Skip to main content
Beantwoord

Hoe koppel ik de afstandsbediening and mijn Silver Crest tv?

• October 3, 2025
  • 33 reacties
  • 289 keer bekeken

IKk heb een Silver Crest tv. Hoe koppel ik de afstandsbediening aan de tv?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@petrus ck ,

De instructie staat hier: 

Op kpn.com/ab staan de specifieke driecijferige tv-codes. Dit merk heeft twee codes : 005 en 328. Probeer die twee eens.

33 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 3, 2025

Hallo ​@petrus ck ,

De instructie staat hier: 

Op kpn.com/ab staan de specifieke driecijferige tv-codes. Dit merk heeft twee codes : 005 en 328. Probeer die twee eens.

• Auteur
  • Topper
  • October 3, 2025

Ik heb de codes geprobeert, ze werken niet.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 3, 2025

Ik heb de codes geprobeert, ze werken niet.

Dan maar twee afstandsbedieningen gebruiken. 

• Auteur
  • Topper
  • October 3, 2025

mijn afstandbediening is wellicht verouderd. Misschien een nieuwe nodig?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

Kun je een foto plaatsen van je afstandsbediening?

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@petrus ck, welkom op de community. De link die Noordzee geeft beschrijft het koppelen van de afstandsbediening, maar dat lukte niet dus. Wat voor afstandsbediening heb je precies nu? En wat voor tv-ontvanger?

Het kan soms voorkomen dat een model tv niet gekoppeld kan worden met de afstandsbediening, dan is de oplossing om beide afstandsbedieningen te blijven gebruiken.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Silvercrest is het ‘eigen merk’, dat Lidl alleen voert. De productie van Silvercrest vind plaats in opdracht van Lidl. Lidl zal zelf geen televisies produceren maar ongetwijfeld zal Lidl wel weten uit welke fabriek deze afkomstig zijn.

Of Lidl daadwerkelijk de naam van de fabrikant zal gaan vertellen, valt te betwijfelen maar wellicht kunnen zij nog wel afstandsbediening codes delen. En misschien valt met goed zoeken op internet wel te achterhalen wie de fabrikant is en kunnen de codes van dat betreffende merk wel werken. 

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Wat ik mis in dit topic is duidelijkheid over om welke afstandsbediening het gaat. De codes van Noordzee werken alleen op de nieuwste versies. 

Bij de D3 (het type afstandsbediening wat in onderstaand screenshot rechtsboven staat) zijn de codes voor Silvercrest:

Koppelen gaat bij die afstandsbediening als volgt:

Pak je afstandsbediening en stel 'm in met 1 van de tv-codes

Stap 1:

Druk 5 seconden op de stop-knop

Stap 2:

Tik 1 van de codes in

Stap 3:

Druk op de uit-knop linksboven. Gaat je tv uit? Dan heb je de juiste code gevonden.

• Auteur
  • Topper
  • October 6, 2025

Dit is mijn afstandbediening. Ik zit bij de KPN.

• Auteur
  • Topper
  • October 6, 2025

De Tv gaat niet uit met codes.

• Auteur
  • Topper
  • October 6, 2025

Het enigste wat hij doet is van kanaal veranderen door de code die ik invoer.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Die ziet eruit als Afstandsbediening T4HU1910 volgens https://www.kpn.com/service/televisie/afstandsbediening/instellen.

Leen59
Wijsgeer
  • October 6, 2025

• Auteur
  • Topper
  • October 6, 2025

Ik heb het geprobeerd met de 2 codes uit de lijst . En ook met de 4 codes hierboven, ze werken niet.

Leen59
Wijsgeer
  • October 6, 2025

Heb je nu de instructies voor de juiste ab gevolgd? Eerder werd een ander type vermeld.

• Auteur
  • Topper
  • October 6, 2025

ja heb ik gedaan

• Auteur
  • Topper
  • October 6, 2025

De rode lampjes knipperen wel telkens, maar er verandert niets.

Leen59
Wijsgeer
  • October 6, 2025

• Auteur
  • Topper
  • October 6, 2025

Als ik op menu druk gaat allleen het groene lampje branden en deze gaat na 20 seconden uit. Het rode lampje gaat niet branden.

Leen59
Wijsgeer
  • October 6, 2025

Dan is die instructie voor een andere ab. Helaas zul je 2 ab moeten gebruiken, of er moet nog iemand met een oplossing komen.

Leen59
Wijsgeer
  • October 6, 2025

Als ik op menu druk gaat allleen het groene lampje branden en deze gaat na 20 seconden uit. Het rode lampje gaat niet branden.

Heb je wel direct 20 ingetoetst? Bij mij werkt dat wel zoals beschreven, maar ik heb een andere ab.

• Auteur
  • Topper
  • October 6, 2025

Je begint dat ik 5 seconden op de menu knop moet drukken, en dat dan het rode lampje gaat branden, dit gebeurt niet.

Leen59
Wijsgeer
  • October 6, 2025

Het rode lampje zou 2x moeten knipperen en gaat daarna uit, dan moet je 20 intoetsen en dan blijft het lampje rood. Bij mij in ieder geval. Maar zoals ik zei, ik heb een andere ab.

Leen59
Wijsgeer
  • October 6, 2025

Jasper van KPN
Moderator

Het type afstandsbediening is ook afhankelijk van het type tv-ontvanger, dus het is wel belangrijk om daarbij de juiste te kiezen als je 'm wilt vervangen ​@petrus ck. Dat kan via de link van Leen gratis, dan kan je daarmee kijken of het dan wel lukt met de codes die bij dat type horen.