Skip to main content

Net abonnee en kan eigen voorkeur zenderlijst niet samenstellen. Hoe wel? Als dit niet mogelijk blijkt, verander ik gelijk van provider. Graag antwoord a.u.b?

Hallo @Victor62 ,

Jouw wens voor een eigen favorietenlijst is bekend. Zie ook dit topic: 

 

Je kunt trouwens wel diverse zenders als favoriet markeren. Deze zenders zijn dan terug te vinden via het menu 'Nu op TV’ en dan onder 'Favorieten’.


Net abonnee en kan eigen voorkeur zenderlijst niet samenstellen. Hoe wel? Als dit niet mogelijk blijkt, verander ik gelijk van provider. Graag antwoord a.u.b?

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

P.S.

“graag antworod a.u.b.? 😣😣


Net abonnee 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Dat kun je toch wel raden? 


Het is inderdaad ronduit belachelijk dat het (nog) niet mogelijk is om eigen zenderlijsten in te stellen.

Ook ik ben zwaar teleurgesteld dat deze functionaliteit er nog altijd niet is.

Het is ook niet voor niets dat ik in de feature requests TV+ aangeef dat ik het ontbreken van deze functionaliteit als een absolute NoGo zie.

Ik weet dat ik daarin absoluut niet alleen sta en dat blijkt maar weer eens uit jouw topic.

Ik hoop dat KPN op korte termijn iets zal gaan doen aan dit issue al heb ik er een hard hoofd in en denk ik dat deze functionaliteit bij KPN laag op het prioriteitenlijstje staat.


Net abonnee 

 

Welke KPN tv decoder heb je?

 

Dat kun je toch wel raden? 

 

Ik kan het gokken, maar ik weet het liever zeker.😉

Want laatst bleek het om de Arris 5202 te gaan i.p.v. de Sagemcom DIW7022 met dezelfde vraag. 😉😊

 

@wjb Op de ‘oude” KPN tv decoder verborg ik alleen de zenders die ik niet wilde zien. (meer kon toch niet?) 

De lijst tv zenders is inderdaad nu erg lang. 😉


Heb zojuist gebeld naar klantenservice en dit is NIET MOGELIJK! Ben net nog net in de opzegtermijn van 2 weken en ga over uurtje andere zoeken om over te zetten. Vind die 2 weken wel erg kort trouwens…

Ter info verder: Gebruik de DIW7022.


joop2011 schreef:

Op de ‘oude” KPN tv decoder verborg ik alleen de zenders die ik niet wilde zien. (meer kon toch niet?) 

Jazeker wel, op de "oude" TV ontvangers kan je meerdere zenderlijsten aanmaken en daaruit één selecteren zodat de gids alleen de zenders uit die zenderlijst toont.

Je kunt dus, als je dat wilt, eenvoudig een kids zenderlijst maken met alleen de kinderzenders.

Ik heb al sinds jaar en dag een zenderlijst met de 48 zenders waar wij geïnteresseerd in zijn maar als er, bij hoge uitzondering, eens aar een andere zender gekeken moet worden dan kunnen we eenvoudig even switchen van die zenderlijst naar de zenderlijst "Alle zenders". Zie als voorbeeld het onderstaande topic.

 


Deze wens eigen zenderlijst op de TV+ box komt echt vaak naar boven… en dan inderdaad niet alleen favorieten via een menu, maar ook zappen en gids alleen weergave van deze favorieten en niet al die andere zenders.

 

Ik hoop zo dat dit echt heel snel bij de eerstvolgende update kan worden toegevoegd!


Heb zojuist opgezegd en houd verbinding totdat de nieuwe provider 'signaal geeft’.


@Victor62 dat is natuurlijk helemaal prima om te doen. Ik wil wel zeggen dat internet mega stabiel is hier en stukken beter dan ik bij andere provider gewend was. En de tv+ box is inmiddels ook echt goed stabiel en snel. Vind ook echt dat KPN nu goed updates doorvoert en luistert naar klanten via het forum al zal niet iedereen dit op deze manier ervaren.

