Skip to main content

sinds gisteren de nieuwe KPN+ box (2x~) ontvangen en geïnstalleerd .
Wat een achteruitgang van KPN, geen Favorietenlijst bij zenders, en Lay-out is zo 1990.
Wil ze graag retourneren en de oude weer installeren. hoe doe ik dat zodat ik de extra kosten terugkrijg en niet voor deze decoders betaal?

Het is dus wel mogelijk om van terug te gaan als het vorige abonnement Hussel was, KPN heeft immers toch zo'n functie in het systeem gemaakt.

Maar @BartHendrikx schreef dat hij zijn nieuwe abonnement zou kunnen behouden en daarbij de "oude" TV ontvangers zou kunnen blijven gebruiken. Dat is wat volgens mij niet het beleid van KPN is en wat waarschijnlijk ook voor @BartHendrikx niet mogelijk zal worden, ook niet omdat die medewerker van klantenservice dat gezegd heeft.

 

Overigens zou ik en dat heb ik al meerdere keren gezegd, het zeer toejuichen als KPN een mixed model zou hanteren waarbij het mogelijk is om een TV+ Box te combineren met een 5202.


Het is dus wel mogelijk om van terug te gaan als het vorige abonnement Hussel was, KPN heeft immers toch zo'n functie in het systeem gemaakt.

Maar @BartHendrikx schreef dat hij zijn nieuwe abonnement zou kunnen behouden en daarbij de "oude" TV ontvangers zou kunnen blijven gebruiken. Dat is wat volgens mij niet het beleid van KPN is en wat waarschijnlijk ook voor @BartHendrikx niet mogelijk zal worden, ook niet omdat die medewerker van klantenservice dat gezegd heeft.

Dat klopt.Ik ben bang dat wat de klantenservice zegt ook niet klopt, maar dat moeten we dan maar even afwachten.

Maar de moderators geven aan dat teruggaan uberhaupt niet mogelijk is, ook niet bij Hussel.En dát klopt dus niet.

Overigens zou ik en dat heb ik al meerdere keren gezegd, het zeer toejuichen als KPN een mixed model zou hanteren waarbij het mogelijk is om een TV+ Box te combineren met een 5202.

Hier sta ik -zoals ook al meermaals aangegeven- geheel achter.


---

Overigens zou ik en dat heb ik al meerdere keren gezegd, het zeer toejuichen als KPN een mixed model zou hanteren waarbij het mogelijk is om een TV+ Box te combineren met een 5202.

Ook ik zou dat mooi vinden. Maar ik denk dat vroeg of laat alle “gewone” tv-ontvangers uitgefaseerd gaan worden. Ook die 5202.


---

Overigens zou ik en dat heb ik al meerdere keren gezegd, het zeer toejuichen als KPN een mixed model zou hanteren waarbij het mogelijk is om een TV+ Box te combineren met een 5202.

Ook ik zou dat mooi vinden. Maar ik denk dat vroeg of laat alle “gewone” tv-ontvangers uitgefaseerd gaan worden. Ook die 5202.

Dat denk ik ook maar ik denk dat je voor nu heel veel mensen zou helpen met "the best of both worlds". Ik zou persoonlijk direct overstappen op TV+ als ik, naast één TV+ Box, mijn 5202 daarbij zou kunnen behouden.


Daarnaast is TV+ ook erg handig als 2e ontvanger i.v.m. wifi.Als je dan als eerste gewoon nog een VIP5202 kan houden lijkt me dat voor veel mensen wel een aantrekkelijk aanbod.


Daarnaast is TV+ ook erg handig als 2e ontvanger i.v.m. wifi.Als je dan als eerste gewoon nog een VIP2952/5202/2260 kan houden lijkt me dat voor veel mensen wel een aantrekkelijk aanbod.

Ik zou de 2260 en 2952 hier juist buiten willen houden zodat KPN niet meer afhankelijk blijft van h.264 wat de omschakeling naar h.265 wellicht kan bespoedigen immers daarvoor zullen de 2260 en 2952 uitgefaseerd moeten zijn aangezien die geen h.265 ondersteunen.


Ik zou de 2260 en 2952 hier juist buiten willen houden zodat KPN niet meer afhankelijk blijft van h.264 wat de omschakeling naar h.265 wellicht kan bespoedigen immers daarvoor zullen de 2260 en 2952 uitgefaseerd moeten zijn aangezien die geen h.265 ondersteunen.

Heb je gelijk in.

Ik heb m'n reactie aangepast🙂


Tja  .... KPN heeft een 50.000* van die nieuwe ontvangers besteld. Dus die willen ze bij klanten wegzetten ook. Als klanten massaal voor de oudere ontvangers kiezen lukt da niet zo best…

* ik noem maar een getal


Tja  .... KPN heeft een 50.000* van die nieuwe ontvangers besteld. Dus die willen ze bij klanten wegzetten ook. Als klanten massaal voor de oudere ontvangers kiezen lukt da niet zo best…

* ik noem maar een getal

Maar als je TV+ en iTV combineren mogelijk maakt, zullen klanten hun een deel van hun iTV ontvangers misschien wel inwisselen, en raak je er daardoor ook meer kwijt natuurlijk.


