Skip to main content

Hoe kan ik controleren dat mij tv werkelijk is aangesloten op de glasvezelkabel

Welk modem heeft u? Zit er een stekker in de DSL poort achterop? 


Experia boxbv10.. alle stekkerszitten aan de onderkant


1: Dit is de DSL poort. Hier kan je het inkomende signaal op aansluiten als u een xDSL (koper) verbinding gebruikt. Deze poort gebruikt een RJ11 aansluiting.

4: Dit zijn de Ethernet poorten. Hier kan je de iTVOntvanger (STB) op aansluiten of je laptop/pc. Welke van deze poorten je gebruikt maakt niet uit. Deze poort gebruikt een RJ45 aansluiting. De lampjes links en rechts van de poorten geven de status aan. Dit zijn gigabit poorten.

5: Dit is de WAN (Wide Area Network) poort. Deze verbindt je met de glasvezelmodem ("glasvezel kastje") doormiddel van een netwerk kabel (minstens Cat.5e. Cat.6 aanbevolen). Deze poort gebruikt een RJ45 aansluiting. De lampjes links en rechts van de poort geven de status aan.

https://forum.kpn.com/modems-123/experia-box-v10-veelgestelde-vragen-344379
Zoek op de pagina op handleiding (bovenstaande informatie komt daar vandaan).


Goedemorgen @Juroka en welkom hier op ons forum :)

Ik heb het antwoord van @VwDt gemarkeerd als beste antwoord omdat dit antwoord het beste aansluit op jouw vraag en deze ook beantwoordt. Heb je hier iets aan gehad en weet je nu hoe het zit? Mocht je nog wel verdere of aanvullende vragen hebben dan horen we dat natuurlijk graag!

 


Eigenlijk is het erg eenvoudig na het bekijken van de foto van een modem.

Wanneer er een kabel in de grijze DSL-aansluiting zit, heb je grote kans op koperdraad te zitten. Maar wanneer er een kabel in de rode WAN-aansluiting zit, heb je grote kans op glasvezel te zitten. Natuurlijk kan het zijn dat er in beide aansluitingen een kabel zit. Normaliter wanneer je over gaat van DSL naar glasvezel wordt de kabel uit de DSL-aansluiting gehaald en zit er alleen in de rode WAN-aansluiting een kabel.

Wanneer je dus tegelijk een grijze DSL-aansluiting en rode WAN-aansluiting zou hebben kun je zelf makkelijk nagaan welke werkt door om de beurt de DSL-kabel en WAN-kabel eruit te trekken en dan te kijken of je internet hebt. Dus via de grijze DSL-aansluiting koperdraad en via de rode WAN-aansluiting glasvezel.


Oke dank jullie wel.alle goeds Juroka


Oke dank jullie wel.alle goeds Juroka

Graag gedaan @Juroka!
Ik sluit het topic maar mocht je in de toekomst nog eens vragen hebben, maak dan vooral een nieuw topic aan :)


Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die hetzelfde probleem hebben met kpn wifi.

Wij hebben wel wifi maar geen bereik.we hebben een experiabox v10 en glasvezelaansluiting.


Hoi @Lghz en welkom hier op ons forum!

Allereerst excuses voor deze late reactie. Ik begrijp je vraag alleen past deze vraag niet helemaal in dit topic. (de topicstarter wil graag weten hoe hij kan zien of zijn tv is aangesloten op glasvezel, dat is iets heel anders dan slechte wifi en dus off topic). Ik zou je willen adviseren om hier zelf een topic voor aan te maken of anders even bellen met onze helpdesk op het gratis nummer 0800 0402!


Reageer