Skip to main content
Vraag

Hoe vaak moet je de TV+ Box resetten?

• January 11, 2025
  • 73 reacties
  • 1584 keer bekeken

Toon eerste bericht

73 reacties

Forum|alt.badge.img+3

Ga ik zeker doen want we worden er hier helemaal gek van. Net weer herstart.

En 100% reproduceerbaar.

Filmpje komt eraan!

Forum|alt.badge.img+3

Prive bericht: filmpje, foto en compleet uitgelegd verhaal zit erbij Erik.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 7, 2025

Heel erg bedankt, ​@Martijn en Lies. Ik heb zojuist op je bericht gereageerd 😊 

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • March 7, 2025

@Erik van KPN 

Helaas kan ik je momenteel geen info verstrekken, ben pas vanaf zondagavond weer thuis, ik weet niet of je genoeg aan info hebt van de TS, mocht dat niet zo zijn dan kijk ik er vanaf volgende week er naar.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • March 10, 2025

Geen probleem, Dexter. Maar meer informatie is altijd gewenst, dus als je komende week nog wel een keer in de gelegenheid bent om te testen en de info door te geven dan waarderen we dat zeer!

Forum|alt.badge.img+3

Weer even een schop geven tegen dit topic.…

Het lijkt wel of er steeds meer gids problemen bij komen. Zelfs na herstarten hebben we problemen met de gids. 

Zoals bv de "nu" tijdlijn (verticale lijn die de tijd aangeeft) is bij de eerste keer (na herstart) gids kiezen niet aanwezig.

Las dat er een nieuwe provider was van de gids. Nog geen verbetering gemerkt KPN!

Forum|alt.badge.img+3

Leest er nog iemand mee?

Wat is de status van dit probleem?

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • March 23, 2025

Weer even een schop geven tegen dit topic.…

Het lijkt wel of er steeds meer gids problemen bij komen. Zelfs na herstarten hebben we problemen met de gids. 

Ik heb zelf ook wel eens een vastloper met de TV gids, maar er is hier al aangegeven dat er aan gewerkt wordt. Daarom wacht ik daar wel even op ipv dat hier op de community aan te geven.

Als ik een vastloper heb herstart ik de TV gids en ander herstart ik even de TV+ box. Dan gaat het meestal wel weer goed.

Las dat er een nieuwe provider was van de gids. Nog geen verbetering gemerkt KPN!

Klopt, maar die doet alleen de invulling van de TV gids. Staat los van de werking er van. De verbeteringen met de invulling ervan wordt nog aan gewerkt. Als ik een fout zie, dan geef ik dat hier door.

Forum|alt.badge.img+3

@Erik van KPN waar ben je Erik? We worden hier onderhand wel een beetje flink gestoord van elke dag opnieuw opstarten omdat de gids het weer niet doet!

Beetje terugkoppeling zou fijn zijn. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 4, 2025

We worden hier onderhand wel een beetje flink gestoord van elke dag opnieuw opstarten omdat de gids het weer niet doet!

Snap ik! Ik heb helaas nog geen verdere terugkoppeling mogen ontvangen. Het lijkt een lastige te zijn. Ik doe opnieuw navraag.

Forum|alt.badge.img+3

Als het niet duidelijk is dan hoor is dat ook graag. Dan schiet ik nogmaals een filmpje.

Nog steeds reproduceerbaar.

Forum|alt.badge.img+3

Naast de lopende problemen komen er toch nog nieuwe bij.

Nu stoppen de opnames met afspelen na een tijd (lees meer dan 15 minuten). Terug naar tv en je kan gewoon kijken en zappen. Maar weer terug naar de opnames en je kan geen seconde kijken. Ook niet bij andere opnames. Beeld blijft hangen vanaf seconde 0.

Opnieuw opstarten is dan (weer) de oplossing.

We moeten steeds vaker opstarten, meerdere keren per week, soms zelfs per dag.

We zitten nog tot augustus vast aan KPN TV- maar er moet echt wat gebeuren willen we blijven. Wat een drama systeem 🫤

Admin: samengevoegd met je eigen topic

Forum|alt.badge.img+3

@admin , je kan alles wel op 1 hoop gooien maar volgens mij zijn het allemaal aparte problemen.

Forum|alt.badge.img+3

We worden vrijdag terug gebeld.

Valt me wel op dat de mensen die problemen melden vaak een Fritzbox hebben.

Ondanks dat we (wij i.i.g) daar extra voor betalen elke maand lijkt mij nu dat daar met tv kijken een lelijke prijs voor moeten betalen: prima in te stellen modem maar drama met tv kijken.

Of zijn hier mensen met een Fritzbox die geen problemen hebben?

admin: verplaatst naar eigen topic

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • April 25, 2025

je kan alles wel op 1 hoop gooien maar volgens mij zijn het allemaal aparte problemen.

De dingen die zich concentreren rondom de gids houden wel verband met elkaar. En specifiek aan de gids wordt op dit moment gewerkt. Is een groter project, dus ook niet ineens klaar. Waardoor ik ook helaas geen actieve oplossing heb voor de problemen die jullie daarmee ervaren, behalve afwachten tot dit in een update uitgebracht wordt.

We worden vrijdag terug gebeld.

Valt me wel op dat de mensen die problemen melden vaak een Fritzbox hebben.

Ondanks dat we (wij i.i.g) daar extra voor betalen elke maand lijkt mij nu dat daar met tv kijken een lelijke prijs voor moeten betalen: prima in te stellen modem maar drama met tv kijken.

