Skip to main content

Ik heb een Arris VIP5202 die ik wil aansluiten op mijn stereo-installatie voor het ontvangen van het radiosignaal. Bij mijn vorige provider Ziggo kocht ik na het stoppen van het analoge radiosignaal de Quantis QE317 waarna ik via de kabel van Ziggo weer radio kon luisteren. Het aansluiten van de Arris met een toslinkkabel op de Quantis levert geen signaal op bij de Quantis. Ik vraag me af of ik misschien de Arris direct moet verbinden met mijn versterker (i.p.v. met de Quantis). Mijn versterker een Cyrus Quattro zegt: 

An additional sound source may be connected to play through the AUX input of the Quattro. Suitable signal sources may include a television, CD changer, a music keyboard or personal computer.
Connect the line output of the source to the rear panel AUX input connections with a suitable phono interconnect.

Wie kan me helpen?

De Quantis is ook een kabelontvanger,…

Je zult bij deze altijd de Coaxkabel aangesloten moeten houden, anders komt er inderdaad niets binnen.


Dank voor je reactie. Dan zal er directe verbinding met de versterker moeten komen. Ik heb de vraag bij allekabels.nl neer gelegd. 

 


Goedemiddag beste lukt het niet via HDMI aan sluiting Radio luisteren gaat via de tv en een aansluiting van tv naar u versterken. Probeer het eens hoopt dat het lukt 😉


Het aansluiten van de Arris met een toslinkkabel op de Quantis levert geen signaal op bij de Quantis.

Hiermee heeft u uitgang op uitgang dat gaat niet werken ;) 

U geeft het zelf al aan : Ik vraag me af of ik misschien de Arris direct moet verbinden met mijn versterker 

Ik ga er vanuit dat uw Quantis ook was verbonden met de versterker een zelfde methode kunt u voor de Arris toepassen, of zolang het signaal nog op de kabel staat uw Quantis blijven gebruiken.

@cornelis48 goeie tip de bedoeling zal zijn dat de TV niet aan hoeft.

 

 


KPN adviseerde het Ziggo signaal (coax) te blijven gebruiken omdat dit toch niet zou worden afgesloten. Een paar weken gelden plotseling geen Ziggi signaal meer. Dit werd ter door Ziggo bevestigd. De Quantis is inderdaad verbonden met de versterker. 


Dan kan de Quantis op marktplaats. Dat niet worden afgesloten was gedurende een lange periode mogelijk het geval, het wordt nu weer actiever gedaan. 

Welke aansluiting gebruikte u voor de Quantis kunt u die niet voor de Arris toepassen? Ik denk aan de genoemde optische kabel bijvoorbeeld. Mogelijk heeft u een optisch naar aux/tulp adapter nodig afhankelijk wat voor type ingangen de  Cyrus heeft. Ik vermoed dat u deze al heeft vanwege de Quantis.


KPN adviseerde het Ziggo signaal (coax) te blijven gebruiken omdat dit toch niet zou worden afgesloten. Een paar weken gelden plotseling geen Ziggi signaal meer. Dit werd ter door Ziggo bevestigd. De Quantis is inderdaad verbonden met de versterker. 

Het heeft bij mij bijna twee jaar geduurd maar uiteindelijk was het signaal wel van de kabel.

Die Quantis is onbruikbaar geworden door het wegvallen van het kabelsignaal en kan dus afgekoppeld worden. De Arris ontvanger kan via een TOSlink converter (digitaal > analoog omzetter) verbonden worden met de AUX of TAPE ingang van de versterker. Volgens de handleiding is er geen digitale ingang beschikbaar op de betreffende versterker.