Skip to main content
Vraag

Hoe kom ik aan een TV+ box?

• 28 January 2025
  • 20 reacties
  • 146 keer bekeken

NPO start werkt voor geen meter op mijn Arris vip2953 V2

20 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35779 reacties
  • 28 januari 2025

Hallo ​@Henk Vos ,

Je kunt jouw abonnement (mits contractvrij) overzetten op KPN TV+ door op de juiste wijze te verlengen.

Dat kan ook telefonisch via 0800-0402.

Het kan ook via internet:  

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 28 januari 2025

door op de juiste wijze te verlengen??

Ik heb net verlengd en naar ik dacht op de juiste manier.

Mag weer verlengen vanaf 12-09-2026

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35779 reacties
  • 28 januari 2025
Henk Vos schreef:

Dat heb je dan in 2024 gedaan. En niet op de manier waarmee je dan ook tegelijkertijd overstapt op KPN TV+. 

Dan zul je helaas moeten wachten tot 12 september 2026 voor de volgende verlenging. 

Wat kan dan wel?

Je kunt dan het beste de klantenservice vragen om jou te bellen. Mogelijk willen zij meewerken aan een overgang naar KPN TV+? Ik garandeer dat niet, maar je kunt het proberen. 

Hoe doe je dat? :
Maak een belafspraak. De klantenservice helpt je dan telefonisch op een moment dat het jou uitkomt. 

Facebook en X zijn alternatieven. 

PeterG
Superuser
  • 60109 reacties
  • 28 januari 2025

Er zijn twee '’verleng'’ mogelijkheden.

Je abonnement vernieuwen. Hierbij ga je naar een nieuw abonnement (zie schema boven) met dus ook de TV+ ontvanger. Dit is voor jou nu geen optie meer tot 12-9-26.

Je oude bestaande abonnement met de Arris ontvanger verlengen. Je zit dan vast aan dié ontvanger tot de volgende datum waarop je weer kunt verlengen (of vernieuwen*). Voor jou dus 12 september 2026.

Deze opties blijven voor jou nu over:

In vrijwel iedere smart-tv, niet ouder dan 2018, is de NPO Start app ook beschikbaar.

Verder via een los streaming apparaat. Waarmee een oudere tv dus in één klap weer modern is.

Ook: app op smartphone of tablet die casten ondersteunt. (wel chromecast nodig natuurlijk)

Via laptop (via hdmi op tv aan te sluiten): npo.nl/start .

NOTA BENE. Niet geschoten is….

Je kúnt bellen en zeggen dat je Arris VIP2952 niet meer goed werkt. Mogelijk krijg je dan de Arris VIP5202. Deze heeft een snellere processor en meer werkgeheugen dan de 2952.

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 28 januari 2025

Tja dat wordt dan toch overstappen op ziggo en KPN aanklagen wegens wanbeleid.

Een waardeloze ontvanger die keer op keer vast loop is toch niet wat je verwacht.

De manier waarmee ze met een vaste klanten omgaan is toch al niet best.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35779 reacties
  • 28 januari 2025
PeterG schreef:

Deze opties blijven voor jou nu over:

In vrijwel iedere smart-tv, niet ouder dan 2018, is de NPO Start app ook beschikbaar.

Helaas bij lang niet alle merken. Bij mijn redelijk nieuwe Philips TV heeft de NPO-Start-App het wel gedaan, maar zo'n jaar geleden heeft de NPO een update uitgevoerd die niet werkt bij o.a. Philips TV's (en meer merken….).  

Als ik nu gebruik wil maken van de NPO Start App, doe ik dat via mijn iPhone en dan casten naar de ingebouwde chromecast van mijn TV.   

PeterG
Superuser
  • 60109 reacties
  • 28 januari 2025

Volgens mij heb je m'n laatste opmerking, ietsje later toegevoegd, net niet gelezen:

NOTA BENE. Niet geschoten is….

Je kúnt bellen en zeggen dat je Arris VIP2952 niet meer goed werkt. Mogelijk krijg je dan de Arris VIP5202. Deze heeft een snellere processor en meer werkgeheugen dan de 2952.

OVERSTAPPEN is nu geen optie. Je hebt je vastgelegd voor weer 2 jaar. Dat kan je afkopen, maar dan moet je alle komende maanden in één keer betalen.

De apps zijn een service. Steeds minder nodig omdat steeds meer mensen zelf een '’moderne'’ smart-tv hebben. Mijn Samsung is van 2019 en de (nieuwe!) NPO Start app daarin werkt prima. Dus supernieuw hoeft de tv ook niet te zijn.

Heb je geen smart-tv????

OF bel de ks dat de 2952 niet goed werkt. Je krijgt dan de snellere 5202.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35779 reacties
  • 28 januari 2025
Henk Vos schreef:

Een waardeloze ontvanger die keer op keer vast loop is toch niet wat je verwacht.

Neem nu eerst eens contact op met de klantenservice en vraag daar naar de mogelijkheden. 

Noordzee schreef:
Henk Vos schreef:

Dat heb je dan in 2024 gedaan. En niet op de manier waarmee je dan ook tegelijkertijd overstapt op KPN TV+. 

Dan zul je helaas moeten wachten tot 12 september 2026 voor de volgende verlenging. 

Wat kan dan wel?

Je kunt dan het beste de klantenservice vragen om jou te bellen. Mogelijk willen zij meewerken aan een overgang naar KPN TV+? Ik garandeer dat niet, maar je kunt het proberen. 

Hoe doe je dat? :
Maak een belafspraak. De klantenservice helpt je dan telefonisch op een moment dat het jou uitkomt. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Henk Vos. Welkom op de community! Heb je inmiddels al contact opgenomen met de klantenservice? Ik ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen. 

