Skip to main content

sinds gisteren de nieuwe KPN+ box (2x~) ontvangen en geïnstalleerd .
Wat een achteruitgang van KPN, geen Favorietenlijst bij zenders, en Lay-out is zo 1990.
Wil ze graag retourneren en de oude weer installeren. hoe doe ik dat zodat ik de extra kosten terugkrijg en niet voor deze decoders betaal?

Hallo @BartHendrikx ,

Omruilen is niet mogelijk. Over naar KPN+ is definitief over. Ik snap wel dat de ontvangers in gebruik anders zijn.

Verder staat op onze kennisbank alles over TV+. Dus als het nodig is te resetten, of als je meer wilt weten over instellingen. Kijk eerst daar. 
 

Dat verbeterpunt over de favorietenlijst wordt opgepakt. Hou de wensenlijst in de gaten: 

 


Hoi @BartHendrikx ,

Bij Hussel is heel soms mogelijk om het oude abonnement terug te krijgen, iemand op het forum is dat gelukt via de klantenservice(0800-0402).Je kan vragen naar de afdeling opzeggingen.

 

Geen garanties maar je kan het proberen🙂

 


Thanks. Ik ga even bellen. Waardeloze verbetering van KPN. Signaal is super maar gebruiksvriendelijk is het allemaal niet. Thanks


Ik snap best dat sommige mensen moeite hebben met veranderingen maar ben het helemaal niet met je eens. Ok er zijn wat kinderziektes maar verder is het echt iets van deze tijd. Bij mij werkt het prima.


@Noordzee, ik heb gebeld en ik kan wel degelijk de KPN+ boxen retourneren met behoud van nieiw abonnement. Was geen probleem. 
Bedankt voor je reactie. 


Ik ben het met @BartHendrikx eens dat de gebruiksvriendelijkheid van de TV+ Box sterk te wensen overlaat. Ook ik vind de "oude" TV ontvangers veel gebruiksvriendelijker.


Ja, vreemde gedachte 1990,.... Het is Google anno 2023 die deze interface tot heden heeft geïntroduceerd en kpn heeft er hun eigen schil overheen gezet. Helaas met wat opstartissues. 

Dit is het huidge Google tv;

 

Oftewel een andere manier van tv kijken wat helemaal in 2023 past. Dat is even wennen, maar probeer het uit. Haak niet af omdat je iets niet begrijpt. Klik op alle knoppen, toetsen en apps en zie waar je uitkomt, je raakt er vanzelf aan gewend. 

 


@Joep1965 , dat kan.

natuurlijk blijft KPN enoveren, das prima. Alleen ben ik de betalende klant , en dus mag ik best bepalen wat ik zelf fijn en handig vind toch. Ieder zijn of haar mening , maar voor mij persoonlijk is dit geen verbetering (nog) . Evengoed bedankt voor je mening en reactie


ik heb gebeld en ik kan wel degelijk de KPN+ boxen retourneren met behoud van nieiw abonnement. Was geen probleem. 

Dat is apart want dat is niet de policy van KPN.


@Noordzee, ik heb gebeld en ik kan wel degelijk de KPN+ boxen retourneren met behoud van nieiw abonnement. Was geen probleem. 
Bedankt voor je reactie. 

Oh, dat is mooi voor jou. 👍
 

Dan is het beleid versoepeld, want tot voor kort was dit niet mogelijk. Daar zijn op dit forum voldoende voorbeelden van te vinden. 


@Noordzee, ik heb gebeld en ik kan wel degelijk de KPN+ boxen retourneren met behoud van nieiw abonnement. Was geen probleem. 
Bedankt voor je reactie. 

Juich maar niet te vroeg. Wacht eerst maar eens af tot dat u de oudere tv ontvanger daadwerkelijk in huis heeft. 


Oh, dat is mooi voor jou. 👍
 

Dan is het beleid versoepeld, want tot voor kort was dit niet mogelijk. Daar zijn op dit forum voldoende voorbeelden van te vinden. 

Beleid is niet versoepeld naar mijn weten, iemand anders had het 1.5 maand geleden al voor elkaar gekregen.Ligt er alleen helemaal aan welke medewerker je spreekt, op het forum word het in ieder geval niet gedaan.

 

Maar ik vermoed inderdaad dat in dit geval niet de juiste wijziging is gedaan, maar ik ben benieuwd🙂


Ik heb een moderator al gevraagd om duidelijkheid. Niet omdat ik het @BartHendrikx of wie dan ook niet gun. Maar gewoon om te weten te komen hoe het beleid nu echt is. 


Snap ik @Noordzee .

Maar ze zijn daar niet echt open in vind ik.


Ik ben het met @BartHendrikx eens dat de gebruiksvriendelijkheid van de TV+ Box sterk te wensen overlaat. Ook ik vind de "oude" TV ontvangers veel gebruiksvriendelijker.

Kwestie van smaak en wennen. Ik vind de box op de lip sync na echt vele malen meer fijner in gebruik dan die oude boxen. 
 

Wat een achteruitgang van KPN, geen Favorietenlijst bij zenders, en Lay-out is zo 1990.

