Skip to main content
Vraag

Hoe vaak moet je de TV+ Box resetten?

• January 11, 2025
  • 73 reacties
  • 1584 keer bekeken

Toon eerste bericht

73 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 30, 2025

Ik geloof dat ik nu (21:30) u-u-uren na de bovenstaande test een SOORT VAN jouw probleem ook ondervind.

Zit NPO 3 te kijken en wil even de gids raadplegen in de rust van de wedstrijd. 

Maar 'gewoon’ de gids uitzetten met weer de gids knop resulteert steeds in zwart beeld en geen geluid, met onderin de NPO 3 voorgangsbalk en boven in het menu. Kan/kon alleen terug naar NPO 3 via START en de zender bevestigen.

Ik kreeg niet een plaatje, rechtsboven, van de on demand filmkeuze.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 10, 2025

Na bovenstaande éénmalige incident kreeg en krijg ik het niet meer terug of gereproduceerd.

Forum|alt.badge.img+3

Ik nog wel, wanneer ik wil en helaas ook wanneer ik niet wil.

Herstart daarom nog steeds elke dag of vaker.

@Erik van KPN of collega.... Ik ben echt niet de enige! Wanneer kan hier wat aan gedaan worden?

Wat is de status? Wordt er wel wat mee gedaan?

Kunnen jullie het niet reproduceren? Want dan kom ik wel een keer langs! Of kom eens kijken met een team techneuten!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • June 21, 2025

Mijn antwoord is helaas niet anders dan de vorige keer: 

De dingen die zich concentreren rondom de gids houden wel verband met elkaar. En specifiek aan de gids wordt op dit moment gewerkt. Is een groter project, dus ook niet ineens klaar. Waardoor ik ook helaas geen actieve oplossing heb voor de problemen die jullie daarmee ervaren, behalve afwachten tot dit in een update uitgebracht wordt.

De vastlopers van de gids vallen onder dat project, dus er wordt aan gewerkt. Maar meer heb ik op dit moment ook niet. 

Forum|alt.badge.img+3

Hallo KPN,

Wordt hier nog aan gewerkt wat het blijft stil en de problemen houden nog steeds aan.…

Wat is de status van dit voortdurend probleem?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 13, 2025

Nooit

Was dat maar waar.

Ik heb er 2.

1 hoef ik inderdaad nooit te resetten.

De andere in de woonkamer regelmatig na een update.  Misschien komt dat ook door de soundbar (hoewel die op de eARC van de LG tv zit)

Ik moet wel zeggen, de laatste tijd minder vaak dan in het begin.

@Martijn en Lies 

Elke keer na gebruik van de gids opstarten, is wel heel erg vreemd.

Hopelijk komt er snel een update van KPN.

P.S.

Ik vind het persoonlijk geen probleem, maar wij hebben gelukkig ook geen problemen met de gids.

Het is vrij snel gedaan.

Houd de kpn toets op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.  

Bij ons werkt daarna alles weer helemaal goed.  (maar tot nu toe alleen soms bij een update).

Forum|alt.badge.img+3

Kijk je ooit iets via pluspakket?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 14, 2025

Kijk je ooit iets via pluspakket?

Dit heeft niets met deze topic te maken, maak daarvoor een andere separate topic aan.

Het is jouw topic:

Hoe vaak moet je de TV+ Box resetten?

Is jouw vraag naar tevredenheid beantwoord? 

Forum|alt.badge.img+3

Dit heeft er alles mee te maken. Het pluspakket is de grootste oorzaak van het vaak herstarten!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 17, 2025

Oh. Kun je dat verduidelijken. Ik heb en gebruik het pluspakket heel vaak. Zowel zenders als on demand. Herstarten zelden nodig. Nog niet eens 1 x per maand. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • September 18, 2025

Dit heeft er alles mee te maken. Het pluspakket is de grootste oorzaak van het vaak herstarten!

Lijkt mij vreemd en geloof ik ook niet.

Het pluspakket zijn gewoon een aantal extra zenders.

Wij hebben dit probleem niet.

• September 18, 2025

Zoals PeterG terecht vraagt wat is dan de trigger?

