Skip to main content

Wegens slecht ziende een 85  inch TV aangekocht .De ondertieteling kan ik bij Netflix ook vergroten maar niet bij KPN  TV wat doe ik fout ?

Hoi.

Op dit moment gaat de ondertiteling bij live nog niet mee met de instellingen die je daarvoor maakt in het instel menu. Bereikbaar via tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - Toegankelijkheid - Ondertiteling - weergave - tekengrootte.

Maar als je net niet live kijkt, dus even pauzeert volgt het wel die instellingen. Of via opnames.

Verder zal er 30 oktober een update komen die ook de instelling bij live kijken laat volgen.

 

Admin: link ingevoegd


Dankjewel , ga ik doen en het is ook al snel 30 oktober mvg.


Maar als je net niet live kijkt, dus even pauzeert volgt het wel die instellingen. Of via opnames.

Is dat nog steeds zo sinds de update van 18/21 september? In ieder geval worden voor uitzendingen waar kleur gebruikt wordt (om verschillende sprekers aan te geven) het lettertype, achtergrond en schaduw (dan) niet meer overgenomen van de gebruikersinstellingen, en volgens mij gewoon helemaal niks meer. Maar hopelijk heb je gelijk qua lettergrootte.

Wel is de uitlijning bij terugkijken/opnames veel beter. En daar is ook de tekst altijd compleet, in tegenstelling tot live kijken (als er kleur gebruikt wordt). De kleuren kloppen nog niet altijd bij opnames/terugkijken.

 

Verbetering ondertiteling

We hadden het al bij live tv, nu ook bij pauzeren, Terugkijken en Opnames: bij ondertiteling gebruiken we meerdere kleuren voor verschillende sprekers.


Volgens mij volgt de KPN TV+ Box nog steeds niet de instellingen voor ondertiteling. Via de app wel.

Ik wil de zwarte box transparant maken, dit ziet veel rustiger en natuurlijker uit.

In de TV app werkt dit wel goed.


Probeer het eens met de instelling Video Mode op unicast, @Louigi58 . Volgens mij worden de instellingen voor ondertiteling onder apparaat - apparaat voorkeuren dan wel (beter) gevolgd.


Je kunt de ondertiteling instellen qua lettertype en achtergrond @Luuk ten Heuvel 


Je kunt de ondertiteling instellen qua lettertype en achtergrond

Als dat over de TV+ Box gaat: heb je dat recent geprobeerd/aangepast? Het heeft ooit gewerkt, maar al een tijdlang niet meer in mijn ervaring, deels bevestigd door KPN. Volgens mij de status van een week geleden:

 

  • ...
  • Gebruikersinstellingen worden niet gevolgd:
    • lettertype, schaduw en achtergrondkleur worden niet gevolgd
    • lettergrootte wordt alleen gevolgd in live/multicast (overigens zijn “klein” en “extra klein” wel heel erg klein, en zorgen voor nog gekkere uitlijning)
    • ik kan even geen voorbeelden meer vinden van de mooie weergave die ik een maand geleden zag bij RTL 4, wat toen misschien wél de gebruikersinstellingen volgde?
    • de uitleg in de kennisbank stelt dat het allemaal in te stellen is, terwijl in TV+ Bekende bevindingen staat “Wel is het zo dat bij ondertiteling voor live tv de verschillende kleuren niet aangepast kunnen worden, noch de zwarte achtergrondbalk.”
  • ...

 


Het blijft me een raadsel waarom KPN voor de KPN TV+ en KPN ITV 2 verschillende apps gebruikt voor hetzelfde besturingssysteem Android TV.

Ik heb de KPN ITV app geïnstalleerd op de KPN TV+ box, hierbij zie je dat de lossen app netjes de instellingen voor ondertiteling volgt zoals in mijn geval witte letters zonder zwarte box, schakel ik dan naar de KPN TV+ (app als launcher verkleed) dan krijg ik weer de ondertiteling in alle kleuren die qua uitlijning doet waar hij zin in heeft.

De KPN TV+ box laat voor mij na ruim 8 maanden nog veel te veel steken vallen. Ik kijk er dan ook weer naar uit om terug naar Ziggo te gaan.

Daar was de layout van box of app altijd gelijk, met de horizontale gids, ondertiteling, hdmi cec die werkte, opnames op beide gelijk na einde af te spelen of zelfs tijdens opname.

Ergernissen bij KPN:

Ondertiteling:KPN TV+ hopeloos   bij KPN ITV app wel zoals het hoort.

KPN TV+ box staat elke ochtend aan, moet ik dan weer handmatig uit zetten.

KPN TV+ box zet via HDMI CEC wel TV (Philips) en receiver Yamaha aan, maar bij het uitschakelen blijft de receiver altijd aan en moet ik deze handmatig uitzetten.

Data map op de KPN TV+ box niet toegankelijk, nu moet je Kodi van scratch opbouwen, normaal gesproken even terugkopiëren van een jaren lang gefinetunede versie.

Bij Ziggo was de app zo goed dat ik op mijn NVidia Shield Pro met upscaling naar 4K nauwelijks verschil zag met de box.

In mijn ogen had ik eerst de ITV app voldoende doorontwikkeld in plaats van alle 2 halve producten in de markt te zetten. 

Ok mis ik het vloeiend doorspoelen bij TV opnames, jullie zouden eens naar de Ziggo app moeten kijken hoe vloeiend het doorspoelen daar gaat.

Misschien was het handiger om een M3U stream aan te bieden dan kon iedereen zijn eigen Player uitzoeken. Kijk maar eens naar TiviMate IPTV player, daar zitten alle opties waar KPN alleen maar van kan dromen.

Een goed product zorgt voor klantenbinding, een product waar altijd iets mee is zorgt ervoor dat je klanten op zoek gaan naar iets beters.

Bij KPN krijg ik de indruk dat ik moet betalen om Betatester te mogen worden.