Skip to main content

Normaliter gebruik ik de KPN TV+ app op mijn iPad en dat gaat prima.

Vandaag heb ik voor het eerst de (nieuwe) KPN TV+ app op mijn MacBook Air via TV.KPN.com gebruikt en dat functioneert uitstekend.

De MacBook is via een HDMI (verloop)kabel aangesloten op een Samsung Monitor M5 en tijdens het kijken naar een EK-wedstrijd viel mij op dat het commentaar onderin het beeld ook als ondertiteling werd weergegeven. Dit gebeurt eveneens ook bij andere zenders dus b.v. tijdens het Nieuws op RTL4.

Op mijn iPad zie ik de ondertiteling niet.

In eerste instantie zou ik denken dat het dan aan mijn Samsung Monitor M5 ligt maar ja, ik zie zo 1-2-3 geen relatie tussen de Samsung Monitor en de KPN TV+ app.

Heeft iemand enig idee waar ik de ondertiteling nu zou moeten uitzetten? In de app, MacBook of toch de samsung Monitor?

 

Hallo @srna513006 ,

Dat gaat via het menu van jouw MacBook. 
 

kies je Apple-menu > 'Systeeminstellingen', klik je op 'Toegankelijkheid' in de navigatiekolom en klik je vervolgens aan de rechterkant op 'Ondertiteling'.

 


Bedankt, ik heb de instellingen gevonden maar zie er niet zo 1-2-3 een optie om de ondertiteling uit te zetten zie bijlagen.

 

 


Ik heb thuis precies hetzelfde probleem op dezelfde manier opgelost. Echter, iedere keer moet je het weer opnieuw instellen. Best irritant, maar het is voor één sessie op te lossen. 
 

Ik ben nu alleen niet thuis, dus je moet verder even zelf kijken hoe je dat via deze stappen wegkrijgt. 


Ik zie eigenlijk maar twee stappen en die heb ik uitgevoerd, zie de bijlagen 2 berichten terug en daarin staat zoals al opgemerkt geen optie om de ondertiteling uit te zetten.

Ok, omdat dit schijnbaar geen app-probleem is ga ik het verder op mijn Mac uitzoeken.

 


@huistijger 

Kun jij even verder helpen? Bij mij thuis kan ik dit in Safari instellen en dan is het probleem voor één sessie verholpen. 
 

@srna513006 : Je moet dit instellen terwijl de uitzending van KPN TV draait. De volgende keer dat je wilt kijken dus weer opnieuw. Anders een andere browser gebruiken, maar zelf doe ik dat liever niet. 
 


Nu zie ik op dit moment de ondertiteling ook op mijn iPad Air op NPO1, dus nu weet ik het helemaal niet meer!!!!

 


Nu blijkt dit probleem al 8 maanden geleden hier gemeld te zijn, zie link dus ga ik daar verder.

 

 

 


Reageer