Skip to main content
Beantwoord

Hoe stel ik de KPN TV+ box in om mijn Quad installatie optisch aan te sluiten?

• March 19, 2025
  • 1 reactie
  • 69 keer bekeken

Hallo, Onlangs heb ik een nieuwe geluidsinstallatie gekocht met een digitale ingang. Sinds die aanschaf gebruik de optische aansluiting op mijn Philips TV  om het geluid digitaal op mijn installatie af te spelen. Helaas bleek dit niet de oplossing om het audio- en videosignaal van KPN synchroon te krijgen. In de instelling staat die instelling op '0’, maar nog steeds zijn beide signalen niet synchroon.  De oplossing dacht ik (misschien) te vinden in het gebruik van de SPDIF aansluiting op de KPN TV+ box. Toen ik de optische kabel uit de TV haalde en deze in de KPN TV+ cox stopte leverde dat een enorm geratel op uit mijn speakers. In de geluid instellingen bij KPN heb ik verschillende instellingen geprobeerd, alle zonder resultaat. Die ik iets verkeerd of is dit een bekend probleem. Graag uw of jullie advies. JK 

Beste antwoord door joop2011

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) begrijp ik.

Ga naar instellingen en naar geluid en zet de optische geluidsuitgang aan (deze staat standaard uit.

Zie ook hier.

S/PDIF output 

Deze optie bepaalt of je geluid via de optische uitgang hebt. Standaard staat dit uit. Zet dit aan als je een optische kabel gebruikt om je KPN TV+ Box met je geluidsapparatuur of tv te verbinden.

Ik ga ervan uit dat je de optische (Toslink fiber audio) op de DIW7022 bedoelt.

Indien via de tv, zie dan de gebruiksaanwijzing van de tv.

Zie eventueel ook deze topic.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • March 19, 2025

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) begrijp ik.

Ga naar instellingen en naar geluid en zet de optische geluidsuitgang aan (deze staat standaard uit.

Zie ook hier.

S/PDIF output 

Deze optie bepaalt of je geluid via de optische uitgang hebt. Standaard staat dit uit. Zet dit aan als je een optische kabel gebruikt om je KPN TV+ Box met je geluidsapparatuur of tv te verbinden.

Ik ga ervan uit dat je de optische (Toslink fiber audio) op de DIW7022 bedoelt.

Indien via de tv, zie dan de gebruiksaanwijzing van de tv.

Zie eventueel ook deze topic.