Tja  .... KPN heeft een 50.000* van die nieuwe ontvangers besteld. Dus die willen ze bij klanten wegzetten ook. Als klanten massaal voor de oudere ontvangers kiezen lukt da niet zo best…

* ik noem maar een getal

Vandaar mijn voorstel voor de combi. Dus altijd minimaal één TV+ Box en eventueel aangevuld met extra TV+ Boxen of 5202's.


Vandaar mijn voorstel voor de combi. Dus altijd minimaal één TV+ Box en eventueel aangevuld met extra TV+ Boxen of 5202's.

Dat lijkt mij een heel goed idee @wjb .

Hopelijk denk KPN daar ook over.Het lijkt mij dat de VIP5202 nog wel aan flinke tijd ondersteund blijft, gezien deze uit 2019 is.


Ik heb een vraag aan sommige hier ,waarom zou iemand zijn aankoop niet kunnen annuleren en heeft de consument bij een aankoop geen rechten meer bij kpn? Onzin

Een product annuleren kan altijd ,teruggaan naar hoe het was ( abonnement terugdraaien) kan niet meer als kpn het product niet meer aanbied aan nieuwe klanten, ( oude tv ontvanger)

Zodra je overstap naar Tv+ of je overeenkomst verlengd, dan ben je theoretisch een nieuwe klant ( daarom krijg je ook kortingen als bestaande klant)

Annuleren van een abonnement en teruggaan naar het oude (maandelijks opzegbaar ) is ook niet mogelijk.,kpn heeft ook zijn rechten en wil ook zijn voordeel uithalen daarom eis/bied kpn een 12 maanden contract aan bij terugdraaien van een abonnement..

Ben je een bestaande of een nieuwe klant bij een contractverlenging? Een nieuwe klant omdat kpn is verzekerd dat je de komende 12 maanden klant blijft en wat heb je als klant voor voordeel bij ? Daarom krijg je ook een korting.

 


Ik zou de 2260 en 2952 hier juist buiten willen houden zodat KPN niet meer afhankelijk blijft van h.264 wat de omschakeling naar h.265 wellicht kan bespoedigen immers daarvoor zullen de 2260 en 2952 uitgefaseerd moeten zijn aangezien die geen h.265 ondersteunen.

Dat uitschakelen van die H.264 standaard duurt echt nog jaren vrees ik. Bij een budgetprovider worden die stokoude krengen nog steeds standaard geleverd. Ik vermoed niet dat hun voor duurdere voorwaarden dit beleid zullen veranderen. 


Ik heb een vraag aan sommige hier ,waarom zou iemand zijn aankoop niet kunnen annuleren en heeft de consument bij een aankoop geen rechten meer bij kpn?

Natuurlijk kan iemand zijn aankoop binnen de bedenktermijn annuleren, volgens mij is er ook niemand die anders beweert.

 

Ben je een bestaande of een nieuwe klant bij een contractverlenging? Een nieuwe klant omdat kpn is verzekerd dat je de komende 12 maanden klant blijft en wat heb je als klant voor voordeel bij ? Daarom krijg je ook een korting.

Helaas gaat die vlag niet op. Bij overgang van een oudere abonnementsvorm naar TV+ ben je voor KPN geen nieuwe klant, dat ben je pas als je de laatste zes maanden geen abonnement bij KPN hebt gehad.


Chrizzley schreef:

Dat uitschakelen van die H.264 standaard duurt echt nog jaren vrees ik.

Dat denk ik ook, laat echter onverlet dat je daarom niet zou moeten streven om die overgang te bespoedigen, wetende dat je daarmee heel wat data kunt besparen en al helemaal gezien de groei van uitgesteld kijken.


Ik heb een vraag aan sommige hier ,waarom zou iemand zijn aankoop niet kunnen annuleren en heeft de consument bij een aankoop geen rechten meer bij kpn?

Natuurlijk kan iemand zijn aankoop binnen de bedenktermijn annuleren, volgens mij is er ook niemand die anders beweert.

 

Ben je een bestaande of een nieuwe klant bij een contractverlenging? Een nieuwe klant omdat kpn is verzekerd dat je de komende 12 maanden klant blijft en wat heb je als klant voor voordeel bij ? Daarom krijg je ook een korting.

Helaas gaat die vlag niet op. Bij overgang van een oudere abonnement vorm naar TV+ ben je voor KPN geen nieuwe klant, dat ben je pas als je de laatste zes maanden geen abonnement bij KPN hebt gehad.

Van vip5202 naar TV+ wel kortingen krijgen als bestaande klant Er word een nieuwe overeenkomst opgesteld 

Van vip5202 verlengen geen kortingen als bestaande  klant ,Er word ook een nieuwe overeenkomst opgesteld omdat de prijzen en beleid ondertussen veranderd zijn.

Er zijn twee verschillende kortingen die een provider aanbied ,één voor nieuwe klanten (puur als lokaas)

Ander voor bestaande klant het kan 5 euro p.m zijn of wat dan ook, kpn heeft voordeel aan en wil graag dat een klant zijn abonnement verlengd .

