Skip to main content
Vraag

Hoe zet ik de haardvuur screensaver aan?

• December 18, 2025
  • 12 reacties
  • 68 keer bekeken

Ik wil graag de screensaver met het haardvuur installeren. Maar met de instructies kom ik er niet uit… mijn instellingsmenu heeft andere opties. Nergens kan ik de screensaver vinden. Ook niet automatisch een pop-up als ik radio luister via de tv… 

12 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2025

Wie kan mij helpen om ook een gezellig haardvuur als screensaver te installeren? Ik kan het nergens vinden. Mijn menu lijkt anders dan omschreven bij KPN en komt ook niet als pop-up als ik radio luister.

Admin: tweede topic samengevoegd met eerdere 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 18, 2025

Hij is alleen beschikbaar als je KPN TV+ hebt. 

Heb je nog "interactieve tv", met een Arris VIP2952 of VIP5202, dan kan het niet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2025

Dag Peter, mijn KPN app heeft wel als logo TV+. Of zegt dat niks? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 18, 2025

Nee. Het gaat om de TV+ ontvanger. En het is bij de radiozenders en die heeft de app ook niet. 

PS via YouTube heb je heel veel haardvuren. En voor radiozenders heb je toch een andere bron nodig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2025

En wanneer heb je dan zo’n ontvanger? 

Ik weet dat er op YouTube van alles is hoor. Maar ik wil het gewoon als screensaver, als ik bijvoorbeeld naar de radio luister. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 18, 2025

Je kunt via MijnKPN je "interactieve tv" omzetten naar TV+. Dan worden al je huidige ontvangers omgewisseld voor de TV+ kastjes. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2025

Gratis en voor niks? En wat zijn dan verder de voor- en nadelen? 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 18, 2025

TV+ is ietsje duurder dan i-TV. 

i-TV = 11,40 met één ontvanger 

TV+ is 12,50 met één ontvanger 

*prijzen basispakket zonder opnemen 

Voor die screensaver moet je een ontvanger (kastje) gebruiken omdat daar ook de radiozenders bij zitten. In de app worden geen radiozenders en derhalve ook geen screensavers aangeboden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2025

Bedankt voor je uitleg. Maar alleen voor zo’n screensaver ga ik die hele toestand maar niet uithalen 😂. Laatst al ontzettend veel gedoe gehad met ‘gratis’ Netflix. Wat vervolgens dubbel werd afgeschreven ipv dat het gratis was. 
Nogmaals dank en fijne avond! 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 18, 2025

Hoi ​@HTJ84, op de tv ontvanger vind je een soortgelijk haardvuur.

Op de (witte) KPN afstandsbediening kies je Menu en in dat menu: Apps op TV 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • December 18, 2025

Kijk, dat hierboven zijn de tips. 👌🏽 

• Auteur
  • Deelnemer
  • December 18, 2025

Dankje Anneke-Anna. Die optie kende ik idd ook al. Maar het leek mij zo leuk om het echt als screensaver te hebben terwijl ik de radio op de tv aan heb.