Skip to main content

Hoe ik her gedaan heb weet ik niet meer, maar ons beeld staat nu op superzoom/breedbeeld. Hierdoor valt het bovenste en onderste deel weg. Van alles geprobeerd via instellingen maar ik krijg m niet terug gezet.

Kan iemand me zeggen wat ik moet doen?

Hallo @AadeBee ,

Je zult moeten kijken in het menu van jouw TV. Daar dan op zoek gaan naar beeldinstellingen. En die dan op 16/9, breedbeeld of eventueel automatisch moeten zetten.   

 

Heb je TV+? 

Dan kun je in jouw TV-ontvanger ook nog wat instellen. Deze zijn dan het belangrijkst:

 

 

Automatisch beste resolutie

Deze optie staat standaard aan. De TV+ Box kijkt zo naar wat de optimale instellingen zijn voor jouw tv en zal die gebruiken. Voor de meeste tv's is dit de beste keuze.

Je kunt dit uitzetten door het schuifje uit te zetten met OK op de afstandsbediening. Vervolgens kun je onder Weergavemodus zelf een keuze maken.

Weergavemodus

In de Weergavemodus kan je de resolutie en beeldverversingsfrequentie (hz) aanpassen. Als je automatisch beste resolutie aan hebt staan en je hebt geen klachten hoef je hier niets te veranderen.

Schermpositie

De schermpositie staat standaard op 100%. Je kunt het scherm verder inzoomen of uitzoomen.

Het kan voorkomen dat de laatste regel in de tv gids half zichtbaar is. Dit ‘eraf vallen’ van de onderste regel ontstaat doordat de TV een andere manier van weergave toepast en zelf dingen vergroot. Dit kun je verhelpen door het zoompercentage op 90-93% te zetten.

 

Zo kom je er: 

 

Geavanceerde beeldinstelling opties

 

Open de Instellingen en ga, bijna helemaal onderaan, naar Apparaat (Open algemene instellingen).

 

Kies dan voor Apparaatvoorkeuren, en vervolgens voor Weergave en geluid.

 

Schermresolutie

De eerste optie die je hier hebt is de schermresolutie. Daarin kun je een aantal dingen aanpassen.

 


Superzoom. Dan heb je vast een Philips televisie. 

Met het knopje Format op de Philips afstandsbediening krijg je de beeld mogelijkheden. Eén ervan is breedbeeld (of WIDE indien Engels). Die moet je instellen. 

 


Welkom op de community @AadeBee. Noordzee en Peter hebben je zo te zien al op weg geholpen met hun reacties. Is het daarmee gelukt om de instellingen aan te passen?


Reageer