Skip to main content

Hallo,

 

ik heb net een studio betrokken in een pand met meerdere studio’s. Onderin het pand staat een meterkast, met een KPN-box/apparaat. Ik heb al een router in mijn studio weten aan te sluiten, dus het internet werkt. Het lukt mij helaas niet om mijn tv aan te sluiten. Ik heb een tv-kabel (coax) in een aansluitpunt in de muur gestoken, maar zonder resultaat. Misschien ook relevant om te melden:  gisteren kwam er een KPN-medewerker aan de deur en hij zei dat ons pand nog geen glasvezel heeft.

 

weet iemand wat voor aansluiting/kabel ik zou moeten gebruiken? 

@F-X Coax is voor kabel-tv (Ziggo). Je moet per een ethernet kabel jouw tv-ontvanger met de KPN-box (modem) of met jouw router verbinden.


@F-X Coax is voor kabel-tv (Ziggo). Je moet per een ethernet kabel jouw tv-ontvanger met de KPN-box (modem) of met jouw router verbinden.

Bedankt. Een tv-ontvanger moet ik dus nog los kopen? Ik heb een smart-tv van LG.


kopen ?  dat gaat niet, je moet bij je internet abonnement als extra een tv abonnement nemen.

gezien je vraag stelling je hebt toch wel zelf een internet abonnement genomen bij KPN ? of maar je nu gebruikt van een gezamenlijk/  abonnement van iemand anders ? 


kopen ?  dat gaat niet, je moet bij je internet abonnement als extra een tv abonnement nemen.

gezien je vraag stelling je hebt toch wel zelf een internet abonnement genomen bij KPN ? of maar je nu gebruikt van een gezamenlijk/  abonnement van iemand anders ? 

Nee, ik heb een huurwoning waar internet en tv door de verhuurder is geregeld. Router (en daarmee een wifi-verbinding heb ik zelf weten te installeren, en wilde kijken of dit met tv ook lukt.)


je kunt bij KPN niet zelf een kastje kopen of huren als je zelf geen abonnement bij KPN hebt, als in je contract staat dat zowel internet als TV via de verhuurder gaat moet je bij hem/haar moeten informeren hoe dat met TV zit. 

 


@F-X Coax is voor kabel-tv (Ziggo). Je moet per een ethernet kabel jouw tv-ontvanger met de KPN-box (modem) of met jouw router verbinden.

Bedankt. Een tv-ontvanger moet ik dus nog los kopen? Ik heb een smart-tv van LG.

Een TV-ontvanger krijg je met een internet+tv abo, ieder extra tv-ontvanger kost 5€. Smart-tv kan je ook via ethernet verbinden, of via wifi.


Bedankt, dan zal ik toch even mijn huisbaas moeten contacteren.


Of u kiest voor NLziet. Dat kunt u gewoon zelf regelen. 

Uw huisbaas geeft u misschien geen ontvanger. Want dan zou u ook het abonnementnummer en pincode moeten weten om deze te registreren. Daarmee kunt u vervolgens ook extra streamingstdiensten afsluiten op rekening van de huisbaas. Zal die geen goed idee vinden.


Misschien eens bij je buren informeren hoe zij TV kijken? Als het internet gemeenschappelijke is en een KPN Box niet mogelijk dan zou je Digitenne kunnen proberen.

Met de NPO app op je tv zou je nu al naar de NPO kunnen kijken.


Welkom op de community @F-X, als het een studio is waar je al een internet abonnement bij krijgt kan je dat het beste met de verhuurder bespreken. Hij/zij kan het abonnement aanpassen als je er tv bij wilt. Als de verhuurder dat niet doet, zijn er alternatieve opties mogelijk zoals Nick en Jan al aangeven.


@F-X

Ik begrijp dat het modem via de coax is aangesloten?

Zo ja, dan heb je Ziggo.

Met een coax kabel kan je dan naar de tv en daar de gegevens van Ziggo invullen.

Zie website van Ziggo. 

 

KPN komt via koper (de oude telefoon aansluiting) of via glasvezel binnen.

Nooit via coax. 

 

Vraag aan je huisbaas via wie het internet en tv abonnement loopt. 


Nee, ik heb een huurwoning waar internet en tv door de verhuurder is geregeld.

Hoe ie tv heeft gedaan bij hem informeren.

Anders:

Neem tv via NLZIET. Of via Canal Digitaal. Van beide zijn de apps op een moderne LG smart-tv aanwezig. 

NLZIET

Canaldigitaal (via app) 

Zenderindeling Canaldigitaal

TV wel via coax?

Dan zenderlijst inladen met:

Netwerk (0)4444, Ziggo ongecodeerd 

Netwerk frequentie 474.000


Bedankt allemaal! Ik heb mijn huisbaas een bericht gestuurd en wacht dat af. Voor nu heb ik een canaaldigitaal-abonnement (ideaal voor mijn smart tv).


Reageer