Skip to main content
Beantwoord

Hoe stel je favoriete zenders in als standaardlijst op een Sony tv?

• June 14, 2026
  • 11 reacties
  • 114 keer bekeken

Sony KD-65X81J ja vanaf 2021 maar doet het prima. Heb de Arris ontvanger want de android KPN ontvanger: NEEN !!!!.

Van daag de KPN TV+ app gebruikt: bbc en 2, vrt, canvas, ketnet: niet in kanalenlijst. In favorietenlijst wel maar hoe zet je de favorietenlijst in als standdaard lijst (andere zenders kij ik toch NOOIT)?

Google me te barsten maar helaas, standaard AI-google antwoord: KPN TV+ app werkt niet op Sony KD-65X81J   …. eh ….. maar wat kijk ik nu dan???? (AI kan fouten bevatten … dit is geen fout maar een blunder...).

Beste antwoord door PeterG

Nou. Nogmaals dan. ​@chrdb 

Er zijn 2 manieren. 

Makkelijkst vind ik:

Via de mobiele app met de hartjes bij de zenders in de gids. Dit vind ik het meest eenvoudig. Instelling wordt overgenomen in de smart-tv app op je Sony.

Of. Direct in de smart-tv app. Op je Sony. Bovenin helemaal links profiel foto of letter. OK. Profiel instellingen, dan OK. Kijkvoorkeuren dan OK. Favoriete zenders instellen, dan OK. Na instellen met enkele malen terug knop indrukken menu verlaten. Ook dit wordt overgenomen in de mobiele app op je telefoon of tablet. 

En zo ziet het er dan uit op het startscherm. 

11 reacties

Paul.K
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 14, 2026

https://www.kpn.com/service/televisie?icid=topnav%3Acd%3Dservice-tv

Hoe stel ik favoriete zenders in op mijn startscherm?

Ga naar de Gids en druk op het hartje om jouw favoriete zenders te selecteren. Zie je geen hartje? Klik dan eerst op het pijltje naar rechts bij de zenderlogo's. Vervolgens zie je op het startscherm meteen je favoriete zenders. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2026

Grappig. Niet de Android-TV ontvanger van kpn willen gebruiken. 

Maar ik zeg het in stilte.... Sony is ook Android-TV. En de kpn app daarop is dus die voor Android-TV. 

En daar is bij Sony Google account voor nodig.

Terwijl met de Android-TV ontvanger het Google account niet per se nodig is. En Google 'm dus niet kan monitoren en je tv wel.

Niet zo consequent🙃. 

Apple adapts kiezen heel vaak voor LG. 

• Auteur
  • Topper
  • June 14, 2026

Je hebt gelijk, maar …. android is android is …. telkens weer anders. De kpn android ontvanger heb ik (1 week) gehad maar haalt het niet bij de Arris ontvanger.  Nu dus de kpn tv+ app benut; gaat wel maar hoezo geen favorieten lijst om uit te kiezen i.p.v. zo'n 600 kanalen ….. Mijn vraag was dus: hoe kan ik de kpn app laten starten met de favorietenlijst? Maar het is een android app dus…. zal wel niet kunnen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 14, 2026

Mijn vraag was dus: hoe kan ik de kpn app laten starten met de favorietenlijst? Maar het is een android app dus…. zal wel niet kunnen. 

Dat heeft ​@Paul.K al uitgelegd:

https://www.kpn.com/service/televisie?icid=topnav%3Acd%3Dservice-tv

Hoe stel ik favoriete zenders in op mijn startscherm?

Ga naar de Gids en druk op het hartje om jouw favoriete zenders te selecteren. Zie je geen hartje? Klik dan eerst op het pijltje naar rechts bij de zenderlogo's. Vervolgens zie je op het startscherm meteen je favoriete zenders. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2026

Je kunt gewoon favorieten instellen in de app.

(Uit m'n hoofd) instellingen. Kijk voorkeuren.…

Op de startpagina staan onder de aanbevelingen dan je favorieten als bolletjes. 

En de gids kun je ook op alleen favorieten zetten. 

Volgorde en nummers zijn niet te veranderen. 

!

De uitleg van Paul.K heeft geen betrekking op de app in de televisie! Al kun je het daar met de hartjes in de gids doen. Dat wordt overgenomen in de smart-tv app! 🤗😀

• Auteur
  • Topper
  • June 14, 2026

Dank je voor je reactie, maar …. dat is net microsoft: je kunt dit je kunt dat maar hoe zeggen ze er nooit bij.

