Skip to main content

Echt handig: een knop om naar radio te schakelen, maar een knop om naar tv te schakelen ontbreekt.  

Bij onbedoeld indrukken van de radioknop beland je in de radiogids. Maar hoe terug????

 De internet archieven vermelden via de home knop, maar dan beland ik in een scherm met een heleboel thumbnails waaronder “nu op tv” en niet in de tv gids.  

In dat overzicht “nu op tv”  staan echter alleen radiozenders.  Nog eens drukken op de home knop laat pas tv programma’s zien. Dat uitvinden kost veel tijd.  
 

Welke eigenaar van KPN functionaliteit is zo dom om dit te bedenken of te accepteren? Zou die eigenaar gestimuleerd kunnen worden om eenvoudig tussen radio en tv gids te kunnen switchen. Bijvoorbeeld door nog eens op de radioknop te drukken…..

 

 

Hallo @Bertranddelatete ,

Druk dan  bijvoorbeeld op knop 1 voor NPO 1. Of op knop 4 als je liever RTL 4 kijkt. 

Oftewel : Het gewenste nummer uit de zenderlijst intoetsen. 


Voor radio kan je gewoon het nummer van de zender intikken.

En voor tv ook.

Je hebt helemaal geen tv of radio knop nodig.

 

P.S.

Welke KPN tv decoder heb je? 

 

En probeer wel altijd beleeft te blijven.😉

Eigenaar? bedoel je fabrikant? 


Bij onbedoeld indrukken van de radioknop beland je in de radiogids. Maar hoe terug????

Als je het over TV+ hebt: dan kom je bij drukken van Radio niet in de radiogids, maar ga je naar het laatst gebruikte radiokanaal. En dan kun je, net als bij wisselen tussen televisiekanalen, terug naar de vorige keuze met de “terug” knop, links naast het huisje.

Maar dat werkt niet meer als je ondertussen ook al naar een andere radiokanaal gegaan bent, want dan ga je terug naar het vorige radiokanaal. In dat geval is inderdaad het drukken van bijvoorbeeld “1” de snelste manier om weer bij de televisiekanalen te komen, zoals Noordzee al schreef.


Zendernummer intoetsen 😉

Ik gebruik ook de radio knop zelden. Maar de cijfertoetsen. 


Ik gebruik ook de radio knop zelden. Maar de cijfertoetsen. 

Zou dat anders zijn als zappen alleen de favorieten gebruikt?

Het radioknopje leek me ooit heel handig voor mijn ouders, vooral omdat ze hun televisie niet kunnen zien vanuit de eethoek in een L-vormige woonkamer. Maar ze luisterden vooral 801, 812 en 888 dus dat hielp weinig, dat radioknopje.

Ter vergelijking: hun televisie had bij kabeltelevisie en het radioknopje “gewoon” radio-specifieke voorkeurszenders 1, 2, enzovoorts. Maar eigen nummering gaat al helemaal niet gebeuren in de TV+ Box begreep ik, laat staan aparte/overlappende nummering voor televisie en radio.


Zie punt 59 van de feature requests TV+.

Ik hoop oprecht dat KPN daar iets mee gaat doen want een knop om na het radio luisteren weer terug te keren naar de laatst geselecteerde TV zender is (ook voor ons) heel handig.

Als wij radio willen luisteren dan zetten wij de TV ontvanger (5202) en de home cinema set (Sony) aan met een Android telefoon via een Harmony Hub. In de opstartreeks staat de opdracht "druk op de radio knop" waarmee de laatst beluisterde radiozender geselecteerd wordt. Heel vaak is dat ook de zender die wij weer verder willen luisteren en dan staat alles dus direct al goed.

Bij het stoppen met radio luisteren sturen we dan de opdracht om op de TV knop te drukken voordat we de TV ontvanger en home cinema set uitzetten.

Als we dan later weer televisie gaan kijken staat de TV ontvanger dus direct op de laatst gekeken televisiezender.