Skip to main content
Beantwoord

Hoe werkt KPN interactieve tv?

• December 21, 2025
  • 30 reacties
  • 495 keer bekeken

Toon eerste bericht

30 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 17, 2026

@Jan van KPN, dat Kennisbankartikel legt niet uit wat je moet doen als het geluid stottert bij radio luisteren, wanneer een televisie die in standby staat te langzaam reageert op de HDCP beveiliging.

Dan nog meer spullen nodig: zie Haperend geluid bij alle radiozenders met de TV+ box zonder de tv aan.

Nuttige toevoeging van je ​@Arjan van B , ik was geloof ik niet op mijn scherpst gister! 

Staat HDMI-CEC instelling “Automatisch standby” aan in de tv+ box misschien? Gaat het beter als je die uitzet?

Kan ook zeker geen kwaad om hier naar te kijken en hopelijk lukt het ​@Sonja30 aan de hand van deze informatie om de problemen die ze ervaart op te lossen 🙏🏻

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 17, 2026

Beste Jan,

Heb wel uitgevonden dat ik met mijn tv afstandbediening bij instellingen, Beeld, energiebesparing (staat nu op automatisch) "scherm uit" kan aanvinken. Dan gaat hij uit. Maar na een paar uur, schakelt het geluid óók uit. Dus ook nog niet helemaal zoals het zijn moet.

En vind jammer, dat ik dit élke keer bij het aanzetten, aan moet passen.

Grt. Sonja

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 17, 2026

@Wartywolfs hoe doe ik dat precies?

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 17, 2026

Maar na een paar uur, schakelt het geluid óók uit.

Kan het zijn dat je televisie na een paar uur uitschakelt? (En de TV+ Box dan ook uitgaat.)

Standaard moeten televisies als je ze niet bedient, na een paar uur vanzelf uitgaan. Als je dan het volume urenlang niet verandert, dan denkt de televisie dat je het ding niet meer gebruikt, en gaat dan uit. Als dat het is (of zou kunnen zijn), dan moet je ergens in de instellingen van je televisie iets van de energiebesparing uitzetten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 17, 2026

"Alleen nu gaat na 2 seconden het geluid alsnog uit, als tv uitstaat."

Hoi ​@Sonja30 .

Ik vermoed sterk dat bij HDMI instellingen in je kpn tv ontvanger ook de functie "Automatisch stand-by" op aan staat. Dan gaat namelijk inderdaad de TV ontvanger zo'n 2 seconden na uitzetten of uitgaan vermoed het televisietoestel ook uit. Het lichtje voorop gaat dan op rood 🔴🤓.

Controleer die instelling "Automatisch stand-by" eens en zet deze sowieso uit.

⚙ - instellingen - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - hdmi cec