Of zijn hier mensen met een Fritzbox die geen problemen hebben?

Dat is ook iets dat gemeld en doorgezet is naar de tv mensen. Maar ook daarin kunnen zij niet iets vinden dat dan daadwerkelijk voor problemen zorgt. Dus we weten het niet. Sommige dingen kunnen we, op het moment in ieder geval, nog niet verklaren.

Forum|alt.badge.img+3

Daar zijn we weer.…

Afspraak gemaakt om monteur langs te laten komen, Hiervoor een terugbelverzoek gedaan en werd netjes terug gebeld. Direct na het doorlopen van de punten en het maken van de afspraak hadden we ineens geen internet en tv. Wat bleek (uit het logboek van de Fritzbox) KPN medewerker had meegekeken in onze systemen en de Fritzbox herstart. Dit had hij wel even kunnen vermelden.

Maar goed, afspraak was gemaakt en KPN monteur is langs geweest en die heeft beide kastjes nagekeken en de instellingen daarvan.

Conclusie: beneden toch maar weer op de LAN aangesloten ipv de wifi. Wel was hijzelf best sceptisch over het TV+ systeem. Schijnbaar mogen dat alleen mensen zeggen die er aan sleutelen..... Heb er zo mijn ideeën over. Maar goed, beneden weer op de kabel en eerlijk is eerlijk (en vreemd) de meeste gids dingetjes zijn nauwelijks nog voorgekomen.

Maar..... Zoals altijd begint het pas na een week weer het gedonder.

Net weer opnieuw moeten opstarten omdat het tv beeld wel goed was maar alle menu's waren veel minder van kwaliteit. Je kon nauwelijks lezen wat er stond. Beeldinstellingen nog nagekeken maar niks vreemd. Opnieuw opstarten maar weer en ja hoor, alles weer zoals het hoort.

Meer mensen wel eens last van gehad?

Forum|alt.badge.img+3

Hallo KPN,

Nog iets nieuws te melden over bv de gids?

Als het zo lastig is.... Wat is dan lastig?

Het reproduceren, of het oplossen of de gebruikers?

Beetje cynisch wordt ik er wel van.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 27, 2025

Als het zo lastig is.... Wat is dan lastig?

Het reproduceren, of het oplossen of de gebruikers?

Vast het reproduceren. Want ik en velen die ik ken met de DIW7022 hebben een goed werkende gids. 

Forum|alt.badge.img+3

Ik kan het altijd reproduceren, op beide kastjes.

Elke keer weer en na elke herstart.

En aangezien de jongste vaak cabaret kijkt via pluspakket hebben we er vaak last van.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 29, 2025

Ik krijg het (helaas eigenlijk) niet gereproduceerd. Ik doe wel elke week een preventieve herstart (duurt maar een minuutje). Net als met m'n laptop en m'n telefoon.

Forum|alt.badge.img+3

Ik krijg het (helaas eigenlijk) niet gereproduceerd. Ik doe wel elke week een preventieve herstart (duurt maar een minuutje). Net als met m'n laptop en m'n telefoon.

Heb je pluspakket?

Kies daar eens een genre, dus bv comedy.

Kies een film naar keuze, (tip! Onthou de eerste film maar kies een andere). Speel deze even af (al was het naar 5 seconden)

Stop met afspelen en ga terug naar de live uitzending.

Kies dan de gids, en kijk welke film je rechts boven (waar normaal de live uitzending door gaat) staat.

Bij ons zie je dan de eerste film uit het genre van het pluspakket (en dus niet die je afgespeeld hebt).

Dit hebben we constant totdat je opnieuw opstart.

Dit, en bijkomende gids problemen als dag is weg, zenders/kanalen zijn zwart etc. Etc

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

Oh, ik kijk nóóit uit het on demand aanbod van het pluspakket. Ik zal het eens testen. Komende 4 weken echter wat minder tijd voor 'testen’.

Waarom zou je 2 of meer programma's voor de helft kijken? 

Je kijkt er toch 1 en dan helemaal af en dan pas de volgende?

Forum|alt.badge.img+3

Ik bedoel te zeggen dat het niet uit maakt hoelang je iets kijkt of zelfs wat je kijkt. Die eerste film in je gekozen genre komt steevast terug.

Dus dat pluspakket helpt de gids om zeep.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

Dus dat pluspakket helpt de gids om zeep.

Huh! On demand pluspakket heeft helemaal niets met de gids van doen.

En wat is er dan '’om zeep'’ in de gids?

Heb je pluspakket? ja

Kies daar eens een genre, dus bv comedy. gedaan

Kies een film naar keuze, (tip! Onthou de eerste film maar kies een andere). Speel deze even af (al was het naar 5 seconden) gedaan

Stop met afspelen en ga terug naar de live uitzending. gedaan, stoppen met 'terug'-knop, dan via start weer naar live uitzending

Kies dan de gids, en kijk welke film je rechts boven (waar normaal de live uitzending door gaat) staat. daar gaat bij mij de live uitzending door

Bij ons zie je dan de eerste film uit het genre van het pluspakket (en dus niet die je afgespeeld hebt).

Dit hebben we constant totdat je opnieuw opstart.

Dit, en bijkomende gids problemen als dag is weg, zenders/kanalen zijn zwart etc. Etc

ik kan het dus niet reproduceren

Forum|alt.badge.img+3

Heel bijzonder. Wij hebben dat met beide kastjes. En 1 heeft de kpn al omgewisseld, die had het ook.

Wij hebben een Fritzbox, wellicht heeft dat er nog mee te maken.