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 29 januari 2025

Nee nog geen contact opgenomen.

Zie hier nog zoveel problemen met de TV+ box dat ik dan maar gewoon weer vertrouw op mijn (antieke) chromecast.

Tegen die tijd dat KPN met iets komt dat echt probleemloos werkt zien we wel weer.

Het internet werkt trouwens prima🙂

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35779 reacties
  • 29 januari 2025
Henk Vos schreef:

Nee nog geen contact opgenomen.

Zie hier nog zoveel problemen met de TV+ box dat ik dan maar gewoon weer vertrouw op mijn (antieke) chromecast.

Tegen die tijd dat KPN met iets komt dat echt probleemloos werkt zien we wel weer.

Het internet werkt trouwens prima🙂

Nou o.k. ​@Henk Vos ,

Eind goed, al goed met die andere vorm van verlenging. Achteraf dus niet zo verkeerd. Ga er maar vanuit dat op 12 september 2026 alle issues met KPN TV+ opgelost zijn. En dan kan je dan alsnog over via de link uit mijn eerste reactie. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 528 reacties
  • 29 januari 2025
Noordzee schreef:
Henk Vos schreef:

Neem nu eerst eens contact op met de klantenservice en vraag daar naar de mogelijkheden. 

Noordzee schreef:
Henk Vos schreef:

Wat kan dan wel?

Hoe doe je dat? :

Maar dit is toch ook heel krom, dat ze hier geen duidelijke protocol voor hebben maar je gewoon afhankelijk bent van de persoon die je aan de telefoon krijgt. Heeft die persoon een goede bui kan het waarschijnlijk wel, anders heb je pech....

• Auteur
  • Topper
  • 11 reacties
  • 29 januari 2025

Ach laten we het maar op eind goed al goed houden.

Achteraf kijk je een aap in de ….

En dat lost ook niets op.

• 2160 reacties
  • 29 januari 2025
j3roentje schreef:

Maar dit is toch ook heel krom, dat ze hier geen duidelijke protocol voor hebben ...

Ik vermoed dat ze wel een duidelijk protocol hebben: zo veel mogelijk oude abonnementen gewoon verlengen waarbij alles hetzelfde blijft. Klanten moeten zelf naar TV+ vragen. Het protocol is denk ik dat de medewerker er niet zelf over zal beginnen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35779 reacties
  • 30 januari 2025
Marlon92 schreef:
j3roentje schreef:

Maar dit is toch ook heel krom, dat ze hier geen duidelijke protocol voor hebben ...

Ik vermoed dat ze wel een duidelijk protocol hebben: zo veel mogelijk oude abonnementen gewoon verlengen waarbij alles hetzelfde blijft. Klanten moeten zelf naar TV+ vragen. Het protocol is denk ik dat de medewerker er niet zelf over zal beginnen. 

Die conclusie heb ik eerder ook al getrokken.

De optie naar TV+ wordt namelijk ook niet getoond in MijnKPN. Een reden lijkt mij dat de oudere abonnementen vrijwel altijd duurder zijn dan de nieuwe abonnementen. KPN verdient daar dan meer aan.

En ook niet onbelangrijk: de klant gebruikt hierdoor nog langere tijd de oudere ontvangers. KPN hoeft die ontvangers daardoor nog niet economisch af te schrijven. 

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+6
  • Wijsgeer
  • 528 reacties
  • 30 januari 2025
Noordzee schreef:
Marlon92 schreef:
j3roentje schreef:

Die conclusie heb ik eerder ook al getrokken.

De optie naar TV+ wordt namelijk ook niet getoond in MijnKPN. Een reden lijkt mij dat de oudere abonnementen vrijwel altijd duurder zijn dan de nieuwe abonnementen. KPN verdient daar dan meer aan.

En ook niet onbelangrijk: de klant gebruikt hierdoor nog langere tijd de oudere ontvangers. KPN hoeft die ontvangers daardoor nog niet economisch af te schrijven. 

Ook dit is dus gewoon een verdienmodel.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 7450 reacties
  • 30 januari 2025
j3roentje schreef:

Ook dit is dus gewoon een verdienmodel.

Wat is daar mis mee ​@j3roentje , KPN is toch een commercieel bedrijf die geld wil verdienen?

Ik neem aan dat jij ook niet voor niets werkt en aan het eind van de maand je salaris wilt ontvangen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12790 reacties
  • 30 januari 2025

Mee eens, gratis gaat de zon op.😉 

@j3roentje 

Verder graag on topic blijven.

Voor jouw opmerking, als je daar problemen mee hebt, maak dan een eigen topic aan. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35779 reacties
  • 30 januari 2025
joop2011 schreef:

Verder graag on topic blijven.

Dat is verder niet meer nodig. Het antwoord op de vraag is al in de eerste reactie gegeven. 

Voor de topicstarter lukt de TV+-box nu niet omdat hij niet contractvrij is, maar hij berust daarin: 

Henk Vos schreef:

Ach laten we het maar op eind goed al goed houden.

Achteraf kijk je een aap in de ….

En dat lost ook niets op.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Henk Vos Bedankt voor je bericht! Fijn om te horen dat je internetverbinding goed werkt en dat je nog een Chromecast achter de hand hebt.

Het juiste antwoord is inderdaad al gegeven in de eerste reactie door ​@Noordzee , waarvoor dank! Ik begrijp dat gesprekken soms een andere richting op kunnen gaan, maar laten we bij het onderwerp blijven om het overzichtelijk te houden.