Skip to main content

Wie weet hoe ik bij opstarten tv gewoon in tv modus kom?

Elke keer als ik (via kpn afstandsbediening) de tv aanzet, komt het op kpn menu uit en dus niet op tv zender die je als laatste hebt bekeken. Dus nu moet ik via gids proberen om op tv zender te komen.

U kijkt via de app of via een tv ontvanger?


@Joep1965 ik gok op een ontvanger, als ik de tekst lees en het onderwerp.

 

@Sibuka welke ontvanger heb je?


Ik kijk via de tv box 12b


Ik ga hier straks even naar kijken op mijn eigen box+.

 

even voor mijn beeld jij laat hem vanuit stand-by aan gaan of zet je hem helemaal uit? Dmv de aan/uit knop onder KPN vast te houden dat er in beeld komt: opnieuw opstart of uitschakelen?


Ik zet de tv met kpn afstandbediening op standby (uitzetten kan niet). Ik zie nu dat de kpn box aan blijft, dus niet uit. Als ik nu de tv aanzet, kom ik uit op iets wat lijkt op gids. Dus niet op een tv zender.


Als de TV+ BOX is opgestart staat ie in het menu maar wel op de laatst gebruikte zender

Om het startscherm weg te krijgen alleen (2×) op de ok knop drukken. Nog makkelijker kan momenteel niet. 


Hi @Sibuka,

Ik zie dat Peter je heeft uitgelegd hoe je makkelijk alsnog naar de zender toe kan, heb je dit kunnen testen en lukt het jou ook op deze manier? 🙂


Ik heb het getest, echter bij 2x ok drukken gaat scherm op zwart en blijft dan op zwart staan wat ik ook doe. Uiteindelijk is 1x ok drukken voldoende om op de zender te komen.

Nu is het afwachten hoe dit het komende jaar zich ontwikkeld voor wat betreft software updates en verbetering.

Dank voor de hulp en tips.


Uiteindelijk is 1x ok drukken voldoende om op de zender te komen.

Dan staat je box volgens mij op “Snelle start". Dan is 1 x drukken voldoende.

Zelf heb ik 'm op “ECO” en als ie dan is opgestart (duurt dan een krappe minuut) moet je eerst een keer extra drukken.

Dan is het bij jouw helemaal makkelijk.

Nu is het afwachten hoe dit het komende jaar zich ontwikkeld voor wat betreft software updates en verbetering.

KPN heeft aangegeven hiernaar te kijken. Maar nog niet te weten of het geïmplementeerd kan worden. (feature requests punt 4). Tijdens de testfase resulteerde het in vastlopen tijdens het opstarten.


Als je op het startscherm naar instellingen gaat( het wieltje rechtsboven in het scherm, dan naar Menuweergave, dan klik op opstartscherm, daar kan je kiezen voor opstarten met startscherm of direct starten  met live tv

Als je de 2e aanklikt start ie de volgende keer rechtstreek op je zender waar je m hebt uitgezet!

Succes!


Dank voor je aanvulling @Brenda67, dit is inmiddels inderdaad wel mogelijk 😊


Reageer