Skip to main content

heb net het nieuwe kastje voor bij de tv aangesloten maar hoe lang duurt de updat? het gaat namelijk heel langzaam.

Dat zou toch echt snel gebeurt moeten zijn. Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Ja er ligt een kabel dus snap het ook niet


Hoi @G.e.m., welkom terug!  ̶D̶i̶t̶ ̶z̶o̶u̶ ̶i̶n̶d̶e̶r̶d̶a̶a̶d̶ ̶n̶i̶e̶t̶ ̶h̶é̶é̶l̶ ̶l̶a̶n̶g̶ ̶m̶o̶e̶t̶e̶n̶ ̶d̶u̶r̶e̶n̶,̶ ̶i̶s̶ ̶h̶e̶t̶ ̶i̶n̶m̶i̶d̶d̶e̶l̶s̶ ̶a̶l̶l̶e̶m̶a̶a̶l̶ ̶g̶e̶l̶u̶k̶t̶?̶ ̶A̶n̶d̶e̶r̶s̶ ̶k̶a̶n̶ ̶h̶e̶t̶ ̶h̶e̶l̶p̶e̶n̶ ̶h̶e̶m̶ ̶t̶o̶c̶h̶ ̶e̶v̶e̶n̶ ̶t̶e̶ ̶h̶e̶r̶s̶t̶a̶r̶t̶e̶n̶ ̶o̶f̶ ̶e̶e̶n̶ ̶f̶r̶i̶s̶s̶e̶ ̶s̶t̶a̶r̶t̶ ̶t̶e̶ ̶g̶e̶v̶e̶n̶

admin edit: ik laat mij net vertellen dat dit de eerste keer een vrij groot bestand is en echt wel even overheen kan gaan.


@G.e.m. 

 

Welke Experiabox of box 12 heb je?

 

En zit er tussen de UTP kabel en de Experiabox of box12 nog iets?

 

En wat is lang?

Is het de eerste update? 

Dat zijn er dan 2, KPN firmware en KPN tv app. (beide komen separaat) Bij mij duurde dit ongeveer 5 minuten. 


@Thomas  Ik besef dat dit al een wat oudere post is en van iemand anders, maar ik heb hetzelfde probleem. Vandaag is ons abo ingegaan bij KPN en heb ik alles aangesloten. Internet/Wifi werkt (wel langzaam vooralsnog), maar TV installeren lijkt niet te lukken.
TV+ kastje via kabel aangesloten op de modem, maar staat nu al 2 uur te draaien op 1% bij het zoeken/installeren nieuwe Firmware.. Deze stap is niet over te slaan bij eerste installatie. Opnieuw starten van de TV+ resulteert in hetzelfde.. 
Zijn er nog tips die ik kan proberen?


@Nutty75 

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).


@Nutty75

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).

@joop2011 

Wij hebben op de aansluiting in huis  de module geschoven voor aansluiting op glas. Van daaruit de rode kabel verbonden met de KPN box 12b. Vanaf deze box de gele UTP kabel op poort 1 verbonden met de tv+box.
Bij aanzetten moesten we eerst de a.b. pairen, dat is gelukt. Daarna de melding dat de tv+ box was verbonden met ethernet, maar blijft steeds hangen in de firmware update.
Hopelijk een beetje duidelijk zo..?

 

Alle lampjes branden op zowel de aansluiting als de KPN Box 12b (wifi knippert, maar dat is goed heb ik begrepen)

 

update: het lijkt er wel op dat er nu data wordt binnengehaald. Na bijna 3 uur aanstaan, zitten we nu op 8%.. :-( 


@Nutty75

 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de experiabox of Box12? (of te wel, wat zit daar allemaal tussen).

@joop2011

Wij hebben op de aansluiting in huis  de module geschoven voor aansluiting op glas. Van daaruit de rode kabel verbonden met de KPN box 12b. Vanaf deze box de gele UTP kabel op poort 1 verbonden met de tv+box.
Bij aanzetten moesten we eerst de a.b. pairen, dat is gelukt. Daarna de melding dat de tv+ box was verbonden met ethernet, maar blijft steeds hangen in de firmware update.
Hopelijk een beetje duidelijk zo..?

 

Alle lampjes branden op zowel de aansluiting als de KPN Box 12b (wifi knippert, maar dat is goed heb ik begrepen)

 

update: het lijkt er wel op dat er nu data wordt binnengehaald. Na bijna 3 uur aanstaan, zitten we nu op 8%.. :-( 

Hoi @Nutty75 en welkom hier op ons forum :)
Wat is de status op dit moment? Hopelijk is de ontvanger ook nog voorbij die 8% gekomen en kun jij inmiddels gewoon televisie kijken. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, laat het hier vooral weten!


@JanZ_ dank voor het navragen. Na een aantal dagen was de firmware eindelijk gedownload, en werkte de tv. Wel haperingen, maar hopelijk verbetert dat nog.

 


@JanZ_ dank voor het navragen. Na een aantal dagen was de firmware eindelijk gedownload, en werkte de tv. Wel haperingen, maar hopelijk verbetert dat nog.

 

En mocht dat niet verbeteren, meld je dan vooral hier weer @Nutty75


Ik ben nu ook de nieuwe tv box aan het installeren, ik ben nu ruim 1,5 uur verder en de teller staat op 9%.

het duurt dus wel heel lang voordat het is geïinstalleerd, ik hoop vanavond tv te kunnen kijken.

 

 


In totaal duurt het ca. 15 uur om de update uit te voeren. Dat is toch niet meer van deze tijd.

hadden dit wel mogen aangeven dat het zo lang gaat duren.