 

Als die zenderlijst nou ook heel snel geïmplementeerd wordt is het voor mij in elk geval heel fijn.


Het is inderdaad ronduit belachelijk dat het (nog) niet mogelijk is om eigen zenderlijsten in te stellen.

Ook ik ben zwaar teleurgesteld dat deze functionaliteit er nog altijd niet is.

Het is ook niet voor niets dat ik in de feature requests TV+ aangeef dat ik het ontbreken van deze functionaliteit als een absolute NoGo zie.

Ik weet dat ik daarin absoluut niet alleen sta en dat blijkt maar weer eens uit jouw topic.

Ik hoop dat KPN op korte termijn iets zal gaan doen aan dit issue al heb ik er een hard hoofd in en denk ik dat deze functionaliteit bij KPN laag op het prioriteitenlijstje staat.

Nou nou nou, absolute no go, @wjb, 😀.

Tuurlijk, die zenderlijsten zijn handig, maar ach, je toetst in de gids en tijdens het kijken de kanaalnummers in en je bent er ook. Ben je zo aan gewend. Jij kan het ook @wjb!

Voordeel is dat je in de gids nog eens iets tegen kan komen dat je met die afgeschermde zenders sowieso zou missen.


Ratonesque schreef:

Tuurlijk, die zenderlijsten zijn handig, maar ach, je toetst in de gids en tijdens het kijken de kanaalnummers in en je bent er ook. Ben je zo aan gewend. Jij kan het ook @wjb!

Ja echt, het ontbreken van die functionaliteit is voor mij echt een absolute NoGo en ik zal absoluut niet overstappen naar TV+ zolang deze functionaliteit niet beschikbaar is. Ik weiger categorisch om kanaalnummers te gaan onthouden, ik heb daar absoluut geen interesse in. Ik weet vanaf kanaal 10 echt niet welke zender op welk kanaal te vinden is en dat wil ik graag zo houden.

Overigens zou ik er nog mee kunnen leven als er maar één zenderlijst komt (de favoriete zenders) maar dan moet nog steeds alle functionaliteit alleen die zenders tonen. Dus niet alleen de gids maar ook de zoekfunctie en on-demand films en series.


Vreemd, maar goed, ieder zijn mening natuurlijk.


Hoi @Ratonesque gezien het aantal reacties en verzoeken over favoriete zenderlijsten is dat in mijn ogen niet vreemd, ieder zijn eigen voorkeur zou ik zeggen en daarbij: je hoéft het niet te gebruiken als het er straks is ;-)

 

Voor mij is het.geen volledige dealbreaker, maarrrrr

Ik vind het fijn soms een klein rondje te zappen zonder nummers in te toetsen en dan ook niet langs volksdanstelevisie, shamanistisch vissen, tekenenvoor55+, curling voor kinderen, of weet ik wat voor zemders te komen 

 


O nee, @Danielthuis, het is ook wel een handige functie, die waarschijnlijk ook nog wel een keer komt, maar je kunt bijvoorbeeld in de gids dmv de pijltjestoetsen ook heel snel door het programma-aanbod lopen. Hoewel ik persoonlijk de kanaalnummers veel handiger vind werken.

 

 

 


Hoe scherm ik diverse zenders dan af voor mijn kids?

 


Hoe scherm ik diverse zenders dan af voor mijn kids?

 

Lees dit maar eens: 

 


 

Hoera! Het is gelukt!

Met een oude losse tv/radio tuner Arris VIP2952 VP, welke ik nog in de kast had liggen van T-Mobile, heb ik géén Google ellende meer!

Kan weer zelf mijn favoriete zenders selecteren, heb een gewone stereo audio uitgang (baby jack plugje 3,5 mm), werkt met HDMI en het allerleukste:

Er zit nog een ouderwetse scart aansluiting op! Dus nu nog ff kijken of mijn oude Harddisk/Dvd recorder/brander hierop werkt…

Wil ook de V10 router van T-Mobile achter de V12 van KPN nog tussen zetten met andere IP-adressen om herprogrammeren/updaten te voorkomen.