Skip to main content
Beantwoord

Hoe zet ik de haardvuur screensaver uit?

• December 2, 2025
  • 16 reacties
  • 2446 keer bekeken

Haardvuur is plotseling verschenen als screensaver radio en blijft doorgaan ondanks uitschakelen

Beste antwoord door Shyrin van KPN

Een hele goedemorgen allemaal, 

Dat hoort inderdaad niet te gebeuren. We hebben dit inmiddels hersteld. Willen jullie controleren of het probleem nu verholpen is?

Mocht het nog voorkomen, geef de tv ontvanger dan even een herstart.

16 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 2, 2025

Beste ​@riet2018 welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

• Topper
  • December 2, 2025

Klopt. Er zijn 4 opties. Scherm op zwart werkt niet meer, geeft nu een brandend haardvuur.

Er is kennelijk een wijziging doorgevoerd zonder kennisgeving. 
Ik vind het zeer irritant dat ik beeld moet hebben als alleen de radio aanstaat!

• Auteur
  • Topper
  • December 2, 2025

Dank voor je reactie. Heb inmiddels contact hierover met KPN. Nog geen oplossing maar ze gaan er vandaag mee aan de slag en ik word morgenvroeg teruggebeld. Zal het resultaat hier melden! Hou dus nog ff vol!

• Topper
  • December 2, 2025

Helaas heb ik dit nu ook. Dacht dat het hier aan de instelling lag, lang bezig geweest met zoeken en proberen. Had gelijk hier in de community moeten kijken ! Wacht vol spanning af want, vind dit heel irritant.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • December 2, 2025

Een hele goedemorgen allemaal, 

Dat hoort inderdaad niet te gebeuren. We hebben dit inmiddels hersteld. Willen jullie controleren of het probleem nu verholpen is?

Mocht het nog voorkomen, geef de tv ontvanger dan even een herstart.

• Topper
  • December 2, 2025

Is hersteld gelukkig.

Bedankt

• Auteur
  • Topper
  • December 2, 2025

Inderdaad het werkt wel eerst herstarten. Hartsikke fijn, bedankt voor het snelle herstel!

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • December 2, 2025

Top! Heel graag gedaan en excuses voor het ongemak (helemaal voor het onnodig lang mee bezig zijn, ​@Joop60)!

Jasper van KPN
Moderator

Bij december hoort warmte en gezelligheid. En wat is er gezelliger tijdens de donkere dagen dan een haardvuurtje in huis?

Daar helpen we graag een handje aan mee, ook voor de mensen die géén kachel of open haard hebben in huis. Ons TV team zet vanaf vandaag de haardvuur screensaver écht voor je aan! 🔥

• Topper
  • December 18, 2025

Gezellig, verschil is nu wel dat je hem ook uit kunt zetten e, weer aan als jij het wilt !

Dank je wel

• Nieuwkomer
  • December 18, 2025

Ik vind het best wel leuk maar de tijd en het KPN logo vind ik heel irritant, kan dat niet weg?

• Nieuwkomer
  • January 1, 2026

Allee, wij krijgen het haardvuur nog steeds niet uit. Herstarten helpt niet. Welke activiteit moet ik verrichten om weer gewoon het radio logo te krijgen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 1, 2026

Bij de radio. Voortgangsbalk. Het halve maantje daaronder kiezen. OK, en dan andere screensaver kiezen. 

• Nieuwkomer
  • January 18, 2026

Ik krijg het haardvuur niet weg. Als ik naar instellingen ga en naar menu weergave dan zijn alle lettertjes wit maar die van de schermbeveiliging blauw en daar kan ik niet inkomen. Die slaat hij dan over. Hoe krijg het haard vuur weg?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 18, 2026

Euh. Onder schermbeveiliging naar voor radiozenders gaan. Of onderstaande. 

Er is schermbeveiliging algemeen en er is schermbeveiliging voor radiozenders. 

Voortgangsbalk bij de radio. Selecteer daaronder de halve maan. Via OK kun je een andere screensaver kiezen. ​@Tientje51 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 18, 2026

Is er ook een strand met palmbomen 🌴🌴??