Ik neem aan dat je de gids gebruikt om naar de content van het pluspakket te gaan. Dan zou de gids de oorzaak zijn of een geheugen probleem van de Box in het algemeen.

Wat de titel van je topic betreft is het antwoord in principe nooit. Iedereen met enige basis computer kennis weet dat de reset knop de laatste redmiddel is, die gebruik je pas als niks anders werkt. Datzelfde geldt ook voor een mediabox en een modemrouter elk advies of noodzaak om een dergelijke actie uit te voeren duidt erop dat er iets niet deugd.

Forum|alt.badge.img+3

Titel is ook niet goed, moet herstarten staan. Staat ook vermeld in het topic. Het hele topic wel gelezen?

Of het aan de gids ligt of aan het pluspakket ligt is mij niet helemaal duidelijk.

Wel dat als je het pluspakket gebruikt (het pluspakket is meer dan alleen extra zenders!) dat de gids daarna niet goed werkt.

Alleen met gebruik van films etc kijken via het pluspakket gaat het mis, niet met het kijken van de extra zenders.

Probleem is reproduceerbaar op onze beide 7022 kastjes. Ook na complete reset van de beide kastjes.

• September 20, 2025

Titel is ook niet goed, moet herstarten staan. Staat ook vermeld in het topic. Het hele topic wel gelezen?

Jazeker heb ik dat gelezen. Maar dat maakt wezenlijk geen verschil in mijn reactie en het antwoord op de feitelijke vraag. Zowel een herstart of een reset moet niet nodig zijn. Als ik mijn diw7022 zovaak zou moeten herstarten dan was deze meteen retour gestuurd want dat duidt voor mij op een defect.

Of het aan de gids ligt of aan het pluspakket ligt is mij niet helemaal duidelijk.

Wel dat als je het pluspakket gebruikt (het pluspakket is meer dan alleen extra zenders!) dat de gids daarna niet goed werkt.

Alleen met gebruik van films etc kijken via het pluspakket gaat het mis, niet met het kijken van de extra zenders.

Probleem is reproduceerbaar op onze beide 7022 kastjes. Ook na complete reset van de beide kastjes.

Dat pluspakket zal nagenoeg zeker niet de oorzaak zijn. Die films gaat het fout met het starten of als een  film is afgelopen en je wil terug naar de gids? 

Ik houd het op wat eerder is geschreven het buffer probleem, dat is het enige zinvolle wat in dit topic is genoemd.

Forum|alt.badge.img+3

Ik hou het op wat het is, een vanaf dag 1 een terugkerend 100% reproduceerbaar probleem wat nog steeds niet is opgelost.

En zolang we geen pluspakket gebruiken en alleen lineair tv kijken hebben we ook geen problemen.

Buffer of iets anders zal me worst zijn. Het is een probleem en het wordt niet opgelost.

Ondanks uitgebreid verslag aan KPN met video erbij wat er gebeurt via privebericht aan KPN (op verzoek!)

Dus ​@KPN ...... Waar zij jullie?

Forum|alt.badge.img+3

@KPN 

Voor wat het waard is, apps geven geen problemen. Alleen films via het pluspakket.

Een reactie zou ondertussen wel op zijn plaats zijn. We zitten er al meer dan een jaar mee opgescheept.

HansGlas
Slimmerik
  • September 26, 2025

Lijkt mij vreemd en geloof ik ook niet.

Wij hebben dit probleem niet.

Verwacht u wel dat wij (zonder dat u onderbouwing geeft) geloven wat u hier schrijft?

Ik niet kan ik u mededelen.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Verwacht u wel dat wij (zonder dat u onderbouwing geeft) geloven wat u hier schrijft?

Hier had joop2011 fout, het gaat niet om de zenders in pluspakket maar om de films, de men kan kijken als men pluspakket heeft (onder menu Films/Series)

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 2, 2025

Hallo KPN,

Wordt hier nog aan gewerkt wat het blijft stil en de problemen houden nog steeds aan.…

Wat is de status van dit voortdurend probleem?

Er wordt zeker nog aan de gids gewerkt. 

