Skip to main content
Beantwoord

Hoe navigeer ik door het TV menu met Google voice?

• December 26, 2025
  • 9 reacties
  • 95 keer bekeken

Hallo 

graag had ik wat meer informatie hoe ik bepaalde vraag stel aan Google assistent . Bevoordeeld als ik programma wil terug kijken ?

en hoe kom ik bij mijn ( opgeslagen  ) ?

al zoveel vragen gesteld kom met de stem niet waar ik wil . Heel moeilijk als je zo slechtziend bent als ik . Kan me iemand wat hier ervaring mee heeft informatie geven graag 

Beste antwoord door PeterG

Opgeslagen is niet te benaderen met Google Voice.

Alleen zenders aanzetten met "Ga naar npo1" of "ga naar één en tachtig" voor NPO 1 Extra.

Ik ben niet zo handig (...) met Google Voice, maar je zult ook wel de streamingdiensten ermee kunnen starten. En bedienen. 

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • December 26, 2025

Opgeslagen is niet te benaderen met Google Voice.

Alleen zenders aanzetten met "Ga naar npo1" of "ga naar één en tachtig" voor NPO 1 Extra.

Ik ben niet zo handig (...) met Google Voice, maar je zult ook wel de streamingdiensten ermee kunnen starten. En bedienen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 26, 2025

Terug kijken naar bv nos journaal  npo1 kan  je ook vragen 

of terug kijken naar sportjournaal npo 1

enzovoort 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 30, 2025

Goedemorgen ​@Chritien en bedankt voor jouw bericht :)

Zelf maak ik geen gebruik van deze functie maar we hebben hier wel een artikel over op onze Kennisbank, hier kun je de nodige zaken terugvinden over hoe je van deze functie gebruik kunt maken. Ik wil je in eerste instantie adviseren om dit eens door te nemen, hopelijk beantwoordt dit artikel jouw vragen 🙏🏻Mocht je na het lezen van dit artikel toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat het dan ook vooral weten!

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

we hebben hier wel een artikel over op onze Kennisbank, hier kun je de nodige zaken terugvinden over hoe je van deze functie gebruik kunt maken.

@Jan van KPN, dat gaf me hoop maar blijkt een déjà vu! 😎

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Jullie snappen het niet , de stem ga naar werkt niet voor alles . Als ik vraag ga naar opgeslagen moet deze ook naar de opgeslagen gaan maar dan krijg ik YouTube en die hoef ik niet 🥵🥵🥵🥵

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 30, 2025

Ik snap het wel. Maar door je stelligheid hierboven haak ik maar weer af.

Je kunt overigens altijd overstappen naar Ziggo. Die hebben dit op de Next Mini prima voor elkaar.

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Sorry, ook niet wat je (terecht) vraagt, maar omdat er volgens mij niemand is die weet hoe de stembediening werkt: de TV+ Box heeft ook het zogenaamde “talkback”, waarbij je gesproken uitleg krijgt over de navigatie die je uitvoert. Ja, dan moet je al wel weten hoe je moet navigeren. En ik weet echt niet hoe bruikbaar het is. (Ik weet wel dat mensen klagen over talkback in de app.)

Dat wel eens geprobeerd?

En trouwens: ik heb wel eens gevraagd of de stembediening in de Android app beter is dan in de TV+ Box. Maar daar kwamen mensen ook niet verder:

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 30, 2025

Dankje Arjan

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • December 30, 2025

Elders schrijft KPN: 

Ik denk dat het nu nog moeilijk is om een lijst te geven wat wel en niet werkt als spraakopdracht voor de Google Assistant. Het is nu nog een beetje trial and error om te achterhalen wat wel en niet werkt. Het is in ieder geval bekend dat het nu niet optimaal werkt en we verwachten wel dat het straks beter gaat zodra de TV+ box over is naar Android TV 14.

...

Voor dat Android 14 wil KPN geen datum noemen. En jammer dat zelfs de dingen die wél werken niet gedocumenteerd worden. Maar dat verandert ook niks voor jou.

@Chritien, kun je nog van je KPN contract af en terug naar Ziggo? Dat zou ik dan echt overwegen. 😥