Skip to main content
Beantwoord

Hoe krijg ik ondertiteling op de KPN TV box (Arris 2952V2)?

• December 30, 2025
  • 3 reacties
  • 56 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoe kan ik ondertiteling inschakelen bij onze KPN TV-boxes (Arris 2952V2)?
En werkt dat dan bij alle kanalen, zoals NPO, RTL, SBS, BBC, etc.?

Bij sommige kanalen geeft de knop “teletext” naast de “0” teletext-ondertiteling met pagina 88, maar kan dat niet beter, fraaier, moderner?

Beste antwoord door PeterG

Arris nog lekker ouderwets via teletekst inderdaad. 888 voor npo, rtl, Talpa, vrt. De ondertiteling (teletekst) moet steeds uit voor pauzeren of wijzigen van zender. 

Moderner? Via de oudere Arris boxen (Linux) niet. Die zijn vrijwel uitontwikkeld. 

Via de huidige TV+ boxen (Android-TV) werkt het met DVB functie. Dan hoeft de ondertiteling  ook niet steeds uit voor pauzeren of wijzigen van zender. 

In ieder abonnement kun je naar TV+. Via MijnKPN

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 30, 2025

Beste ​@StephanP met de TXT-knop op de AB en eventueel voor 888 kiezen.

888 werkt in ieder geval voor de NL zenders.

Het kan zijn dat als je de TXT knop bij een buitenlandse zender activeert, je meteen de OT krijgt in de juiste taal of anders de TXT-pagina opzoeken bij de betreffende zender.

@PeterG weet hier veel van en wil je misschien wel helpen. Ik heb hem even ingeseind, wacht zijn reactie s.v.p. even af.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • December 30, 2025

Arris nog lekker ouderwets via teletekst inderdaad. 888 voor npo, rtl, Talpa, vrt. De ondertiteling (teletekst) moet steeds uit voor pauzeren of wijzigen van zender. 

Moderner? Via de oudere Arris boxen (Linux) niet. Die zijn vrijwel uitontwikkeld. 

Via de huidige TV+ boxen (Android-TV) werkt het met DVB functie. Dan hoeft de ondertiteling  ook niet steeds uit voor pauzeren of wijzigen van zender. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 30, 2025

...

Goede tip. Meteen gedaan. Weg met die oude STB's.