Maar mijn antwoord van eerder is nog steeds van toepassing

De dingen die zich concentreren rondom de gids houden wel verband met elkaar. En specifiek aan de gids wordt op dit moment gewerkt. Is een groter project, dus ook niet ineens klaar. Waardoor ik ook helaas geen actieve oplossing heb voor de problemen die jullie daarmee ervaren, behalve afwachten tot dit in een update uitgebracht wordt.

De vastlopers van de gids vallen onder dat project, dus er wordt aan gewerkt. Maar meer heb ik op dit moment ook niet. 

Het is in jouw geval ook echt een niche probleem. Je geeft aan dat de gids altijd vastlopers geeft nadat je pluspakket films kijkt. Dat zien we verder niet naar boven komen als een voorkomend probleem. Wat niet wil zeggen dat er verder helemaal niemand anders is die dit heeft, maar wel dat we het hier niet zien. En ik het ook niet herken uit de andere kanalen. Wat het dus ook gelijk een stuk lastiger maakt om uit te zoeken wat er dan precies gebeurt op dat moment, wat daarvan dan misgaat, en hoe het opgelost kan worden. 

Forum|alt.badge.img+3

Hier een filmpje.

Ik gebruik de gids knip het meeste…

Eerst dus met al problemen en na herstart weer compleet reproduceerbaar.

En dan blijft de gids gek doen totdat je weer herstart.

Tv kijken gaat prima maar zodra je in het pluspakket wat kiest is het gelijk weer raak en kan je herstarten....

DexterXL
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • October 23, 2025

Het blijft ongelofelijk om te lezen dat KPN wederom weer een lange tijd nodig heeft om een zwaar irritant probleem op te lossen, dat er weinig mensen hierover klagen wilt niet zeggen dat er geen problemen zijn.

Wij ervaren dezelfde klachten als de TS, op de 1e pagina van dik 8 maanden geleden heb ik ook al aangegeven dat er iets niet goed zit in de software of buffering ervan, enkel door opnieuw op te starten door de standby knop een x-aantal seconden ingedrukt te houden en dan maar weer dik 1 minuut te moeten wachten voordat alles weer werkt los je tijdelijk het probleem op, dus blijkbaar handmatig een geheugendump te doen werkt alles weer goed totdat alles weer vast loopt.

De afgelopen maanden was het gewoon standaard om 2 tot 3 keer in de week de box opnieuw op te starten om normaal tv te kunnen kijken, af en toe youtube via de app in de box (dus niet via het tv kanaal) of via het pluspakket een film afspelen. En onze 2e box die net zo oud is, daar kijken we alleen tv op, en die heeft daar nooit last van en start ik nooit opnieuw op, dan hoef je geen geleerde te zijn om een diagnose te stellen in welk deel van de tv box de problemen ontstaan, het oplossen is dan weer een ander verhaal.

Maar kom op ​@KPN er mag wel iets meer moeite gedaan worden om je klanten een stabiel product te bieden!

En nee, de nieuwste update van de afgelopen week heeft het niet verholpen, alleen maar meer ergernis gegeven, maar dat zet ik wel in een ander topic.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 30, 2025

Dank voor je toevoeging, Dexter. Ik bedoel ook helemaal niet te zeggen dat er hier geen aandacht voor is. Juist het tegenovergestelde:

Er wordt zeker nog aan de gids gewerkt. 

Maar mijn antwoord van eerder is nog steeds van toepassing

Alleen is het dus onderdeel van een groter project, wat op het moment nog niet afgerond is. 

En we realiseren ons zeker dat dit een ontzettend vervelend probleem is om te hebben. Maar zolang de gidsaanpassingen niet klaar zijn, kunnen we dit ook niet (verder) oplosssen.

Forum|alt.badge.img+3

Heb het idee dat het gedoe met de gids alleen maar erger geworden is 

Nu hebben we het (lees zwart worden van de zenders, of de tijdlijn die verdwijnt, ineens springen naar gisteren, vastlopen van de gids, pijltjes en ok knop die niet meer reageren etc etc) niet alleen als we dingen uit het pluspakket hebben gekeken maar ook bij het terugkijken.