Dus aub aub: hoe?: En de gids kun je ook op alleen favorieten zetten. 

Ik heb me al wezenloos gezocht dus elke tip is welkom!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 14, 2026

OK ​@chrdb ,

Dan een uitgebreide reactie: 

​​​​​​​Zenderlijst met favorieten instellen en beheren

Je kunt tv-zenders als favoriet markeren. Je kunt ook instellen dat je een zenderlijst gebruikt met alléén je favoriete zenders.

Bij het gebruiken van een zenderlijst zap je alleen door deze favoriete kanalen. Bovendien zal de Gids én de ‘Nu op TV’ tegelrij op het hoofdscherm ook alleen deze favoriete kanalen weergeven. Hierdoor wordt het vinden van je favoriete programma's nog makkelijker!

Je kunt op meerdere manieren je favoriete zenders selecteren en beheren.

De makkelijkste manier is op het Startscherm helemaal naar onderen te gaan. Daar vind je een knop Beheer welke TV-zenders je ziet.

Als je hierop klikt opent er een menu met aanvullende opties.

Je kunt dit menu ook bereiken via InstellingenMenu Weergave en dan Favoriete Zenders

Zenderlijst instellen: wisselen tussen alle zenders weergeven of alleen je favorieten

In dat menu kun je bovenaan kiezen of je alle zenders of alleen de favoriete zenders actief wilt hebben. 

Wil je tijdens het kijken wisselen? Druk dan op de blauwe knop op de afstandsbediening. Je krijgt dan direct het menu om de zenderlijst aan te passen. Dit werkt ook als je in de gids bladert.

Favorieten beheren

Om te beheren welke zenders je favorieten zijn, kies voor de optie Favoriete zenders beheren.

Je krijgt dan dit selectiescherm te zien.

Hier kun je met de pijltoetsen heen en weer bewegen. Met een druk op de OK-knop markeer je een zender als favoriet. Het hartje wordt dan groen. Wil je een zender verwijderen uit je favorieten, klik dan opnieuw op OK. Het hartje wordt dan weer leeg. 

Als je op dit scherm een eind naar beneden bent kun je met de terug-knop op de afstandsbediening weer naar de bovenkant van de lijst.

Ben je klaar met selecteren? Ga dan naar Opslaan en bevestig met een druk op de OK-knop.

Een individuele zender aan je favorieten toevoegen of verwijderen

Tijdens het kijken kun je ook een zender toevoegen aan je favorieten. Dit doe je via de Infobalk.

Druk op OK om de Infobalk op te roepen en ga met de pijltoetsen naar het hartje. Druk opnieuw op OK om de zender als favoriet te markeren.

Is een zender al favoriet en wil je dit juist verwijderen? Herhaal deze stappen. Het hartje wordt dan weer leeg.

Daarnaast kun je op het Startscherm, en binnen de tabbladen van de Nu op TV sectie een zender als favoriet markeren met een longpress.

Door langer op OK te drukken opent een klein menu met opties. In dit menu is op de relevante plekken ook de optie Toevoegen aan of Verwijderen uit favorieten toegevoegd.

bron: 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • June 14, 2026

Nou. Nogmaals dan. ​@chrdb 

Er zijn 2 manieren. 

Makkelijkst vind ik:

Via de mobiele app met de hartjes bij de zenders in de gids. Dit vind ik het meest eenvoudig. Instelling wordt overgenomen in de smart-tv app op je Sony.

Of. Direct in de smart-tv app. Op je Sony. Bovenin helemaal links profiel foto of letter. OK. Profiel instellingen, dan OK. Kijkvoorkeuren dan OK. Favoriete zenders instellen, dan OK. Na instellen met enkele malen terug knop indrukken menu verlaten. Ook dit wordt overgenomen in de mobiele app op je telefoon of tablet. 

En zo ziet het er dan uit op het startscherm. 

• Auteur
  • Topper
  • June 15, 2026

Prima, bedankt, ik zie ze nu !!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 15, 2026

Mooi zo👍 En graag geholpen natuurlijk.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@chrdb, goed om te lezen dat het gelukt is op je favorieten daar zichtbaar te krijgen! Met de stappen van Peter kan je sneller naar de zenders die je wilt kijken 🙂

Mocht je in de toekomst toch een TV+ Box willen, dan kan je de stappen die Noordzee noemt ook gebruiken.