Skip to main content
Vraag

Hoe kom ik af van de vele meldingen over extra opslagruimte voor 1 euro?

• February 5, 2026
  • 9 reacties
  • 180 keer bekeken

Hoe kan ik afkomen van de vele meldingen dat mijn opname opslagruimte bijna vol is en dat je kan uitbreiden voor 1 euro extra per maand? Ik snap dat jullie een commercieel bedrijf zijn en dit dan een 'actieve herinnering' is en elke euro per maand per klant welkom is, maar zowel een mail, grote niet te verwijderen banner in de mijnKPN app en op de tv-ontvanger zelf met een hinderlijk oranje/rood scherm waar je zelf actief op het kruisje moet klikken, is een beetje overdreven. Ook dat als je later onder de grens komt en met èèn opname daar weer boven bent, begint de hele riedel weer. Ik heb geen behoefte aan deze upselling en de boodschap is duidelijk. Ik kan zelf ook de opslagbalk rechtsboven in de gaten houden en verwijder op tijd eventuele overbodige opnames ;)

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 5, 2026

Ik heb één keer die banner weggeklikt met het kruisje en krijg 'm nu niet meer. Alleen nog een rondje met oranje uitroepteken bij 250 uur of meer opgenomen. 

In de app (mobiel, smart-tv) komt de vraag niet.

En in de mail ook niet. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 6, 2026

Hallo ​@Deezers ,

Ik zou flink wat opnames verwijderen. Dan verdwijnt die melding vanzelf. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Of bij boeken 😜

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • February 7, 2026

Ik zit al op 563 uur opnamen gebruikt, 'ben blij met die 1 euro voor 1000 minuten opslag

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 7, 2026

Je kan de melding ook gewoon negeren.😉

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Deezers, hoe vaak krijg je die melding? Het klinkt alsof je 'm heel erg vaak krijgt.

Ik heb de melding zelf nog niet gehad, maar ik heb ook niet zoveel opgenomen dat de melding relevant is.

• Auteur
  • Helper
  • February 11, 2026

Hoi ​@Deezers, hoe vaak krijg je die melding? Het klinkt alsof je 'm heel erg vaak krijgt.

Ik heb de melding zelf nog niet gehad, maar ik heb ook niet zoveel opgenomen dat de melding relevant is.

Toevallig kreeg ik vanmorgen weer een melding via de MijnKPN app in mijn statusbalk van de telefoon. En ondertussen zit ik alweer enkele dagen onder de 250 uur van de 300 uur grens, dus het lijkt dat de campagne gewoon doorgaat. Ik heb 2 tv ontvangers dus zie dan ook alles dubbel. Bij de Disney+ feestdagen actie had ik ook een soortgelijk probleem: via berichteninbox op de tv+ ontvanger, email, sms, mijn kpn app en daarna nog alles dubbeltjes over door ongevraagde herinneringen.. intussen heb ik ook de personalisatie aanbiedingen bij tv+ uitstaan dus hopelijk helpt dat. Ik vind vooral de overkill schadelijk. Beperk het tot èèn kanaal (de tv+ ontvanger is het meest relevant dan) en niet 4 kanalen tegelijk en ook nog eens herinneringen sturen. Als ik niet reageer/geen actie onderneem heb ik geen interesse.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • February 11, 2026

Ik heb deze melding nog niet 1 keer gehad.

En mijn vrouw neemt best veel op.

Maar wij vinden 300 uur ruim voldoende.

Als het er al heel lang op staat, is de kans dat je het alsnog gaat kijken klein.

Dus denk ik niet dat het een actie is van KPN.

Meestal gaat dit soort dingen (helaas) vol automatisch.

Een robot ziet dat je dicht bij de 300 uur bent en stuurt deze (zinloze) melding.

Een optie is, dat heb ik op mijn mobiel ook gedaan, de meldingen van KPN en anderen uitzetten.

En alleen meldingen aan laten staan die belangrijk zijn, zoals WhatsApp, Mail, etc.

Jasper van KPN
Moderator

Zo'n overdaad aan meldingen is niet fijn inderdaad, een keer zou voldoende moeten zijn. Misschien dat dat meer gestroomlijnd kan worden dat die niet zo vaak komt.

Ik ben ook benieuwd of het wegblijft nu je die aanbiedingen hebt uitgezet.