Skip to main content
Vraag

Hoe krijg ik de DIW7022?

• December 16, 2025
  • 12 reacties
  • 96 keer bekeken

Onlangs viaplay aangezet voor het wk darts. kijk via de app op de telefoon die ik naar de tv cast maar de hele tijd haperingen en geswitch in kwaliteit.
Nu zag ik dat de kpn tv+ box een app heeft voor viaplay, die kon ik niet vinden, beetje research gedaan en ondanks dat ik tv+ en tv+ box op mijn factuur heb staan zit ik nog met een oude ontvanger.
Hoe kom ik aan de DIW7022?

12 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

Hi ​@SPORTTV  ,

Je kunt via mijnKPN binnen je bestaande abonnement overstappen naar TV+. Je gaat dan wel per maand 2,50 meer betalen dan nu met de oudere ontvangers.

Een andere optie is om over te stappen naar de nieuwe abonnementsvorm, mogelijk ben je dan goedkoper uit: https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet 

Daarmee ga je wel een nieuw jaarcontract aan. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

Zoals aangegeven sta ik al op tv+

Als ik terugkijk in de facturen al sinds eind 2024. Ik betaal 12,50 wat volgens mij ook de prijs is van tv+

• December 16, 2025

Welke ontvanger heb je nu dan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

HMB2260

• December 16, 2025

HMB2260

Heel vreemd. Deze ontvanger zou überhaupt helemaal niet meer moeten werken aks je TV+ hebt. Kan je een schermafdruk plaatsen van de factuur 2de pagina?

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 16, 2025

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • December 16, 2025

​@SPORTTV Je zou al een nieuwe TV+Ontvanger krijgen en de oude moet terug sturen. Waarschijnlijk was het misgegaan bij logistiek. Ga naar een KPN winkel met jouw oude ontvanger en vraag of daar een omruilen mogelijk is.

• December 16, 2025

​Ga naar een KPN winkel met jouw oude ontvanger en vraag of daar een omruilen mogelijk is.

Dat zal niet gaan. Tv ontvangers worden tegenwoordig in het distributiecentrum van KPN al geactiveerd voor de klant. Dat kunnen ze in de winkel niet denk ik.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • December 19, 2025

Heb je al een nieuwe ontvanger kunnen  bemachtigen ​@SPORTTV? Mijn advies is om dan even contact te zoeken met de klantenservice. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Tv ontvangers worden tegenwoordig in het distributiecentrum van KPN al geactiveerd voor de klant. Dat kunnen ze in de winkel niet denk ik.

Gebruikers kunnen het nog steeds zelf, als het niet al gebeurd is: 

Mocht dit om een of andere reden niet goed zijn gegaan is het nog altijd mogelijk om hem zelf handmatig in te voeren.

Of je spontaan naar de winkel kunt om om te ruilen, dat weet ik niet.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 19, 2025

Heb je al een nieuwe ontvanger kunnen  bemachtigen ​@SPORTTV? Mijn advies is om dan even contact te zoeken met de klantenservice. Dat kan  via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

Bedankt voor je reactie. Heb ik nog niet gedaan. Kwam erachter dat ik de viaplay app ook op mijn tv kan installeren en dat werkt ook prima. Heeft de kpn tv+ box nog meer voordelen?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • December 19, 2025

Heeft de kpn tv+ box nog meer voordelen?

Ik denk vooral: als KPN vindt dat je TV+ hebt, dan loop je het risico dat een oude ontvanger op een dag ineens gedeactiveerd wordt? Dat is maar een aanname, maar ik zou het wel recht willen zetten als je van televisiekijken houdt. 🤓