Skip to main content
Vraag

Hoe los ik flikkerend beeld op bij mijn KPN TV-ontvanger

• December 18, 2024
  • 16 reacties
  • 178 keer bekeken

Mijn TV kastje (KPN) is verbonden met de KPN box 12 via Wifi, dit heeft een jaar perfect gewerkt, sinds kort flikkering in beeld TV. Als ik de Box 12 met KPN TV kastje verbind met een ethernet CAT 6a kabel, is dit de oplossing?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

16 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 18, 2024

Beste ​@HansHi welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • December 18, 2024

Een vaste UTP kabel is uiteraard altijd het beste.

CAT6 is prima, maar voor tv is ook een CAT5E prima (is iets goedkoper).

Via WIFI, kan ik dan vanuit gaan dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt?

Nadeel van WIFI is, als het gebruikt wordt door diverse apparaten, dan heeft de DIW7022 daar last van, hij moet dan met de anderen het signaal delen.

Daar heb je met een UTP kabel geen last van. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 18, 2024

Dan hoef je alleen de snelheid te delen ​@joop2011 , is ook (internet)signaal, maar dan bekabeld.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2024

Beste ​@HansHi welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

KPN DIW7022, heb ik nog geen jaar dus moet de meest recente zijn

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2024

KPN DIW 7022

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 18, 2024

KPN DIW 7022

Beste ​@HansHi dat het draadloos in het verleden altijd goed gewerkt heeft. is helaas geen garantie voor de toekomst.

Is er onlangs iets aan je modem gewijzigd of heb extra wifipunten geïnstalleerd???

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 19, 2024

Nee geen wijzigingen, krijg vandaag een ethernet kabel. Kijken of dat de oplossing is

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 19, 2024

Nee geen wijzigingen, krijg vandaag een ethernet kabel. Kijken of dat de oplossing is

Beste ​@HansHi laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Mochten er toch nog vragen zijn, stel ze gerust.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@HansHi. Welkom op de community! Heb je al geprobeerd om de KPN TV-ontvanger met een netwerkkabel direct op het modem aan te sluiten? Dit kan helpen om te achterhalen of het probleem wordt veroorzaakt door de draadloze verbinding. Laat ons weten of dit het flikkerende beeld heeft verholpen. Als dat niet het geval is, kijken we graag verder met je mee naar een oplossing.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 20, 2024

Dankje voor de reactie Vikash, ga ik doen, ik krijg een cat 6a kabel vanmiddag en ga deze dan ptoberen

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

​@HansHi Heb je inmiddels al geprobeerd om jouw tv-ontvanger bekabeld aan te sluiten? Ik hoor graag van je hoe dit is afgelopen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

Een vaste UTP kabel is uiteraard altijd het beste.

CAT6 is prima, maar voor tv is ook een CAT5E prima (is iets goedkoper).

Via WIFI, kan ik dan vanuit gaan dat je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) hebt?

Nadeel van WIFI is, als het gebruikt wordt door diverse apparaten, dan heeft de DIW7022 daar last van, hij moet dan met de anderen het signaal delen.

Ik heb een UTP kabel geprobeerd en Wifi uitgeschakeld op de TV en UTP kabel geselecteerd, het probleem blijft, bij het afspelen van DVD's heb ik dit probleem niet

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 13, 2025

Volgende actie's uitgevoerd:

1. Reset van modem en TV kastje (KPN)
  2. Downloadsnelheid gemeten met de Wifi manager, is ruim voldoende
  3. Wifi uitgeschakeld en UTP kabel op router en tv aangesloten
  4. Bij afspelen DVD's heb ik dit probleem niet

Ik heb 2 signaalversterkers, benedenverdieping en bovenverdieping, mogelijk ligt daar het probleem?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb een UTP kabel geprobeerd en Wifi uitgeschakeld op de TV en UTP kabel geselecteerd, het probleem blijft, bij het afspelen van DVD's heb ik dit probleem niet

Ik verwacht dat het niet aan jouw twee wifi versterkers ligt, omdat het bekabeld ook niet goed werkt. Heb je misschien nog een tweede ontvanger in huis die je op de tv kan aansluiten? Of deze ontvanger op een andere tv? Op deze manier kunnen we uitzoeken of misschien wel de tv-ontvanger zelf vervangen moet worden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 15, 2025

Beste Vikash,

Ik heb 1 TV ontvanger, dus kan ik geen andere proberen. Ik heb deze tv ontvanger nu bijna 1 jaar, heeft altijd perfect gewerkt. Sinds anderhalve maand heb ik een flikkering in het beeld en gisteren zelf een wazig beeld dat na een tiental minuten weer naar scherp beeld overgaat, de flikkering blijft. Is het mogelijk een nieuwe TV ontvanger te sturen, omdat is verder niet meer weet wat te proberen.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

​@HansHi Aangezien dit al anderhalve maand speelt en je verder alles hebt geprobeerd, lijkt het inderdaad een goed idee om uit te zoeken of het mogelijk is om een nieuwe TV-ontvanger aan te vragen. Je kan hiervoor het beste een terugbelafspraak inplannen met onze klantenservice. Zij kunnen zorgen voor een nieuwe ontvanger en helpen met het verder oplossen van het probleem.

Laat ons weten hoe het verder verloopt!