Skip to main content

Op dit moment is mijn JBL soundbar gekoppeld aan mijn KPN afstandsbediening.

Alle vragen hier gaan over het koppelen, maar mijn nieuwe LG TV heeft prima speakers dus ik wil nu weer mijn afstandbediening ontkoppelen. Ik heb nu echter alleen maar de keuze om een andere soundbar te koppelen (die ik niet heb).

Als ik de soundbar er af haal, kan ik mijn geluid dus niet regelen.

Ik heb de T4HU1826 afstandsbediening met Bleutooth functionaliteit.

 

Hoe ontkoppel is de soundbar van mijn afstandsbediening

Heb je ook al in de handleiding van de soundbar gekeken? Vaak staat daar wel in hoe je gepairde devices kan vergeten.


Je kan toch gewoon bij de LG geluid opties kiezen voor “tv speakers” 


@hvdwolf vraagt hoe de soundbar te ontkoppelen van de AB van de KPN-decoder @XS4-Arjan en @RobvdPoel en niet hoe de soundbar van de tv los te koppelen.

 


@hvdwolf vraagt hoe de soundbar te ontkoppelen van de AB van de KPN-decoder @XS4-Arjan en @RobvdPoel en niet hoe de soundbar van de tv los te koppelen.

 

Ok ok. 


@hvdwolf vraagt hoe de soundbar te ontkoppelen van de AB van de KPN-decoder @XS4-Arjan en @RobvdPoel en niet hoe de soundbar van de tv los te koppelen.

 

Ik zeg dat je in de soundbar de pairings moet verwijderen, ik doel nergens op de tv.


Je kan toch gewoon bij de LG geluid opties kiezen voor “tv speakers” 

Ja, dat kan wel, maar dat is op de LG. Daar luistert de KPN afstandsbediening niet naar. Die blijft dan zoeken naar de soundbar.


@hvdwolf vraagt hoe de soundbar te ontkoppelen van de AB van de KPN-decoder @XS4-Arjan en @RobvdPoel en niet hoe de soundbar van de tv los te koppelen.

 

Ik zeg dat je in de soundbar de pairings moet verwijderen, ik doel nergens op de tv.

De JBL heeft geen aktieve koppeling/ontkoppeling. Die zet je op pairen en dan wacht hij tot een actief apparaat zoals een telefoon of een ander apparaat, in dit geval de afstandsbediening, met de soundbar “pairt”.

Op de afstandsbediening heb ik echter geen mogelijkheid om die koppeling ongedaan te maken, alleen maar om een andere te koppelen.

D.w.z.:  ik kan het niet vinden, ook niet op de KPN support site.

 

Edit: als ik de soundbar uitzet, blijft de afstandsbediening zoeken. Het blauwe BT lampje blijft maar knipperen. Het moet echt op de afstandsbediening gebeuren.


Is het resetten van de afstandsbediening geen mogelijkheid?  @hvdwolf

Daarna de afstandsbediening weer koppelen met de TV+ en de televisie en dan is het geluid van de televisiespeakers met de kpn afstandsbediening te bedienen.


Jep. Dat is ‘m @Berteman 😀


Is het resetten van de afstandsbediening geen mogelijkheid?  @hvdwolf

Daarna de afstandsbediening weer koppelen met de TV+ en de televisie en dan is het geluid van de televisiespeakers met de kpn afstandsbediening te bedienen.

Dankjewel. Dat is hem. Zo simpel.

Even de TV opnieuw koppelen en alles werkt zoals ik dat wil. 

En de JBL soundbar ging toch via IR en niet via BT zoals ik dacht.