Skip to main content

Heeft er iemand ervaring met Odido? Hoe werken daar hun tv ontvangers? Wij hebben de HMB2260 maar die dingen zijn echt drama. Je blijft aan het resetten. Mijn oude Apple TV was nog sneller. Heb inmiddels een nieuwe Apple TV die werkt als een zonnetje maar daar is geen app voor. 
 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dan moet je bij Odido zijn.

Dit forum is van KPN.😉


Ik zou zeggen:

Odido community: http://community.odido.nl 

Mijn ervaring bij 2 kennissen is dat radio aanzetten super omslachtig is. Via het menu dus je moet je tv aan zetten. Ook bij wisselen van radio zender.


De beeldkwaliteit lijkt minder te zijn dan bij KPN. Klik en Klik

 


Hi @Michel_D, welkom hier. 

Ik zou zeggen:

Odido community: http://community.odido.nl 

Over de ontvangers van Odido kun je inderdaad terecht bij Odido zelf. 

Ik help je echter wel graag verder met je eigen ontvanger. Heb je hier 1 van of meerdere, en wat gebeurt er precies? Mag ik ook weten hoe de ontvanger op de modem is aangesloten? Met een kabel rechtstreeks? 

Ik lees dat je de ontvanger hebt gereset, heb je daadwerkelijk een reset uitgevoerd of alleen uit en weer aan? Zou je ook je modem willen resetten naar fabrieksinstellingen? Dit doe je door het resetknopje 10 seconden met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de modem gaat herstarten. 


We hebben meerdere ontvangers. Twee zijn met een kabel aangesloten en een met een powerline adapter. Ze hebben alle drie dezelfde problemen. Tv kijken gaat prima maar de apps zoals Netflix en Prime en YouTube lopen vaak vast. Ik heb al een fabrieks reset gedaan maar na enkele dagen komt dat weer terug. Modem is een Fritzbox omdat ik niet wil dat er buiten mijn weten updates worden uitgevoerd in de modem.


Tv kijken gaat prima maar de apps zoals Netflix en Prime en YouTube lopen vaak vast.

Dit is een bekend probleem bij de Arris en Arcadyan ontvangers. Toevallig komt er binnenkort een update voor! 

Zelf gebruikte ik daarom de apps in de ontvanger helemaal niet. Heb een smart-tv sinds okt-'19. Je koopt niet een smart tv om vervolgens 'smart’ niet te gebruiken. En op de tweede tv een streamingbox (Nokia 8000). De derde tv heeft een Chomecast.

Tegenwoordig heb ik de allernieuwste ontvanger van kpn, de TV+ box. Die werkt op basis van Android-TV. Daarop werken de apps prima. Maar alsnog gebruik ik ze via de tv; ben ik zo gewend.

Ook jij kunt ervoor kiezen naar het nieuwste abonnement over te stappen. Je krijgt dan ook de nieuwe box. Of boxen als je er meer wilt. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.

Prijsstelling nieuwste type abonnement.

 


De Arcadyan HMB 2260 is al een oud beestje ondertussen.

Voor tv kijken perfect.

Voor app's etc. minder, omdat het interne geheugen erg laag is. 


maar daar is geen app voor. 

Er komt een app voor kpn televisie voor de Apple TV streamingbox (bron kpn). Ikzelf verwacht het wel dit jaar. 

Maar, sorry, geen Apple fan.

NB Odido TV mét tv ontvanger is € 15,00. Extra ontvangers + € 5 p/mnd per ontvanger. Er zit GEEN aansluiting op voor naar een versterker of soundbar.  odido.nl/tv .


Dankjewel Peter & Joop voor jullie reacties. 
 

Die ontvanger is idd oud en achterhaald maar daar kan ik niks aan doen. Ik vind als KPN iets aanbied dat het ook goed moet werken. Daar betaal je voor. Het is ook vreemd dat ik daarvoor een ander pakket moet nemen wat waarschijnlijk ook weer duurder is. Smart tv heb ik niet dus wellicht een Google of Nokia box zou een goed alternatief kunnen zijn. Welke bevalt het beste? 
Of de TV+ box heeft deze alle zenders die de op de glasvezel zitten? Dat vroeg ik me ook af. 


Als je nog een hussel abonnement hebt, dan zou je ook kunnen overwegen, een 4K abonnement af te sluiten, @Michel_D . Je ontvangt dan de Arris VIP5202, die werken prima. Als je na een half jaar het 4K abonnement weer opzegt, mag je de 4K ontvangers blijven gebruiken. 

Naar TV+ kan ook en is misschien ook voordeliger. Er zijn klanten die problemen ervaren met de TV+ maar ook waarbij het probleemloos werkt. 

En misschien komt de app voor de Apple TV snel…


Als je nog hussel abonnement hebt, dan zou je ook kunnen overwegen, een 4K abonnement af te sluiten, ...

Ik denk dat dit een zeer goed advies is. Kost je in totaal 15 euro maar dan heb je wel de beste courante TV ontvanger die KPN momenteel in gebruik heeft.