Klant moet er wel om vragen want kpn gaat het niet aanbieden, beiden partijen profiteren ervan.


J.D.P schreef:

Ander voor bestaande klant het kan 5 euro p.m zijn of wat dan ook, kpn heeft voordeel aan en wil graag dat een klant zijn abonnement verlengd .

KPN geeft geen enkele korting voor het verlengen van een abonnement.

Uiteraard behoud je wel de "husselkorting" of, zoals die nu genoemd wordt, de "combinatiekorting" maar die krijg je als nieuwe klant ook.


J.D.P schreef:

Ander voor bestaande klant het kan 5 euro p.m zijn of wat dan ook, kpn heeft voordeel aan en wil graag dat een klant zijn abonnement verlengd .

KPN geeft geen enkele korting voor het verlengen van een abonnement.

Uiteraard behoud je wel de "Hussel korting" of, zoals die nu genoemd wordt, de "combinatiekorting" maar die krijg je als nieuwe klant ook.

 

Jawel hoor.

Gewoon bellen en erom vragen.

 

Ik heb voor 3 maanden € 15,66 korting per maand op het internet abonnement.

En 6 maanden korting van ½ 7,50 per maand op het tv deel.

En omdat ik van 200/200 terug gaat naar 100/100 voor de rest van het abonnement € 7,50 minder per maand. (dat komt erop neer dat ik na de kortingsperiode zo wie zo € 7,-- minder per maand betaal.


J.D.P schreef:

Ander voor bestaande klant het kan 5 euro p.m zijn of wat dan ook, kpn heeft voordeel aan en wil graag dat een klant zijn abonnement verlengd .

KPN geeft geen enkele korting voor het verlengen van een abonnement.

Uiteraard behoud je wel de "Hussel korting" of, zoals die nu genoemd wordt, de "combinatiekorting" maar die krijg je als nieuwe klant ook.

 

Jawel hoor.

Gewoon bellen en erom vragen.

 

Ik heb voor 3 maanden € 15,66 korting per maand op het internet abonnement.

En 6 maanden korting van ½ 7,50 per maand op het tv deel.

En omdat ik van 200/200 terug gaat naar 100/100 voor de rest van het abonnement € 7,50 minder per maand. (dat komt erop neer dat ik na de kortingsperiode zo wie zo € 7,-- minder per maand betaal.

logisch je moet er om vragen ,zo werkt het overal .


---

Jawel hoor.

Gewoon bellen en erom vragen.

Klopt. Dat is ook mijn ervaring. Vorig jaar nog gedaan toen die mogelijkheid in het nieuws was gekomen, ik geloof op Tweakers. Ik zit nu nog in de kortingsperiode.


 Hoi @BartHendrikx, welkom op het forum!

Ik zie dat er hier een uitgebreide discussie is ontstaan. Hoewel het mooi is om jullie met elkaar in gesprek te zien lijkt het me goed als ik hier toch wat verduidelijking kom brengen.

 

ik heb gebeld en ik kan wel degelijk de KPN+ boxen retourneren met behoud van nieiw abonnement. Was geen probleem. 

Als eerste: dit is niet mogelijk. Als je TV+ in je abonnement hebt, dan krijg je van ons altijd alleen maar TV+ Boxen. Als er al een ruiling gedaan wordt, dan is dit vanwege een defect, en dan krijg je een TV+ Box terug voor degene die je terugstuurt.

Als een medewerker aan de telefoon dan ook gezegd heeft dat je wel andere ontvangers krijgt, dan is deze medewerker onjuist geïnformeerd. En jij dan, per ongeluk, ook. 

 

Verder, over het terug kunnen draaien van een overstap van Hussel (of ouder) naar TV+, dat is geen optie meer. In de beginperiode dat TV+ beschikbaar was, hebben we kort de mogelijkheid gehad om overstappers terug te draaien in bepaalde omstandigheden. Dit doen we nu niet meer. 

Natuurlijk is er bij een abonnementswijziging naar de nieuwe pakketten wel sprake van een 14 dagen annuleringstermijn. Echter, als je daarvoor kiest omdat je TV+ niet meer wilt, komt dat erop neer dat je annuleert naar een abonnement zonder TV.

 

Overigens zou ik en dat heb ik al meerdere keren gezegd, het zeer toejuichen als KPN een mixed model zou hanteren waarbij het mogelijk is om een TV+ Box te combineren met een 5202.

En dit gaan we ook niet doen.


Overigens zou ik en dat heb ik al meerdere keren gezegd, het zeer toejuichen als KPN een mixed model zou hanteren waarbij het mogelijk is om een TV+ Box te combineren met een 5202.

 En dit gaan we ook niet doen.

Laat onverlet dat ik het zeer zou toejuichen en dat ik echt vind dat het een gemiste kans is dat KPN dit niet biedt. Maar goed, ik kan de keuzen van KPN niet veranderen, ik kan alleen mijn ongenoegen en bedenkingen er over uiten.