Skip to main content
Vraag

Hoe sluit ik een tweede TV aan?

• February 17, 2025
  • 13 reacties
  • 493 keer bekeken

Ik wil een tweede tv aansluiten, hoe kan ik dat doen.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 17, 2025

Beste ​@CKG er zijn 2 mogelijkheden, je kunt een app op die tv installeren en via die app tv kijken of je kunt een 2e decode bestellen en via die decoder kijken.

De decoder moet wel bekabeld aangesloten worden op de modem.

Draadloos is onder voorwaarden ook mogelijk.

• February 17, 2025

De app kost niet extra. Een 2de ontvanger wel: €5/mnd.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 17, 2025

@Henk2304 

Daarvoor heb je wel een smart tv voor nodig waarop je de app kunt installeren. Bij voorkeur een die de Google play store heeft.

• February 17, 2025

Nou, mijn LG's doen het ook prima met de app. En oa ook Samsung's. En dat betreft dus het overgrote deel van de tv markt in Nederland, ook als je kijkt naar de lijst met beste tv's die regelmatig in de Consumentgids gepubliceerd wordt. Dus Google Play store is absoluut niet nodig.

Dat gezegd hebbende, ik prefereer een extra ontvanger (maar niet bij tv+) omdat de bediening daarvan veel eenvoudiger is. 

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 17, 2025

@Henk2304 

Ik bedoelde een smart tv die de app in ieder geval aanbied. 

• February 17, 2025

Dus bij voorkeur een LG of Samsung smart tv. Daarvoor wordt de app al veel langer dan in de Play store aangeboden. 

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 17, 2025

@Henk2304 

Maar hoe wilt u tv kijken op u tweede tv? Middels de app of een tv ontvanger?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 17, 2025

Het zal met een ontvanger moeten want het is geen smart-tv. Volgens mij is het een probleem dat er geen HDMI-aansluiting op de tv zit.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 17, 2025

Als er geen HDMI aansluiting op de tv zit kunt u een tv ontvanger niet koppelen, deze hebben geen scart aansluiting alleen HDMI.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 17, 2025

Daar was ik al bang voor. Bedankt voor je reactie.

• February 18, 2025

Nou ja, er zijn wel HDMI naar SCART verloopstukken op de markt (geweest?), maar dat zijn toch hooguit lapmiddelen. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@CKG. Welkom op de community! Wat goed dat je deze vraag hier stelt.

Ik zie dat er al verschillende reacties op jouw bericht zijn geweest. Ben je daarmee geholpen? Als je geen HDMI-aansluiting op je tv hebt, wordt het inderdaad lastig om alles goed aan te sluiten.

@Henk2304  noemde al een omvormer. Je hebt een omvormer nodig om het digitale signaal om te zetten naar een analoog signaal. Hieronder vind je een aantal opties. Houd er wel rekening mee dat we geen garantie kunnen geven op de beeldkwaliteit; zoals Henk2304 al aangaf, is dit meer een noodoplossing.

Laat het weten als je nog vragen hebt!

https://www.allekabels.nl/hdmi-omvormer/1792/1191927/hdmi-naar-scart-omvormer.html

https://www.bol.com/nl/nl/s/?searchtext=hdmi%20naar%20scart%20converter&suggestFragment=hdmi%20naar%20sc

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 20, 2025

Zo'n HDMI ➡ scart omvormer gaat ook niet werken in verband met de HDCP kopieer beveiliging. Die moet een scherm herkennen. En dat wordt 'm niet via scart.

Zo'n stokoude tv ga je geen beeld meer op krijgen.