moet je ook dat pakketje erbij nemen. Dat kan alleen als je een 100 Mbps lijn hebt. Met glasvezel geen probleem. 

Maar wat moet je ermee?

Er zijn nauwelijks 4k zenders. Die zijn op 2 na allemaal nog HD. En dat wordt  niet beter met een 4k box.

Zelf heb ik gewoon de Arris VIP2952 (HD) gehouden. En voor 4k gebruik ik de apps in mijn tv. Want Netflix, HBO, YouTube en Disney+ hebben het nodige in 4k.


hoe kom ik aan een  4K Ultra HD box want ik nu een 4k tv maar helaas geen 4k tv ontvanger

Door de 4K optie op jouw huidige abonnement aan te zetten.

Je hebt er overigens niet zoveel aan met die twee 4K zenders en één UHD (HD HDR) zender als je ook het ESPN pakket afneemt.


Hallo @Woepert 

Je kunt via MijnKPN jouw abonnement uitbreiden met het 4K-pakket. (zie ook de link helemaal onderaan dit bericht.) Lukt het niet? Bel dan met 0800-0402. 

 

@wjb

hoe kom ik aan een  4K Ultra HD box want ik nu een 4k tv maar helaas geen 4k tv ontvanger

Door de 4K optie op jouw huidige abonnement aan te zetten.

Je hebt er overigens niet zoveel aan met die twee 4K zenders en één UHD (HD HDR) zender als je ook het ESPN pakket afneemt.

De zender ESPN UHD is onderdeel van het 4K-pakket. Daarvoor hoef je niet het ESPN-pakket af te nemen. 
 

Ben je fan van voetbal? Met ESPN kijk je 1 Eredivisiewedstrijd op zaterdag en 1 Eredivisiewedstrijd op zondag in Ultra HD. Je vindt de zender op kanaal 694.

Bron: https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm

 


Kan ik met de nieuwe kpn tv+ box met mijn premium netflix, prime en hbo account via het kastje gewoon 4k kijken? Of moet ik het 4k zenderpakket aanschaffen om ook de apps in 4k te gebruiken?


Kan ik met de nieuwe kpn tv+ box met mijn premium netflix, prime en hbo account via het kastje gewoon 4k kijken? Of moet ik het 4k zenderpakket aanschaffen om ook de apps in 4k te gebruiken?

Hett zou voor de streamingdiensten niet nodig moeten zijn het vinkje bij 4K aan te zetten.


@Katja22 en @Woepert 

Voor 4K heb je de Arris 5202 of de (niet meer leverbaar dacht ik) ronde KPN 4K tv decoder of de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) nodig.

 

Voor de Sagacom DIW7022 moet je je abonnement aanpassen naar KPN tv+

Dat kan alleen telefonisch (gratis) via 0800-0402)

 

Maar zoals al beschreven, de HD zenders blijven gewoon 100% hetzelfde.

En voor 2 4K zenders € 2,50 extra per maand betalen? 


Hallo @Katja22 de streamingdiensten buiten de KPN-decoder rechtstreeks op je smart tv bekijken in 4K als de streamingdiensten dat aanbieden.

Reguliere 4K-zenders zijn er (nog) niet in NL, dus daarvoor heb je geen 4K-decoder en een extra 4K-abo nodig.

 


kan ik ook 4k kijken op KPN iTV? ik overweeg nl. om mijn 2e tv kastje op te zeggen.
 


kan ik ook 4k kijken op KPN iTV? ik overweeg nl. om mijn 2e tv kastje op te zeggen.
 

Bedoel je via de smart-TV app?

Nee, 4K is alleen beschikbaar via de TV ontvangers.

Kijk je dan echt zo veel naar die twee 4K zenders en/of die éne HD-HDR zender?


Voor Netflix heb je wel het duurste abonnement nodig


Reageer