Skip to main content
Vraag

Hoe worden de streamingdiensten op het startscherm bepaald? Kan ik ook zelf kiezen?

• January 30, 2026
  • 12 reacties
  • 87 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Bij de instellingen onder de keuzes wat je zichtbaar wilt zien in het Startscherm staan een aantal streamingdiensten. Hoe zijn die bepaald? Of wat bepaalt wat daar komt te staan? Ik zou er ook een paar anderen willen zien. Is dat mogelijk? 

12 reacties

JanD
Superuser
  • January 30, 2026

Beste ​@Rob-K binnen het menu van de DIW kun je zelf bepalen wat er op het startscherm getoond wordt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 30, 2026

Dat kun je helemaal zelf bepalen bij TV+.

Selecteer onder APPS een. Houdt OK ingedrukt. Dan krijg je de optie toevoegen aan favorieten. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 30, 2026

Zie hier voor informatie.

Je kan in de favorieten van de app's zelf de volgorde aanpassen en volgorde.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 30, 2026

ik leg het verkeerd uit denk ik, die apps staan al onder favorieten, maar als ik op een APP druk zie ik ook startscherm aanpassen, dan klik je daar op maar dan komt de APP er nog niet te staan. Bijvoorbeeld SkyShowTime.  Of NPO Start, of Canal+. Nu zie ik er alleen Netflix, Disney+ HBO Max Videoland en Prime Video en Viaplay. En die diensten die daar staan kan ik vervolgens onder Start terug vinden in het hoofdmenu van de box. Daar zou ik ook graag die andere drie zien. Maar vraag me af of het kan.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 30, 2026

Ik heb je laatste reactie 2 × gelezen. Maar als een app als favoriet is aangemerkt staat ie onder "Mijn favoriete apps" op de START pagina. 

Startscherm aanpassen is de indeling van de Lanes. Echter "Mijn favoriete apps" staat sowieso vast als tweede Lane. Dat kan je niet veranderen. 

Op HOME (start) eerst Nu op TV en direct daaronder Mijn favoriete apps. 

Geef onder Apps die een hartje die je op de startpagina wilt. Als je daarna terug gaat naar de startpagina moeten ze er staan. Net nog even uitgeprobeerd met één waarvan ik zag dat ik hem was vergeten. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 30, 2026

Al de Apps die ik noem staan als favoriet aangemerkt.

Ga  ik in het hoofdmenu naar Start worden er zes streamingdiensten genoemd, een aantal dus niet.

Dan ga ik via Menu Instellingen naar Menu Weergave, ga naar Startscherm aanpassen, dan zie ik die zes streamingsdiensten die in het hoofdmenu/Start worden genoemd keurig aangevinkt staan, maar een aantal dus niet. Hoe krijg ik die andere streaming diensten ook zichtbaar in dat “Startscherm aanpassen” of misschien heb ik het aantal maximaal aantal streaming diensten wel bereikt, wat daar mag staan, geen idee.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 30, 2026

Onder Startscherm aanpassen zijn het niet de apps die je aanvinkt. Maar Lanes (rijen) voor het Startscherm. Daar komt dan een kort overzicht wat de diensten bieden. 

Je moet niet naar het zijmenu via het tandwiel. 

Apps selecteren voor de Rij Mijn favoriete apps.

Ga naar Apps scherm. Met Apps knop op afstandsbediening of via het menu bovenin. 

Ga naar de Rij Geïnstalleerde apps. Selecteer daar een app die je wilt. Houd vervolgens OK langer dan 1 seconde ingedrukt. Selecteer "toevoegen aan favorieten" en bevestig met OK. Het hartje wordt dan wit.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 30, 2026

Onder Startscherm aanpassen zijn het niet de apps die je aanvinkt. Maar Lanes (rijen) voor het Startscherm. Daar komt dan een kort overzicht wat de diensten bieden. 

Apps selecteren voor de Rij Mijn favoriete apps.

Ga naar Apps scherm. Met Apps knop op afstandsbediening of via het menu bovenin. 

Ga naar de Rij Geïnstalleerde apps. Selecteer daar een app die je wilt. Houd vervolgens OK langer dan 1 seconde ingedrukt. Selecteer "toevoegen aan favorieten" en bevestig met OK. Het hartje wordt dan wit.

die hartjes zijn al wit, omdat het al als favorieten zijn gemarkeerd.  Maar ik zie ze dus niet terug in het menu Start.  Misschien is het streaming dienst gerelateerd dat Npo Start, SkyShowtime en Canal+ daar niet zichtbaar zijn en de andere zes wel (netflix,disney+,HBO Max, Videoland,Prime Video, Viaplay)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 30, 2026

Zou wel in de rij Mijn favoriete apps moeten staan. Ik snap het eigenlijk niet. 

Er kunnen in ieder geval meer dan 6 apps onder mijn favoriete apps staan. 

Gelukkig kan je alle apps via APPS zonder meer wel bereiken. Die functie gebruik ik het meest.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 30, 2026

Wat ook kan. Klik op Apps knop. Scroll de bovenste rij helemaal door. Dan krijg je een duidelijker overzicht met de hartjes.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 30, 2026

Wat ook kan. Klik op Apps knop. Scroll de bovenste rij helemaal door. Dan krijg je een duidelijker overzicht met de hartjes.

ja ik weet het, alle diensten die ik wil zien zijn groen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 30, 2026

een soort gelijk probleem: