Skip to main content

Het volume van mijn tv lijkt steeds zachter te worden. Ik wil het uitgangsvolume van mijn tv ontvanger weer maximaal zetten. Om dat te doen moet ik mijn afstandbediening loskoppelen van mijn tv en koppelen aan het tv kastje hmb2260... ik tref nergens aan hoe dat werkt. 

Ik vind iets over een AV knop icm Terug knop indrukken, maar deze tref ik niet aan op de afstandsbediening 

Hoi @MiBe, het volume wordt niet geregeld door deze tv-ontvanger, dat gaat via het tv toestel zelf. Je kunt de afstandsbediening resetten en daarna opnieuw koppelen, dat beschrijven we in onze Kennisbank: 

 


Het volume van mijn tv lijkt steeds zachter te worden. Ik wil het uitgangsvolume van mijn tv ontvanger weer maximaal zetten. Om dat te doen moet ik mijn afstandbediening loskoppelen van mijn tv en koppelen aan het tv kastje hmb2260... ik tref nergens aan hoe dat werkt. 

Ik vind iets over een AV knop icm Terug knop indrukken, maar deze tref ik niet aan op de afstandsbediening 

 

Ik denk dat het probleem in uw tv zit.

De ab van de Arcadyan HMB 2260 heeft een ir signaal wat precies hetzelfde is als de ab van de tv zelf.

De Arcadyan HMB 2260 heeft een vast uitgangssignaal en heeft helemaal niets met het volume te maken, dat is altijd hezelfde.

De tv, daar kan je het volume harder en zachter zetten.

Als dat steeds zachter wordt, dan is waarschijnlijk de versterker in de tv defect. 


Dank je wel Joop. Ik meende mij te herinneren dat ik het volume via de hmb kon regelen (zolang de ab nog niet aan de tv gekoppeld was), maar dat klopt dan blijkbaar niet. Helaas...


Dank je wel Joop. Ik meende mij te herinneren dat ik het volume via de hmb kon regelen (zolang de ab nog niet aan de tv gekoppeld was), maar dat klopt dan blijkbaar niet. Helaas...

Geef je jezelf een like?

 

Nee, op de KPN tv decoder kan je het volume niet regelen.

Dat is eigenlijk ook beter, anders kan het ingangssignaal van het volume naar de tv te klein worden.