Ben wel benieuwd hoe je 1990 ervaart op z’n box. Het is juist 2023 en juist een hele nieuwe frisse ervaring. Zover ik weet heeft deze ontvanger geen VHS sleuf.  Ze zijn ook nog hard aan het werk om de box helemaal goed te maken. Maar het lijkt steeds weer beter te gaan worden.


sinds gisteren de nieuwe KPN+ box (2x~) ontvangen en geïnstalleerd .
Wat een achteruitgang van KPN, geen Favorietenlijst bij zenders, en Lay-out is zo 1990.
Wil ze graag retourneren en de oude weer installeren. hoe doe ik dat zodat ik de extra kosten terugkrijg en niet voor deze decoders betaal?

 

In 1990 was er nog helemaal geen Smart tv.

Hoe kan een lay-out er 1990 uitzien?

Ongeveer 2010 kwamen de Smart tv's

Ongeveer 2008 kwam de eerste telefoon met internet.

 

Maar zoals ik lees, kan er toch nog veel bij KPN via 0800-0402 geregeld worden.

 

P.S.

Ik vind het er best netjes uitzien.

Het is altijd wennen.

Er zijn heel veel verschillende lay-outs.😊

 

P.S.

Je betaalt niet voor de decoders, die zijn in bruikleen.

Je betaalt voor het tv pakket.


Ook ik ben het eens met @wjb hoor.

Hopelijk komt er een stand dat je direct op live tv komt i.p.v. op het menu.Daar word het ook wel gebruiksvriendelijker van denk ik.


Ook ik ben het eens met @wjb hoor.

Hopelijk komt er een stand dat je direct op live tv komt i.p.v. op het menu.Daar word het ook wel gebruiksvriendelijker van denk ik.

Dat hoop ik dan weer juist niet. Want als ik dan naar Netflix wil moet ik weer eerst naar het hoofdmenu. Gewoon net als de smart tv. Hoofdmenu en dan naar de app die je wil. 


@Joep1965 ,

Ik bedoel een stand welke aan en uit te zetten valt.


@Joep1965,

Ik bedoel een stand welke aan en uit te zetten valt.

Precies.

Ik zou het liefste punt 4 van de feature requests gerealiseerd zien, dat geeft mijns inziens iedereen (ook @Joep1965) de mogelijkheid om het naar eigen wens in te stellen.


Precies.

Ik zou het liefste punt 4 van de feature requests gerealiseerd zien, dat geeft mijns inziens iedereen (ook @Joep1965) de mogelijkheid om het naar eigen wens in te stellen.

 

Dat ben ik helemaal met je eens.

Ik hoop dat dat punt ingewilligd word🙂


@Joep1965,

Ik bedoel een stand welke aan en uit te zetten valt.

Precies.

Ik zou het liefste punt 4 van de feature requests gerealiseerd zien, dat geeft mijns inziens iedereen (ook @Joep1965) de mogelijkheid om het naar eigen wens in te stellen.

Precies we hebben er toen met testen een week aan mogen proeven was echt top!

Maar zet het dan zo zoals Unicast en Mulicast dat je kan kiezen.

 

Ik ga het liefst ook terug meteen naar volbeeld waar ik gebleven was met uitzetten van de zender.

Nu gaat hij dan wel naar het kleine beeldje en moet je enkel op OK drukken maar gaat om het idee.


Je startscherm had je zelf kunnen aanpassen, dat is het voordeel van Android-TV alles zijn bijna aan te passen naar eigen smaak mits je weet hoe het moet.

Tv+ heeft inderdaad wat kinderziektes zijn die er uit dan is het een leuk kastje met veel mogelijkheden. 

Met Android-TV kan je je startscherm aanpassen, app logo veranderen, sideloaden, Twee apps tegelijk openen ( radio luisteren en tv kijken), afstandbediening anders indelen ,


Ik heb een moderator al gevraagd om duidelijkheid. Niet omdat ik het @BartHendrikx of wie dan ook niet gun. Maar gewoon om te weten te komen hoe het beleid nu echt is. 

Ik heb inmiddels een reactie ontvangen van een moderator. Het beleid is niet veranderd. Het is ook naar de vraag of @BartHendrikx inderdaad de oude ontvanger krijgt opgestuurd. 
 
Kortom het beleid blijft: 

Hallo @BartHendrikx ,

Omruilen is niet mogelijk. Over naar KPN+ is definitief over. Ik snap wel dat de ontvangers in gebruik anders zijn.

Verder staat op onze kennisbank alles over TV+. Dus als het nodig is te resetten, of als je meer wilt weten over instellingen. Kijk eerst daar. 
 

Dat verbeterpunt over de favorietenlijst wordt opgepakt. Hou de wensenlijst in de gaten: 

 

 


@Noordzee,

@J.D.P heeft het wel voor elkaar gekregen via de klantenservice.Het is dus wel mogelijk om van terug te gaan als het vorige abonnement Hussel was, KPN heeft immers toch zo'n functie in het systeem gemaakt.Anders had het bij @J.D.P ook niet gekunt.

Ik geloof het antwoord van de moderators daardoor niet.