Zelf ben ik nog zeer terughoudend over TV+. Ik kan een overgang naar TV+ vooralsnog niet adviseren.


Dankjewel voor jullie hulp.  Ik heb zitten kijken naar het 4K pakket maar zoals ik het zie is het ook met de TV+ ontvanger.  Maar wel scherp gezien van Berteman dat het voordeliger kan zijn en voor mij ook is! Ik heb nu net het pakket afgesloten met 2x TV+ ontvanger en ben 9 euro per maand minder kwijt dan nu met alle andere opties hetzelfde! Of het ons bevalt met die ontvangers, ff wennen denk ik. Maar komt vast goed.


Door die 2x TV-ontvanger te bestellen heb je ook nog eens gratis het opnemen-pakket @Michel_D 


Dankjewel voor jullie hulp.  Ik heb zitten kijken naar het 4K pakket maar zoals ik het zie is het ook met de TV+ ontvanger.  Maar wel scherp gezien van Berteman dat het voordeliger kan zijn en voor mij ook is! Ik heb nu net het pakket afgesloten met 2x TV+ ontvanger en ben 9 euro per maand minder kwijt dan nu met alle andere opties hetzelfde! Of het ons bevalt met die ontvangers, ff wennen denk ik. Maar komt vast goed.

 

Goede keuze.

2 x de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) krijg je.

En je bespaart ook nog geld.

 

Let op:

Als er een DVS tussenzit, haal die er dan tussenuit en vervang door UTP kabel of SuperWifi2 (kan je voordelig via de Wifi manager kopen).

zie dit schema van KPN:

Groene lijn is UTP kabel

 


Dankjewel voor jullie hulp.  Ik heb zitten kijken naar het 4K pakket maar zoals ik het zie is het ook met de TV+ ontvanger.  Maar wel scherp gezien van Berteman dat het voordeliger kan zijn en voor mij ook is! Ik heb nu net het pakket afgesloten met 2x TV+ ontvanger en ben 9 euro per maand minder kwijt dan nu met alle andere opties hetzelfde! Of het ons bevalt met die ontvangers, ff wennen denk ik. Maar komt vast goed.

 

Goede keuze.

2 x de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) krijg je.

En je bespaart ook nog geld.

 

Let op:

Als er een DVS tussenzit, haal die er dan tussenuit en vervang door UTP kabel of SuperWifi2 (kan je voordelig via de Wifi manager kopen).

zie dit schema van KPN:

Groene lijn is UTP kabel

 

Fyi; de prijs voor superwifi is gelijk getrokken tussen winkel, klantenservice en de monteur. Enkel via apparatuurvoorthuis.kpn.com zijn ze nog €99. Via alle overige manieren zijn ze nu overal 61,50 op het moment van schrijven. (15-02-2024)


Een ontvanger thuis werkt via een powerline adapter. Bedraad via het 230V netwerk. Waarom is voor draadloze communicatie een v12 nodig? Wat zijn de protocollen die nodig zijn? Ik wil geen super Wi-Fi want heb mijn eigen access-points. 


KPN ondersteunt alleen de DIW7022 als deze op de voorgeschreven manier volgens de eerder getoonde tabel is aangesloten. 

Wordt de DIW7022 (tv-decoder) anders aangesloten en je ondervindt problemen is daar geen ondersteuning voor @Michel_D door KPN

 

 


Een ontvanger thuis werkt via een powerline adapter. Bedraad via het 230V netwerk. Waarom is voor draadloze communicatie een v12 nodig? Wat zijn de protocollen die nodig zijn? Ik wil geen super Wi-Fi want heb mijn eigen access-points. 

 

Die powerlines (DVS) is vragen om problemen.

Doordat er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk zit.

Het 230 volt netwerk is er ook niet voor gemaakt.

 

Met Experiabox V10 heb je 2 stuks SuperWifi2 nodig om perfect draadloos te kunnen werken.

UTP kabel is altijd het beste.


De naam DVS klopt niet het is niet draadloos. Maar dat ze niet echt goed werken is mij wel bekend maar op de plek waar een tv ontvanger kan ik niet met een kabel werken. Dus dat zal op die manier moeten of via Wi-Fi. 


De naam DVS klopt niet het is niet draadloos. Maar dat ze niet echt goed werken is mij wel bekend maar op de plek waar een tv ontvanger kan ik niet met een kabel werken. Dus dat zal op die manier moeten of via Wi-Fi. 

Er zou geen verschil mogen zijn in de werking van de TV+ Box via een "draadloze" verbindingsset t.o.v. de "oude" TV ontvangers. Laat onverlet dan het gebruik van "draadloze" verbindingsset sowieso af te raden is omdat het lichtnet best kan zorgen voor heel veel storingen en daarmee hertransmissies. Het kan dus verstandig zijn om te kijken of je de TV+ Box via wifi kunt aansluiten.


Werkt prima met zowel de powerline adapters van TP-link als via Wi-Fi (Zyxel NAP102 via Fritzbox). Super!!